Autor Wiadomość
<  Ratowanie płyty podłogowej
gazeliusz
PostWysłany: Sro Sty 15, 2014 5:58 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

No ja się staram dzielić w tym dziale, wedle mojej znajomości tematu..

Jako ciekawostka, tak samodzielnie zdemontowałem silnik:





Zdemontowałem krzyżaki, aby odpiąć półosie od silnika. Pod silnik podstawiłem paletę, na której leżała opona.. Pod paletę wsunąłem podnośnik/żabę i fruu do góry.. odkręciłem śruby mocujące poprzeną belkę silnika do rurowych wsporników.. Następnie delikatnie opuściłem paletę niżej i zacząłem delikatnie manewrować belką silnika, aby wraz z gumą wyszedł z tunelu.. Jak już się to udało, to żaba na sam dół i silnik leży obok auta..

Smile ale mi to instrukcja ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
gazeliusz
PostWysłany: Sro Sty 15, 2014 10:40 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Wogóle zachęcał bym sympatyków i właściceli Mikrusów do ożywienia tego działu..Nawet jak ktoś ma wraczek/koszmarek można podyskutować o tym i owym...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Romano
PostWysłany: Czw Sty 16, 2014 1:02 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

[quote="dziabongto"] Miałem kupić innego ale "moja kobieta" nie pozwoliła mi kupić maleństwa i..... sama kupiła. Tak czy inaczej czeka nas teraz remont "KOSZMARKA

Cóż powiem...hmm zabezpiecz go pod dachem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Romano
PostWysłany: Czw Sty 16, 2014 1:08 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

gazeliusz napisał:
No ja się staram dzielić w tym dziale, wedle mojej znajomości tematu..

Jako ciekawostka, tak samodzielnie zdemontowałem silnik:





Zdemontowałem krzyżaki, aby odpiąć półosie od silnika. Pod silnik podstawiłem paletę, na której leżała opona.. Pod paletę wsunąłem podnośnik/żabę i fruu do góry.. odkręciłem śruby mocujące poprzeną belkę silnika do rurowych wsporników.. Następnie delikatnie opuściłem paletę niżej i zacząłem delikatnie manewrować belką silnika, aby wraz z gumą wyszedł z tunelu.. Jak już się to udało, to żaba na sam dół i silnik leży obok auta..

Smile ale mi to instrukcja ..



Jak miałeś zamiar zamontować dorobione tłumiki ? Chyba na samych cylindrach by nie wisiały !

Ja nigdy nie odpinam belki od wahaczy, odkręcam nakrętki do poduszki. silnik wyciągam górą. Mam nieco łatwiej bo kupiłem podnośnik mobilny.
Ale jak widać można na dwa sposoby.


Ostatnio zmieniony przez Romano dnia Czw Sty 16, 2014 1:15 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gazeliusz
PostWysłany: Czw Sty 16, 2014 1:14 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Chyba nie zrozumiałem.. A na czym są podwieszane te tłumiki? Do tego etapu jeszcze nie doszedłem..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Romano
PostWysłany: Czw Sty 16, 2014 1:16 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

Specjalna listwa o długości około 90cm i do niej dospawane uszy które mocujemy pod poduszkę. Tłumik jest przykręcony do tej listwy. Inaczej pourywasz kolektory od cylindrów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gazeliusz
PostWysłany: Czw Sty 16, 2014 1:21 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Tak fabrycznie było? Masz może foto takiego mocowania? Czy tłumiki mają jakieś specjalne mocowanie? Aż muszę się przyjżeć moim tłumikom i poszukać w lyteraturze..

A jakie jest przeciwskazanie dla odkręcania belki silnika? Na początku też chciałem odkręcić nakrętki od poduszek ale jak to zrobiłem, to stwierdziłem, że nie mam szans wysunąć śrub poduszek z otworów w belce..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Romano
PostWysłany: Czw Sty 16, 2014 1:26 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

Tu fotka na szybko od Goggo, dorysowałem listwę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Romano
PostWysłany: Czw Sty 16, 2014 1:30 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

gazeliusz napisał:

A jakie jest przeciwskazanie dla odkręcania belki silnika? Na początku też chciałem odkręcić nakrętki od poduszek ale jak to zrobiłem, to stwierdziłem, że nie mam szans wysunąć śrub poduszek z otworów w belce..


Nie ma przeciwskazań tylko więcej roboty, nakrętki odkręcasz od poduszek oraz belkę od podłużnic a następnie odciągasz razem z wahaczami, kołami i zsuwasz z poduszek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gazeliusz
PostWysłany: Czw Sty 16, 2014 1:34 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Ta dodatkowa listwa dla tłumików to jest fabryyczne rozwiązanie? Czy to usprawnienie? Teraz zrozumiałem o co chodzi z tą belką.. Zapomniałem, że musiałem też odkręcić wahacze. Racja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Romano
PostWysłany: Czw Sty 16, 2014 1:37 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

Fabryczne jak najbardziej. Nawet prototyp ten ze Stalowej miał i na zdjęciach z PIMOT widać ją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ludek
PostWysłany: Czw Sty 16, 2014 9:17 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 31
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 4 Mikrusy

Masz chyba Roman na myśli zdjęcia prototypowego mikrusa pochodzące z ITS-u, które były pokazywane w Stalowej Woli na wystawie? A co do tej belki podtrzymującej tłumiki to jeśli ktoś szuka to mój znajomy ma oryginalną i z tego, co wiem ma ją na zapasie, więc można się dogadać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mamut
PostWysłany: Czw Lip 31, 2014 11:05 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: RJA Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Mikrus / Junak M-07

macie jakieś dokładniejsze dane o ten belce pod tłumiki? bo bardzo mnie ta kwestia zaciekawiła!

Polecam moją stronkę na facebooku poświęconą remontowi mojego mikrusa:
https://www.facebook.com/wskMikrusMR300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 2
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Mikrus

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl