Autor Wiadomość
<  Romet Ogar 205
Karol.
PostWysłany: Nie Cze 15, 2014 9:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 255
Ostrzeżenia: /3

Witajcie.

Zaprezentuję kolejny mój pojazd - Romet Ogar 205 z 1987r. Od zawsze w jednych rękach, w naszej rodzinie. Przeżył wiele, przejechał jeszcze więcej. Został kupiony "spod lady" w czasach PRL w biednej konfiguracji (brak licznika np) i kolorze czerwony wpadający w pomarańczowy. Po kilku latach dostał go w spadku mój ojciec i jeździł nim m.in. do pracy czy na wycieczki z żoną (potem i ze mną). W tym czasie został przemalowany na czarno - niebiesko, zostało wymienione przednie zawieszenie od WSK i inne mniej czy więcej znaczące zmiany. Dostał nowy silnik i po "milionie" mniej lub bardziej denerwujących usterkach dostałem go ja. Na nim nauczyłem się napraw, znów przeszedł metamorfozę (przemalowanie na zielono) i zaczęły się tuningi silnika Wink Po kilku latach eksploatacji, zrobiłem prawo jazdy kat. A i przesiadłem się na coś większego, a on poszedł w odstawkę. Nie wiedziałem co z nim zrobić (zostawić czy sprzedać) to wpadłem na pomysł, by zrobić mu renowację Very Happy
Postaram się zmieścić proces renowacji w jednyn poście. Smile

Tak wyglądał przed renowacją (2012):


Został rozkręcony i poszedł do piaskowania i malowania proszkowego na kolor czerwień jak najbardziej zbliżoną do oryginału:


Galanteria:


Skiełkowanie:


Następnie zakupy (wszystko albo nowe ze starych zapasów albo stare ale org i w idealnym stanie):


Koła (nowe łożyska, szprychy, nyple itp itd):


Składanie:


Nowe boczki dostały nowe naklejki robione na wzór org:


Główka ramy również:


I tylny błotnik:


Bak pomalowany Akrylem:


Spolerowany i jak na warunki domowe to wyszedł tak:


Jako ostatnia rzecz poszła do malowania proszkowego wzmocniona org stopka.


Skompletowałem zestaw kluczy...


... i instrukcje obsługi jego org Smile


Następnie zająłem się silnikiem. Wszystko jak nie ZMD, to wzmocnione itd Smile
Nie będę opisywał zakresu przeróbek, ponieważ za dużo tłumaczeń w słowie pisanym. Ma mieć ok 3KM Smile
Gwint na mocowaniu kolanka - zrobiony od nowa Smile


Po złożeniu, polerce, regulacjach itp. silnik prezentuje się tak. Nic po nim nie widać Razz

Proszę zwrócić uwagę na pokrywę zapłonu z samym napisem "DEZAMET" - produkowano ją od 1991 do 1994 Smile

Zaplombowałem :E


A tu już na miejscu docelowym Smile


No i nadszedł ten dzień 10.06.14 Smile Po 11 miesiącach Ogar skończony. Efekt zostawiam Wam co oceny Smile

Ogar zarejestrowany i opłacony na zielonej tabliczce Smile

Dla porównania z Chartem:


Podsumowanie:
Początek: Lipiec 2013
Koniec: Czerwiec 2014
Efekt: oceńcie sami Wink
_________________
126powodów do dumy


Ostatnio zmieniony przez Karol. dnia Sob Paź 08, 2016 8:13 pm, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Norbinuss
PostWysłany: Nie Cze 15, 2014 10:16 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 393
Ostrzeżenia: /3

Podoba mi się Smile Koszt tej renowacji wcale nie jest duży patrząc na efekt końcowy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
heli126
PostWysłany: Sob Cze 28, 2014 10:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 418
Skąd: okolice Cieszyna Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Romet Pony 50-M-2 1981 r., Fiat 126 el 1996 r., Jawa Typ 05 1963 r., Jawa Mustang 1980 r., Romet Pony 50-M-2 1982 r.

Dobra robota i efekt końcowy rewelacyjny. Teraz pozostaje tylko dbać o Ogarka Wink
_________________
Fiat 126 el 1996 r.,
Romet Pony 50-M-2 1981 r.,
Jawa 05 1963 r.,
Jawa 223.2 Mustang 1980 r.,
Romet Pony 50-M-2 1982 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Karol.
PostWysłany: Pon Cze 30, 2014 10:58 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 255
Ostrzeżenia: /3

Będzie dbany, obiecuję Razz Wszak to już zabytkowy pojazd zlotowy, jak i Chart Very Happy
_________________
126powodów do dumy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Motorowery

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl