Autor Wiadomość
<  Motorynka Romet Pony 50-M-2 1981
heli126
PostWysłany: Nie Cze 16, 2013 12:12 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 418
Skąd: okolice Cieszyna Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Romet Pony 50-M-2 1981 r., Fiat 126 el 1996 r., Jawa Typ 05 1963 r., Jawa Mustang 1980 r., Romet Pony 50-M-2 1982 r.

Witajcie!

Chciałbym Wam zaprezentować moją Motorynkę pochodzącą z 1981 roku.
Posiadam ją od 2002 roku, a więc już kawał czasu. Od 2003 roku jest zarejestrowana na białej tablicy.

Motorynkę odkupiłem od kuzyna, który odłożył ją w kąt po tym jak uległą awarii za całe 50 zł. Niestety kuzyn nie posiadał do niej papierów. Tak stawiałem na niej pierwsze kroki w jeździe motorowerem.
Jednakże cały czas marzyłem, by mieć ją zarejestrowaną i zacząłem poszukiwać dokumentów.
Uruchomiłem kontakty i tak dotarłem do faceta, który mieszkał 5 km ode mnie i który jako ostatni miał ją zarejestrowaną.
Zadzwoniliśmy do niego i zapytaliśmy czy pamięta Motorynkę, którą kiedyś dawno posiadał. Był zdziwiony, że motorek nadal "żyje". Okazało się, że faktycznie on miał ją zarejestrowaną, gdyż dojeżdżał nią codzienne do pracy w Rybniku, gdzie kiedyś mieszkał, a po przeprowadzce w moje strony oddał Motorynkę w ręce jakichś młodzików.
Kilka dni później zadzwoniliśmy do tego gościa i... dowiedziałem się, że odnalazł stary dowód rejestracyjny! Byłem przeszczęśliwy! Numery z tegoż dowodu pasowały - zarówno na ramie i na silniku. Spisaliśmy umowę i zarejestrowaliśmy Motorynkę bez zbędnych kombinacji.

Obecnie po 11 latach jeżdżenia, Motorynka czeka na kapitalny remont.
Jak pewnie zauważycie, Motorynka jest w 90% ocynkowana i niestety Autorenolak zaczyna odchodzić płatami. W tym roku motorek dostanie świeży lakier już z podkładem, więc poprawimy swoje błędy.
Powoli kompletuję też części potrzebne do odbudowy, bo chcę zbliżyć się na 99% do oryginału.

Dodam jeszcze, że w ciągu 11 lat przejeździłem na mojej Motorynce dobrze ponad 10 000 km.
Było nawet tak, że na tydzień nie wystarczało mi 4 litrów paliwa.
Wierzcie mi albo nie, ale przez te 11 lat moja Motorynka nie uległa awarii poza moją miejscowością, a jeździłem i jeżdżę na długie czasem wycieczki.
Jak widać na pospawanym mostku siedzi Łoś, który jeździ ze mną praktycznie od początku posiadania Rometa.
W 2005 roku zrobiłem własnymi siłami remont silnika, a także zleciłem szlif cylindra. Od tamtego momentu, oprócz drobnych awarii typu kondensator, Motorynka dzielnie mi służy, choć cylinder również wymaga szlifu bądź wymiany. Na półce czeka już drugi, oryginalny z ZMD z oryginalnym tłokiem - wszystko nominał.

Stan obecny:




A tutaj wady oraz parę detali, które już czekają na remont:






Będę się starał na bieżąco dokumentować postępy prac.
Pozdrawiam!
_________________
Fiat 126 el 1996 r.,
Romet Pony 50-M-2 1981 r.,
Jawa 05 1963 r.,
Jawa 223.2 Mustang 1980 r.,
Romet Pony 50-M-2 1982 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
heli126
PostWysłany: Nie Cze 30, 2013 11:19 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 418
Skąd: okolice Cieszyna Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Romet Pony 50-M-2 1981 r., Fiat 126 el 1996 r., Jawa Typ 05 1963 r., Jawa Mustang 1980 r., Romet Pony 50-M-2 1982 r.

Udało mi się zdobyć
- sprawną pompkę (odzyskana po chyba 6 latach od kolegi)


- nieuszkodzoną narzędziówkę w stanie bdb (moja popękana aż w 5 miejscach)


- oryginalny wspornik pod siodełko, nawet w kolorze


- nowe tuleje przednich teleskopów wykonane na zamówienie z teflonu


--------------------------------------------------------------------------------

Dostałem niedawno oryginalny rometowski dzwonek, taki, jak montowano w Motorynkach


Kupiłem mostek kierownicy w stanie bdb


Kupiłem również oryginalne mocowanie tłumika


--------------------------------------------------------------------------------
I kolejny element układanki, który znalazł się w moim posiadaniu

_________________
Fiat 126 el 1996 r.,
Romet Pony 50-M-2 1981 r.,
Jawa 05 1963 r.,
Jawa 223.2 Mustang 1980 r.,
Romet Pony 50-M-2 1982 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
heli126
PostWysłany: Sob Lip 13, 2013 11:17 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 418
Skąd: okolice Cieszyna Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Romet Pony 50-M-2 1981 r., Fiat 126 el 1996 r., Jawa Typ 05 1963 r., Jawa Mustang 1980 r., Romet Pony 50-M-2 1982 r.

Ciąg dalszy, czyli:
- naprawiony oryginalny pokrowiec siodełka, w którym zleciłem wstawienie nowej tylnej części



- używane, ale o wiele lepsze niż poprzednie, osłony gumowe przednich widełek


- futerał na dokumenty będący pamiątką po dziadku
.

W nadchodzącym tygodniu planuję prace spawalnicze i przygotowanie do lakierowania.
_________________
Fiat 126 el 1996 r.,
Romet Pony 50-M-2 1981 r.,
Jawa 05 1963 r.,
Jawa 223.2 Mustang 1980 r.,
Romet Pony 50-M-2 1982 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
indiana
PostWysłany: Nie Lip 14, 2013 1:41 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 656
Skąd: Łódź/Smardzewice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 P 1986 r & Fiat Albea 1.2 16V 2003r.

No ładnie ładnie coraz bardziej do przodu Smile Oby tak dalej Smile Pozdrawiam
_________________
Bóg Też Jeździ Fiatem 126p
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
heli126
PostWysłany: Sob Lip 27, 2013 7:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 418
Skąd: okolice Cieszyna Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Romet Pony 50-M-2 1981 r., Fiat 126 el 1996 r., Jawa Typ 05 1963 r., Jawa Mustang 1980 r., Romet Pony 50-M-2 1982 r.

Na dzień dzisiejszy Motorynka już rozebrana, a większość elementów została zdarta do gołej blachy lub do powierzchni ocynku. Sam tylko bak pozostanie jedynie odpowiednio zmatowany pod podkład epoksydowy, ponieważ oryginalny lakier trzyma bardzo mocno.



Dokonałem z pomocą sąsiada niezbędnych prac spawalniczych, m.in. uchwyt rama-głowica, blokada kierownicy oraz nowe nóżki kierowcy i inne drobne poprawki np. stopki centralnej.
Wbiłem też nowe teflonowe tuleje przedniego teleskopu, z tym, że muszę ich trochę dopasować do goleni.
Mam nadzieję, że w nadchodzącym tygodniu uda się motorek zapodkładować epoksydem i położyć finalną już bazę w kolorze czerwień meksykańska.

-----------------------------------------------------------------------------------

Wszystkie elementy oprócz baku zostały zdarte do cynku/miejscami do gołej blachy i całość zapodkładowałem podkładem epoksydowym

W weekend postaram się dodać fotki już po lakierowaniu, ale do poskładania jeszcze daleka droga;)

------------------------------------------------------------------------------------

Do lakierowania zakupiłem 0,7 l... akrylu Valspar w kolorze L-614 czerwień meksykańska


A tu już efekt finalny większości detali po lakierowaniu


_________________
Fiat 126 el 1996 r.,
Romet Pony 50-M-2 1981 r.,
Jawa 05 1963 r.,
Jawa 223.2 Mustang 1980 r.,
Romet Pony 50-M-2 1982 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
kamil.calik
PostWysłany: Sob Lip 27, 2013 8:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 980
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Opel Astra G 1.6 16V

Sam malowałeś Heli? Weź daj jakieś zbliżenia jak morka wyszła!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
heli126
PostWysłany: Sob Lip 27, 2013 8:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 418
Skąd: okolice Cieszyna Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Romet Pony 50-M-2 1981 r., Fiat 126 el 1996 r., Jawa Typ 05 1963 r., Jawa Mustang 1980 r., Romet Pony 50-M-2 1982 r.

Malował mój tata, który swego czasu pracował na lakierni. Co prawda lakierował po dłuższej przerwie, ale nie wyszło to źle:)
Dokładniejsze zdjęcia postaram się wrzucić w kolejny weekend.
_________________
Fiat 126 el 1996 r.,
Romet Pony 50-M-2 1981 r.,
Jawa 05 1963 r.,
Jawa 223.2 Mustang 1980 r.,
Romet Pony 50-M-2 1982 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
indiana
PostWysłany: Czw Sie 01, 2013 1:53 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 656
Skąd: Łódź/Smardzewice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 P 1986 r & Fiat Albea 1.2 16V 2003r.

Fajnie Ci to idzie, praca wre, jestem ciekaw efektu końcowego który zapowiada się bardzo zacnie Smile Pozdrawiam
_________________
Bóg Też Jeździ Fiatem 126p
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
heli126
PostWysłany: Sob Sie 10, 2013 10:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 418
Skąd: okolice Cieszyna Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Romet Pony 50-M-2 1981 r., Fiat 126 el 1996 r., Jawa Typ 05 1963 r., Jawa Mustang 1980 r., Romet Pony 50-M-2 1982 r.

Zdjęcia z placu boju - część kolejna:







----------------------------------------------------------------------------------

Małe podsumowanie dotychczasowych faz remontu:
1. Przygotowanie elementów metalowych.
2. Lakierowanie podkładem epoksydowym Novol.
3. Lakierowanie elementów "nadwozia" akrylem Valspar o kodzie L-614 z palety FSO "czerwień meksykańska".
4. Montaż ramy, a przy tym m. in.:
- wymiana większości śrub, nakrętek, itp. na nowe lub ich gruntowne oczyszczenie,
- montaż narzędziówki oraz błotnika tylnego jako czynność nr 1,
- rozbiórka lampy przedniej oraz stacyjki,
- wymiana ramki chromowanej lampy przedniej wraz z odbłyśnikiem,
- poprawienie poprzez lutowanie końcówek przewodów elektrycznych w instalacji,
- oczyszczenie z resztek poprzedniego lakieru przewodu, który zasila tylną lampę,
- dorobienie bolców do plastikowych misek sprężyn teleskopu + dopasowanie zawleczek,
- montaż nowych tulejek przedniego zawieszenia oraz oryginalnych gum na przedni teleskop,
- zamiana opon - przód na tył, a tył na przód + ich konserwacja,
- rozbiórka piast kół, czyszczenie, smarowanie i regulacja luzu,
- rozbiórka bębnów i smarowanie rozpieraków,
- wymiana szczęk hamulcowych na oryginalne w lepszym stanie,
- lakierowanie Cynk Spray'em dźwigni cięgien hamulców znajdujących się przy bębnach,
- oczyszczenie felg oraz bębnów odpowiednią chemią,
- montaż zregenerowanego pokrowca oraz gąbki na podstawę siodełka,
- naprawa gwintu korpusu manetki gazu,
- lakierowanie na szary kolor korpusów manetek,
- prostowanie pręta hamulca tylnego koła,
- oczyszczenie tylnych amortyzatorów i ich zamontowanie,
- malowanie nóżki hamulca tylnego na srebrno,
- wymiana miski łożyska rury sterowej,
- wymiana na nowe gum podnóżek kierowcy,
- dopasowanie gumy chroniącej ramę w miejscu mocowania zbiornika paliwa,
- założenie uszczelki na zgrzew zbiornika paliwa,
- delikatne polerowanie przełącznika świateł, kierownicy oraz rączek sprzęgła i hamulca przedniego,
- naklejenie na zbiornik naklejek Romet,
- naklejenie na ramę naklejki 50 M2.

To chyba tyle w skrócie i w miarę po kolei.

Teraz fotki prawie kompletnego "nadwozia":







------------------------------------------------------------------------------------

Silnik w ramie:) Pierwsze kilometry zrobione:)

Pozostaje jeszcze uszczelnienie tłumika i przykręcenie osłony.
Kolanko oraz tłumik zostały wyczyszczone roztworem wody z sodą kaustyczną i na razie zamontowałem je na próbę, bez uszczelniania na gotowo.

Najnowsze zdjęcia:


_________________
Fiat 126 el 1996 r.,
Romet Pony 50-M-2 1981 r.,
Jawa 05 1963 r.,
Jawa 223.2 Mustang 1980 r.,
Romet Pony 50-M-2 1982 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
heli126
PostWysłany: Sob Sie 24, 2013 4:05 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 418
Skąd: okolice Cieszyna Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Romet Pony 50-M-2 1981 r., Fiat 126 el 1996 r., Jawa Typ 05 1963 r., Jawa Mustang 1980 r., Romet Pony 50-M-2 1982 r.

I na koniec prac remontowych i okołoremontowych zdjęcia finalnej wersji z dnia 23.08.2013:







Natomiast dziś, tzn. 24.08.2013 Motorynka otrzymała nowe badanie techniczne, a diagnosta na powitanie powiedział "Nówka sztuka, z fabryki"Cool , a już po badaniu sam oglądał motorek i dodał: "Teraz to już rarytas, a kiedyś to był szczyt marzeń" Wink
_________________
Fiat 126 el 1996 r.,
Romet Pony 50-M-2 1981 r.,
Jawa 05 1963 r.,
Jawa 223.2 Mustang 1980 r.,
Romet Pony 50-M-2 1982 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
heli126
PostWysłany: Pią Wrz 06, 2013 9:40 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 418
Skąd: okolice Cieszyna Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Romet Pony 50-M-2 1981 r., Fiat 126 el 1996 r., Jawa Typ 05 1963 r., Jawa Mustang 1980 r., Romet Pony 50-M-2 1982 r.

W ostatnią niedzielę wakacji 2013 wybrałem się (jak co roku, od kilku już lat) na wycieczkę w piękne, widokowe miejsce. Niestety zachmurzone niebo zepsuło trochę sesję fotograficzną:



Po powrocie z wycieczki odstawiłem Motorynkę do garażu. Co ciekawe, już kolejnego dnia rano okazało się, że motorek przerywa. Nie pomogło czyszczenie świecy, więc zajrzałem na iskrownik. Powodem przerywania była obluzowana część przerywacza. Wymieniłem więc przerywacz i już wszystko gra;) Ciekawe tylko jak udało mi się bezproblemowo zakończyć wycieczkę dzień wcześniej...

Z odczuć osobistych: jednak czyszczenie kolanka i tłumika sodą kaustyczną "odetkało" znacznie Motorynkę. Miałem okazję doświadczyć tego na jednym z najbardziej stromych podjazdów w okolicy, którym prowadziła trasa mojej wycieczki.
Wniosek: szlif cylindra w 2005 roku nadal jest skuteczny.

-------------------------------------------------------------------------------

Zdjęcia z 09.09.2013 r., w tym coś dla fanów zielonych tablic (przyłożona prowizorycznie):




--------------------------------------------------------------------------------

Z racji otaczającej nas pory roku, przedstawiam zdjęcia z jesienią w tle:

Z telefonu:


_________________
Fiat 126 el 1996 r.,
Romet Pony 50-M-2 1981 r.,
Jawa 05 1963 r.,
Jawa 223.2 Mustang 1980 r.,
Romet Pony 50-M-2 1982 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Motorowery

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl