Autor Wiadomość
<  Dlaczego Mikrus powstał tak szybko...
Mikry
PostWysłany: Pią Sie 23, 2013 12:07 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7520
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: /3
Pojazd: O różnej ilości kół

Powszechnie wiadomo, że Mikrus jest zerżniętym Goggomobilem. Jednak podwozie i mechanika to nie wszystko. Żeby szybko opracować nowe auto trzeba rżnąć wszystko - detale w większym lub mniejszym stopniu skopiowano z P70.
Po lewej detale od Mikrusa, po prawej od Petki:

Zawsze dotąd zastanawiałem się jak to możliwe, że odbłyśniki w jednym z moich zestawów reflektorów wyprodukowano w NRD. Teraz już wiem. Kierunkowskazy różnią się nieznacznie, inna jest ich największa średnica i mikrusowe są plastikowe, petkowe metalowo-szklane ale częściowo pokrywają się otwory montażowe. I na koniec zagadka - z którego z aut pochodzą widoczne na pierwszym planie "łapki" lusterka wewnętrznego?
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marlon
PostWysłany: Pon Wrz 16, 2013 9:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 169
Skąd: Mińsk Mazowiecki Ostrzeżenia: /3
Pojazd: kilka

obstawiam dkw
_________________
- warszawa 200P 1959
- warszawa 201 1963
- syrena 101 1960
- mikrus MR300 1960
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
Mikry
PostWysłany: Wto Wrz 17, 2013 7:39 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7520
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: /3
Pojazd: O różnej ilości kół

Też Petka.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jacot
PostWysłany: Sob Lut 01, 2014 7:39 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

O kurcze, jak ja tu dawno nie zagladalem;)
Mikry, jestem Ci wdzieczny niezmiernie, albowiem zamknales mi pewne zagadnienie, od lat otwarte;)
Moj mial zalozone czeskie ramki z regulacja, co bylo w dawnych latach wzglednie czesto stosowane. Przez wiele lat jednak zylem w blednym przekonaniu ze w Mikrusie byly zastosowane ramki z Junaka, no tak ktos kiedys mowial i tak mi sie utrwalilo na dziesieciolecia;) Dziwne, ale nawet majac przez szmat czasu oba pojazdy w nieodleglych pomieszczeniach nie przyszlo mi na mysl, zeby to sprawdziwc i dopiero wzglednie niedawno, chyba w trakcie mailowania z Bartoszem mnie tknelo i odkryelm, ze to lipa;)
No i wlasnie wtedy probowalismy dojsc, z czego zatem, bo w owych czasach przewazalo jednak stosowanie gotowych elementow. Nic polskiego tu nie podchodzilo, ale kiedy przymierzalem wszystkie ramki z mojej kolekcji ramek roznych, to jedyna ktora pasowala byla wlasnie po P70... Wtedy to byla tylko luzna hipoteza, ale nie niemozliwa;) Teraz sie jakby domknela;)
Niestety... nie mam dwu takich ramek.
_________________
Jacot
http://www.junak.riders.pl
http://jacot.ath.cx
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ryfiu
PostWysłany: Sob Lut 01, 2014 9:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 17
Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Mikrus Syrena 126p itd

Jacot , mam pewien patent , nie wiem czy nikt mnie tu nie pojedzie że to niezgodne ze sztuką itd. ... Ale , mam taki patencik który stworzy bardzo podobne do oryginału rozwiązanie. Niestety można to tylko zrobić przed malowaniem bo w grę wchodzi spawanie. Potrzebne są dwie skorupy lampy przedniej od SHL M11 od których wycinamy rant i wspawujemy w miejsce oryginalnego po uprzednim jego usunięciu , oraz ramki właśnie od M11 ze szkłami. Niestety trzeba wziąć pod uwagę że ramka z SHL jest trochę mniejsza o kilka mm i nie zgrywa się z linią nadwozia. Aby się zgrywało trzeba niestety pobawić się w blacharza. Polecam to tylko jeśli mamy po prostu zgnity przód który trzeba odtworzyć i nie mamy oryginalnych ramek. Jeżeli wszystko zdrowiutkie to lepiej tego nie robić Smile
_________________
Ryszard
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jacot
PostWysłany: Nie Lut 02, 2014 7:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

W tym kierunku bym jednak nie poszedl;) Przymierzalem, pamietam, i ramke od M11 ale to ne to. Myslalem o dopasowaniu czegos na wymiar, zblizonego wygladem do oryginalu a kierunek na P70 to dobry kierunek;)
_________________
Jacot
http://www.junak.riders.pl
http://jacot.ath.cx
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Mikrus

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl