Autor Wiadomość
<  Zderzaki i boczne wloty powietrza
KIEROWCA
PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 1:27 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 492
Skąd: z Mazur Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: nogi;-(

Mikry napisał:
I cały świat byłby piękny, jasny, prosty i nie byłoby wojen a ludzie żyliby dostatnio gdyby nie fakt, że niektóre FL-e miały małe kratki na bokach Wink

Nieeeeee no co TY Question Pierwsza slysze Shocked Very Happy
_________________
Zostań strażnikiem języka- poznaj tajemne gesty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
smutny
PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 8:36 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 2558
Skąd: CHORZÓW Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FIAT 126 FL'87 Azurro, Niewiadów N-250cb '92, Fiat Punto II GO! 2001 Blue Metro, Fiat Punto MY2012 0.9 Twinair S&S Lime, Romet Zenit '94, Flaming '74

na przykład mój Laughing
_________________
maluch wiecznie żywy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
GR235I3K
PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 6:28 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 1002
Skąd: ! SUWAŁKI ! Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p 74' 83' ; 125p 80' ; AUDI 80 B2Q 85'

Nie wiedziałem za bardzo gdzie wrzucić, więc padło na ten temat Wink
Dzisiaj wpadł w moje ręce dla wielu znany już plakat. Oraz trafiłem na necie na dobre foto z zagranicznej gazetki z kwietnia 1973. Konkretnie chodzi mi o brak i o dość dziwny wlot powietrza do silnika.



O co chodzi z tymi pierwszymi wlotami ? Przecież jak się widzi fotki maluchów typowo włoskich to miały normalne wloty tak jak nasze polskie ST Rolling Eyes

Ten z reklamy też nie ma wlotów.
http://www.youtube.com/watch?v=orurM3zJb6A

Jeżeli było już to poruszane to proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
kpt.witko
PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 7:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 538
Skąd: z Grodu Kraka Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Scania CN 113 CLL czasem Scania Omni City

Klapa zwykła "bambino", stosowana do lypca 1976.

Brak bocznych wlotów, lub jednego lewego to efekt, że do zdjęć prospektowych użyto prawdopodobnie prototypu.
Na drugim zdjęciu wlot może być przyklejona atrapką, lub powietrze miało być zaciagane w prototypie tylko z jednej strony. (Fiat 500 podobnie nie miał bocznych wlotów a jedynie szeroką żaluzję podokienną)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
tuffo
PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 7:25 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 843
Skąd: Pszów / Opole Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: PF 126p 600 '76 + POLSPORT GK-100 '79

Na filmowej reklamówce widać, że z obu stron nie ma bocznych wlotów.
Fiat 500 zaciąga powietrze z podszybia tylnego.
W prototypie 126 mogło być tak, że powietrze było zaciągane z tych dodatkowych 4 wlotów (lewo i prawo) na klapie silnika, po przez odpowiednio ukształtowane te plastyki w komorze silnika (to takie moje przypuszczenie). I być może było to za słabe zaciąganie, dlatego potem wykonali boczne wloty.
_________________
TuFFo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
smutny
PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 10:23 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 2558
Skąd: CHORZÓW Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FIAT 126 FL'87 Azurro, Niewiadów N-250cb '92, Fiat Punto II GO! 2001 Blue Metro, Fiat Punto MY2012 0.9 Twinair S&S Lime, Romet Zenit '94, Flaming '74

Jedna z rzeczy do których nie dojdziem już chyba, chyba ze dotrzemy do wiadomości lub zdjęcia rozwiązanai właśnie tych łapaczy powietrza w komorze silnika, ogólnie to przy bocznych wlotach większość powietrza maluch ciągnie i tak lewą stroną
_________________
maluch wiecznie żywy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
Mikry
PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 11:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7564
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

tuffo napisał:
W prototypie 126 mogło być tak, że powietrze było zaciągane z tych dodatkowych 4 wlotów (lewo i prawo) na klapie silnika, po przez odpowiednio ukształtowane te plastyki w komorze silnika (to takie moje przypuszczenie). I być może było to za słabe zaciąganie, dlatego potem wykonali boczne wloty.
To dla mnie jedyne w mierę racjonalne wytłumaczenie całego zajścia. Bo po pierwsze dlaczego te końcówki standardowego kanału są plastikowe i po co w ogóle są demontowalne?
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Czw Paź 02, 2014 5:23 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7564
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Taka sytuacja: kupiłem ostatnio wór plastików do Malucha, od miłych panów, co z Krupskiego Młyna przyjechali. Był wśród nich tylny zderzak P4 we wczesnej wersji krajowego FLa - czyli z wnękami na lampy ale mocowanymi do osobnych płytek, przykręcanych do zderzaka. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że zderzak jest... czerwony. Barwiony w masie oryginał, sygnowany logo Nitron. Pochodzi z czerwca 1984 roku czyli z momentu przełomu z 2-giej serii na FLa. To jakiś próbny wtrysk? Prototyp? Jedyny taki na Allegro, zobacz? Po cichu liczę na kolegę ,, numerycznego'', że wyciągnie zaraz prospekt limitowanej wersji ,,Redbumpers'', produkowanej dla Coca Coli do obsługi mistrzostw we Włoszech w 1984 Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
4971
PostWysłany: Czw Paź 02, 2014 9:14 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1734
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

... no niestety "speszjaledyszynredbumpers" prospektu nie mam, ale....
Około 10 lat temu, w Głubczycach oglądałem dość dziwnego 126p. Miał na jaknajprawdziwsze naklejki RED na całym samochodzie (dość mocno już spłowiałe), wnętrze beżowe i czerwone zderzaki P4. Wyglądał jak po wiejskim "t" a ja założyłem, że zderzaki są malowane... Więc kto wie... Kolejną dziwną rzeczą było to, że był czerwony. Tak czerwony nie bordowy... to kto wie co im po głowach chodziło, może jakaś seria "RED final edition"...
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 407 SW Premium 2,0 HDI Automat
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Mikry
PostWysłany: Czw Paź 02, 2014 9:37 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7564
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Mnie coś kolega mówił, że kiedyś przedni był na Alegrze i że go jakiś Włoch kupił, co go potrzebował do swojego Boba w jakiejś tam wersji białego z czerwonymi zderzakami, czerwoną wykładziną od Reda i jeszcze czymś czerwonym - prędkościomierzem czy pająkiem pod kierownicą. Nie wiem jednak ile w tym prawdy.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Delmut
PostWysłany: Czw Paź 02, 2014 6:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 1300
Skąd: Zabrze, Tychy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat & Seat

Mikry napisał:
Mnie coś kolega mówił, że kiedyś przedni był na Alegrze i że go jakiś Włoch kupił, co go potrzebował do swojego Boba w jakiejś tam wersji białego z czerwonymi zderzakami, czerwoną wykładziną od Reda i jeszcze czymś czerwonym - prędkościomierzem czy pająkiem pod kierownicą. Nie wiem jednak ile w tym prawdy.

Nie wiem czy Wam to coś pomoże, ale niedawno widziałem odlew z czerwonego tworzywa. Ten odlew to była półka z głośnikiem do ST...

Też uznałem, że to jakieś rzemo i olałem temat
_________________
Maluchy: 1976 ST, 1984 ST, 1986 ST/FL, 1988 FL, 1989 BIS, 1991 Cabrio, 1994 Wadera, 1994 FL, 2000 HappyEnd
Inne: 1981 Polonez 3d, 1981 Predom N250C

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Mikry
PostWysłany: Czw Paź 02, 2014 11:04 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7564
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Kup mi Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 3 z 3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl