Autor Wiadomość
<  NORKA M20 1956r. Warto było czekać tyle lat!
sawa
PostWysłany: Pią Cze 03, 2016 9:26 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 470
Skąd: Mazowsze Ostrzeżenia: 0/3

Cześć. Z racji tego, że tu stawiałem swoje pierwsze kroki w internetowo - motoryzacyjnym świecie to właśnie na Fpmie wstawiam opis historii zdobycia mojego ukochanego samochodu. To tekst dla tych nie latających po facebooku. Tak więc do rzeczy:

O tym jak zdobyłem swoją trzecią połówkęSmile

W 1956 roku kiedy Pablo Escobar obchodzi swoje siódme urodziny,
Presley wydaje debiutancki album a bracia Castro wespół z Che Guevarą,
próbują przejąć władzę na Kubie -
niewiadomej mi ilości partia Warszaw trafia droga morską do odległej
o 1,5 tysiąca kilometrów Norwegii.
Ktoś spyta: Warszawy do Norwegii? Ano tak! Norwegia nie zawsze
była ropą płynącym El Dorado Smile Umowy handlowe z Polską Rzeczpospolitą Ludową umożliwiły Norwegom
importowanie min. Nys i Warszaw. Tyle tytułem wstępu, przejdźmy do rzeczy.



O furze wiedziałem już od półtora roku.
Duża odległość nie sprzyjała podjęciu szybkiej decyzji o wyjeździe w
celu oględzin.
Kilkukrotne próby rozmowy telefonicznej ze sprzedającym kończyły się zawsze na
"the cars is go one" i ogólnym wk#*&e.
Jednak gdzieś tam w głębi duszy wiedziałem, że Wawka wciąż na
mnie czeka.
Odnawianie starych znajomości, nawiązywanie nowych, meile, telefony - wszystkie próby
kończyły się na niczym
(no może przynajmniej wiedziałem, że "car" ciągle tam stoi a
właściciel nie lubi obcych Smile



Jakoś w sierpniu 2015 r. wszelkie znaki na niebie i ziemi zaczęły
wskazywać, że to odpowiedni moment na wyjazd.
Chwila na spakowanie i już za kilka godzin jechaliśmy z Jaśkiem ringiem Berlina na
północ.
Po kilkunastogodzinnej drodze udało nam się dotrzeć na południe
Norwegii. Szrot pośród skał porośniętych lasem zrobił na nas
ogromne wrażenie.
To co zobaczyliśmy przeszło nasze oczekiwania. Kilka hektarów ziemi zastawionej niezłymi furaczami. Pośród wielu
zachodnich aut stała ona...
M20 Warszawa w całkowitym oryginale. Z każdym detalem z 56 roku z każdą
listewką, śrubka, emblematem i fabrycznymi naklejkami!
Po 59 latach samochód dalej znajdował się w fabrycznej konfiguracji. Nie
naprawiana częściami z Syreny, nie łatana gratami z
późniejszych modeli. Sytuacja dziś już prawie zupełnie niespotykana.
Wpadłem po uszy Wink
Trzeba pamiętać, że tereny na których użytkowana była Wawka nie maja
nic wspólnego ze słoneczną Kalifornią.
Wilgotność w ciągu roku utrzymuję się na wysokim poziomie a i
zimy są nie w kij dmuchał.
Skąd zatem tak dobry stan Warszawki? Odpowiedzią może być
słyszana wielokrotnie teoria o lepszym - czytaj dokładniejszym
- konserwowaniu aut jadących na eksport no i fakt nieużywania przez tamtejszych
drogowców soli. I to by się zgadzało.

Niewielki przebieg, małe zużycie podzespołów oraz ogólnie dobry stan
M20stki pozwala przypuszczać, że auto było drugim samochodem w rodzinie.

Nadeszła chwila zakupu.
I tu ponownie z pomocą wkracza niezastąpiony Mateusz dobrze
szprechający po norwesku. Napięcie rosło. Nabuzowany czułem
zapach Da1 w trakcie remontu hebli Warszawki.
Wawka była na wyciągnięcie ręki- "już był w ogródku, już witał
się z gąską"
Negocjacje, umowa, zaliczka i..... ch#%j! Norweg każe czekać pięć
tygodni aż utoruje drogę do Warszawy
(stoi przed nią około 40 innych samochodów)
To były baaaardzo dłuuugie tygodnie. Nie,nie, nie - jeszcze dłuższe
niż Wam się wydaje. Oczekiwanie zdawało się nie mieć końca.
Dopiero w połowie października wyjechaliśmy z @Kudłatym do Tomma po
Norkę. Nie będę pisał o niemieckiej policji
która zatrzymywała nas tylko za to że na blachach mieliśmy PL. O
trzepaniu auta w Sasnitz przez strażników celnych.
Nie wspomnę też o spaniu w pozycji siedzącej gdzieś w okolicach
duńskiego Randers Smile
Pominę też fakt, że w ciągu trzech dób spaliśmy w sumie 11 godzin.
Wszystkie te niedogodności zrekompensował fakt, że Klubowy wyjazd
zwieńczony został sukcesem!
Resztę niech opowiedzą Wam zdjęcia.







PS
Ostracyzm ze strony miłośników lśniącego lakieru wadzi mi tak samo jak
Pkb Kamerunu
to też z góry uprzedzam, że nie mam zamiaru malować auta Smile bo przecież:

"Rdza nie rzuca się tak bardzo w oczy, jeśli jest wszędzie!"
_________________
https://www.facebook.com/bikiniarzepl


Ostatnio zmieniony przez sawa dnia Pon Cze 06, 2016 8:28 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Mikry
PostWysłany: Sob Cze 04, 2016 8:57 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7561
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Dobra tam, Napisz o tym trzepaniu przez policję i służby bo wszystko inne można właśnie przeczytać w co najmniej dwóch periodykach.
Mnie osobiście razi aż tak dojechany stan wizualny wozu - za bardzo wygląda to jak zrobiony rost, rat czy inny sztucznie uczyniony śmieciuszek - wrażenie to potęgują opony.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tommm
PostWysłany: Nie Cze 05, 2016 2:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 154
Skąd: Śląsk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: wąski GLE

Wow, robi wielkie wrażenie w takim stanie jak jest!
Jedynie białe opony kojarzą mi się ze ślubowozami. Nic tylko jeździć i zadawać szyku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
ADAM126
PostWysłany: Nie Cze 05, 2016 11:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 1231
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO TRUCK i POLSKI FIAT

Piękna jest ta oryginalności, której nie da się niczym zastąpić. Dzisiaj, specjalnie przed obiadkiem u rodziców, pojechałem po classicauto bo też nie mogłęm uwierzyć że ogólny stan auta nie jest celowy. Gratulacje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sawa
PostWysłany: Pon Cze 06, 2016 8:27 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 470
Skąd: Mazowsze Ostrzeżenia: 0/3

Dzięki wielkie chłopaki. Teraz Norka "spawa się " w Blachoterapii u Leśnowoza (progi i troszkę podłoga ) Twisted Evil Wkrótce więcej zdjęć.
_________________
https://www.facebook.com/bikiniarzepl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Jogurt
PostWysłany: Pon Cze 06, 2016 10:46 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 75
Skąd: Tychy Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: z FSM-u

Niezła historia. Ciekawe ile lat stała pod chmurką. Jakby nie te białe pasy na oponach była by jeszcze lepsza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sawa
PostWysłany: Pią Cze 10, 2016 12:56 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 470
Skąd: Mazowsze Ostrzeżenia: 0/3

Białe pasy na oponach podobają mi się bardzo a jeszcze bardziej jak są pożółkłe Twisted Evil Norka spędziła siedem lat na szrocie. Trafiła tam w fabrycznym lakierze.
_________________
https://www.facebook.com/bikiniarzepl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Norbinuss
PostWysłany: Sro Cze 15, 2016 1:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 396
Skąd: Mazury :) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Romet Komar 2350, Romet Pony, Cezet 350, FSO Polonez Caro 1.6 GLI, Daewoo Lanos 1.4

Wielkie gratulacje za wyszarpanie takiej fury. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mario d
PostWysłany: Sob Cze 25, 2016 1:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 237
Skąd: wojkowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Warszawa 223 -Klementyna V6

widziałem na zywo,tylko pogratulować tak zdrowej kondycji po tylu latach
_________________
Warszawa 223 V6 1970r
Warszawa M20 1957r
Ford Scorpio mk2 2.3 16V 1997r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Warszawa -> Galeria naszych Warszaw

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl