Autor Wiadomość
<  Tabliczka znamionowa; numer VIN itd
ZAWO
PostWysłany: Sob Lip 27, 2013 9:40 pm  Odpowiedz z cytatem
Student Polmologii


Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 666
Skąd: Wrocław Ostrzeżenia: /3
Pojazd: 126p `74,`97,`00 , ROVER 220SDi

Mam taka ksiazke niestety bez okladki wiec nie pomoge za bardzo. Wypisana kazda marka i cos na ksztalt rozkodowania kodu vin dla kazdej marki i wyszczegolnione modele. Lata 80 czy 90te. Jest ogolny schemat rozkodowania vinu. W maluchu z winu duzo nie odczytasz... tak wogole to ten twoj numer nadwozia to za niski na bank... moze tak 8 zamiast 6 powinno byc na poczatku. Teraz nie mam mozliwosci sprawdzic ale z glowy widze ze to nie ten rzad wielkosci.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
rusty_mike
PostWysłany: Nie Lip 28, 2013 3:46 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: Nowy Targ / Kraków Ostrzeżenia: /3
Pojazd: 126p 600 '82, Romet Ogar 205 '86

MAD_DOGG napisał:
W 82 roku zdarzały się jeszcze silniki 600, nie jest to żaden ewenement.

Kurcze, ale czy jest na to jakiś dowód?
W książce "Historia Fabryki Samochodów Małolitrażowych" napisanej przez Ryszarda Iskrę, inżyniera, bliskiego współpracownika dyrektora FSM, na stronie 98 czytamy:

"(...) Ta nowa wersja została oznaczona symbolem 126p 650. Oczywiście wykorzystując nadarzającą się okazję podniesiono także i cenę nowej wersji samochodu. Zmiany te były obligatoryjne dla 100% dostaw do Fiata (...). Natomiast w Polsce wywołały falę protestów, gdyż wielu "przedpłatowiczów" nie chciało zaakceptować wyższej ceny i domagało się, zgodnie z obowiazujacymi przepisami, kontynuowania produkcji przed zmianowej (tj. o pojemności 600 cm3). Dla chwilowego uciszenia niezadowolonych, wersję 600 wycofano całkowicie z produkcji dopiero w r. 1978." Niestety mam wrażenie, że autor, choć stworzył bardzo dobrą książkę, posiłkuje się czasami datami, które przywołuje do pamięci przy pomocy wikipedii.
Czy to możliwe żeby silnik wycofany z produkcji w 1978, był w sprzedaży w 1982?

ZAWO napisał:
(...) ten twoj numer nadwozia to za niski na bank... moze tak 8 zamiast 6 powinno byc na poczatku. Teraz nie mam mozliwosci sprawdzic ale z glowy widze ze to nie ten rzad wielkosci.

Buda na pewno ma 067-8615.
Na co by to mogło wskazywać? wiem, że dziadek dostał w którymś momencie talon na nową budę, po stłuczce, ale podobno oddał go zięciowi, a starą wyklepał.
_________________
NEVER KNOWS BEST
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
4971
PostWysłany: Nie Lip 28, 2013 9:23 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1729
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

rusty_mike napisał:
MAD_DOGG napisał:
W 82 roku zdarzały się jeszcze silniki 600, nie jest to żaden ewenement.

Kurcze, ale czy jest na to jakiś dowód?
W książce "Historia Fabryki Samochodów Małolitrażowych" napisanej przez Ryszarda Iskrę, inżyniera, bliskiego współpracownika dyrektora FSM, na stronie 98 czytamy:

"(...) Ta nowa wersja została oznaczona symbolem 126p 650. Oczywiście wykorzystując nadarzającą się okazję podniesiono także i cenę nowej wersji samochodu. Zmiany te były obligatoryjne dla 100% dostaw do Fiata (...). Natomiast w Polsce wywołały falę protestów, gdyż wielu "przedpłatowiczów" nie chciało zaakceptować wyższej ceny i domagało się, zgodnie z obowiazujacymi przepisami, kontynuowania produkcji przed zmianowej (tj. o pojemności 600 cm3). Dla chwilowego uciszenia niezadowolonych, wersję 600 wycofano całkowicie z produkcji dopiero w r. 1978." Niestety mam wrażenie, że autor, choć stworzył bardzo dobrą książkę, posiłkuje się czasami datami, które przywołuje do pamięci przy pomocy wikipedii.
Czy to możliwe żeby silnik wycofany z produkcji w 1978, był w sprzedaży w 1982?

ZAWO napisał:
(...) ten twoj numer nadwozia to za niski na bank... moze tak 8 zamiast 6 powinno byc na poczatku. Teraz nie mam mozliwosci sprawdzic ale z glowy widze ze to nie ten rzad wielkosci.

Buda na pewno ma 067-8615.
Na co by to mogło wskazywać? wiem, że dziadek dostał w którymś momencie talon na nową budę, po stłuczce, ale podobno oddał go zięciowi, a starą wyklepał.

Oczywiście, że bredzi i miesza fakty. Całkowicie 600 została wyeliminowana w 1978 Z EXPORTU DO FIATA. Na kraj to do 1987 czyli wprowadzenia BISa do produkcji. Fakt - ilosci bardzo sporadyczne. Samochody totalne golasy... był także sprzedawany (silnik) jako część zamienna.... Silnik 600 skończył się wtedy, kiedy skończyły się "kapliczki" w 126p. W tych ksiązkach to wszyscy popełniaja mniejsze lub większe błey, bo opierają się na wikipedii i książkach Podbielskiego (a on też nieomylny nie jest).
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 407 SW Premium 2,0 HDI Automat
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
rusty_mike
PostWysłany: Pon Lip 29, 2013 1:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: Nowy Targ / Kraków Ostrzeżenia: /3
Pojazd: 126p 600 '82, Romet Ogar 205 '86

Niespodziewanie udało mi się znaleźć krótką uwagę na ten temat w książce "Budowa, eksploatacja, napraw" Jakubowskiego i Tomiczka, wydanie 1982. Str. 9

"Od połowy 1981 roku dla odbiorców krajowych są dostarczane samochody z silnikiem 600cm3"




Powyższe enigmatyczne stwierdzenie nie mówi za wiele, ale wygląda to tak jakby w związku z niedoborami podczas stanu wojennego, powrócono do montowania silników 600. (?)

Mam pytanie, jakie emblematy były na tych późnych 600kach?
_________________
NEVER KNOWS BEST
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ZAWO
PostWysłany: Nie Sie 04, 2013 2:24 pm  Odpowiedz z cytatem
Student Polmologii


Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 666
Skąd: Wrocław Ostrzeżenia: /3
Pojazd: 126p `74,`97,`00 , ROVER 220SDi

rusty_mike napisał:


ZAWO napisał:
(...) ten twoj numer nadwozia to za niski na bank... moze tak 8 zamiast 6 powinno byc na poczatku. Teraz nie mam mozliwosci sprawdzic ale z glowy widze ze to nie ten rzad wielkosci.

Buda na pewno ma 067-8615.
Na co by to mogło wskazywać? wiem, że dziadek dostał w którymś momencie talon na nową budę, po stłuczce, ale podobno oddał go zięciowi, a starą wyklepał.

Musial zostac nabity numer zastepczy nadwozia przez stacje diagnostyczna.. wedlug moich obserwacji jednak byly one nabijane wedlug innego schematu:
XX-YY-ZZZZZ gdzie
XX poczatek numeru rejestracyjnego
YY numer stacji diagnostycznej
ZZ kolejny numer nadwozia
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Mikry
PostWysłany: Czw Sty 08, 2015 8:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: /3
Pojazd: O różnej ilości kół

Czy numer vin w Bobkach, w tym Bisach określał który to hand drive jest?
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Delmut
PostWysłany: Pią Sty 09, 2015 9:06 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 1300
Skąd: Zabrze, Tychy Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Fiat & Seat

Mikry napisał:
Czy numer vin w Bobkach, w tym Bisach określał który to hand drive jest?

Obawiam się, że nie

Ale to można określić w inny sposób
_________________
Maluchy: 1976 ST, 1984 ST, 1986 ST/FL, 1988 FL, 1989 BIS, 1991 Cabrio, 1994 Wadera, 1994 FL, 2000 HappyEnd
Inne: 1981 Polonez 3d, 1981 Predom N250C

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Mikry
PostWysłany: Pią Sty 09, 2015 9:31 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: /3
Pojazd: O różnej ilości kół

Czyli FSO, niby takie zacofane i przypadkowe w tym względzie było wręcz perfekcyjne Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 8 z 8
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl