Autor Wiadomość
<  Zegary z Poloneza w Lublinach
Bomber
PostWysłany: Czw Sty 14, 2016 9:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 76
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: /3
Pojazd: PN '84C, PN'99 GSI

W jakich latach występowały w Lublinach kwadratowe zegary z poloneza?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Czw Sty 14, 2016 11:33 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: /3
Pojazd: samochód ciężarowy

Tylko w prototypie. Ogólnie kwadratowe - gdzieś tak do pierwszej połowy 1997 r., zanim pojawił się lublin 2, ale w seryjnych lublinach one już różniły się od polonezowskich zawartością.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Sro Kwi 26, 2017 5:12 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 678
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: /3
Pojazd: polonez

Dalej mnie nurtowało kto produkował zdygitalizowane wskaźniki do Honkerów i Lublinów. A dzisiaj trafiłem na aukcję w której jest fabrycznie nowy zestaw wskaźników i producentem jest LUMEL. Który jak mniemam przejął po likwidacji MEry Błonie dokumentację wskaźników PLUSowych.


http://allegro.pl/zestaw-wskaznikow-honker-2000-fabryczny-promocja-i6784735840.html

http://www.allegromat.pl/aukcja191482
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Sro Kwi 26, 2017 9:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: /3
Pojazd: samochód ciężarowy

Ja w lublinie wyprodukowanym w 2005 r. mam zegary MERA BŁONIE, jeszcze fabrycznie zaplombowane na lince.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziadek
PostWysłany: Sro Kwi 26, 2017 9:43 pm  Odpowiedz z cytatem
ostrzeżenie 1/3


Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 842
Ostrzeżenia: /3
Pojazd: borysewicz

Historia Zakładów Mechaniczno-Precyzyjnych MERA-BŁONIE 1953-2003, Jerzy Bezpałko:
Cytat:
Kiedy Fabrykę Samochodów Osobowych przejęła firma Daewoo, opracowany
został zmodyfikowany zestaw MR97, montowany w Polonezach osobowych,
typu „truck” i w samochodzie Honker w już byłej Fabryce Samochodów
Ciężarowych (FSC) w Lublinie. Natomiast w samochodach dostawczych Lublin-3
montowana była zmodernizowana wersja zestawu MR93.
Niestety, nie zachowały się dane dotyczące sprzedaży do odbiorców w Nysie
i w Lublinie. Wiadomo jednak, że aż do końca produkcji Polonezów zakład
wykonał 380 tys. zestawów wskaźników. Można więc przypuszczać, że łącznie
wyprodukowano około 0,4 mln takich zestawów.
W konstrukcji zestawu wskaźników były stosowane mierniki oraz niektóre
elementy pochodzące z dostaw kooperacyjnych. Były to: wskaźniki poziomu
paliwa, ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej, najpierw z włoskiej firmy
Magneti Marelli, a następnie z LZAL „Lumel”, obrotomierze z tych zakładów
oraz z prywatnej firmy Autometronic z Opola, prędkościomierze z Magneti
Marelli, a następnie z ZMP „Mera-Poltik”, z udziałem importu do nich mechanizmów
z rosyjskiej firmy Avtopribor we Włodzimierzu oraz częściowo z jugosłowiańskiej
firmy Teleoptika, kwarcowe zegary samochodowe z Mery-Poltik i
z Mińskiej Fabryki Zegarków na Białorusi (import zegarów z tej ostatniej fabryki,
tańszych o około 30% w stosunku do dostaw krajowych, był wynikiem mo-
ich uzgodnień z racji dobrej znajomości tej tematyki), elastyczne obwody drukowane
z prywatnej firmy krajowej, ideogramy (świetlna sygnalizacja różnych
kontrolek na tablicy zestawu wskaźników) z warszawskiej firmy Bisel, żarówki
z włoskiej firmy Vimercati.
Zestawy wskaźników do samochodów wytwarzane były do ostatniego dnia
istnienia ZMP „Mera-Błonie”. W 2003 r. zarządca komisaryczny Zakładów
sprzedał licencję nowo powołanej firmie Zakłady Mechatroniki „Mera-Błonie”
Sp. z o.o., która przejęła ich produkcję.

Zakłady mechatroniki zawinęły się ostatecznie w 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Lublin, Tarpan, Nysa, Żuk i inne

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl