Autor Wiadomość
<  Polonez i częsci do niego - ALLEGRO
mp79
PostWysłany: Sro Lis 01, 2017 6:59 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3588
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Brak chromowanych rynienek, klapa z oznaczeniem 1,5 GLE oraz ogólny stan blacharki, świadczą raczej o burzliwej przeszłości, a nie o oryginale.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Lis 06, 2017 6:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2268
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Polonez "standard" z 1989:
https://www.olx.pl/oferta/polonez-1-5sle-CID5-IDpV91P.html#7a200dea1f

Do początku lat 90-tych, publikowane oficjalne ceny 125p i Polonezów odnosiły się do tzw. wersji "standard". Ceny te były też podstawą do wyliczenia kwoty do dopłaty przy realizji tzw. "przedpłaty". Gdy w 1990 można już było kupić od ręki produkty FSO wchodząc Polmozbytu, również obowiązywała cena na model podstawowy. W rzeczywistości w większości wypadków trzeba było dopłacić jakąś kwotę ( w 1990 już kilka milionów ) za wyposażenie dodatkowe.
Zawsze zastanawiałem się, jak wygląda Polonez "standard" w 1989 czy 1990 skoro praktycznie wszystkie 1.5SLE były wyposażone tak samo i i tak trzeba było dopłacić za niesprecyzowane bliżej wyposażenie. Tutaj na aukcji moim zdaniem własnie Polonez standard: bez obrotomierza, bez zegarka, bez prawego lusterka, ze starym przodem i tyłem starego typu. Ciekawe, czy ma skrzynię 4?
20 lat temu widziałem wersję 1.5SCE, ale na pierwszy rzut oka nie nie widziałem wówczas różnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
4971
PostWysłany: Wto Lis 07, 2017 12:28 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1734
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

stivek napisał:
Polonez "standard" z 1989:
https://www.olx.pl/oferta/polonez-1-5sle-CID5-IDpV91P.html#7a200dea1f

Do początku lat 90-tych, publikowane oficjalne ceny 125p i Polonezów odnosiły się do tzw. wersji "standard". Ceny te były też podstawą do wyliczenia kwoty do dopłaty przy realizji tzw. "przedpłaty". Gdy w 1990 można już było kupić od ręki produkty FSO wchodząc Polmozbytu, również obowiązywała cena na model podstawowy. W rzeczywistości w większości wypadków trzeba było dopłacić jakąś kwotę ( w 1990 już kilka milionów ) za wyposażenie dodatkowe.
Zawsze zastanawiałem się, jak wygląda Polonez "standard" w 1989 czy 1990 skoro praktycznie wszystkie 1.5SLE były wyposażone tak samo i i tak trzeba było dopłacić za niesprecyzowane bliżej wyposażenie. Tutaj na aukcji moim zdaniem własnie Polonez standard: bez obrotomierza, bez zegarka, bez prawego lusterka, ze starym przodem i tyłem starego typu. Ciekawe, czy ma skrzynię 4?
20 lat temu widziałem wersję 1.5SCE, ale na pierwszy rzut oka nie nie widziałem wówczas różnicy.

Teraz masz podobnie... Producencie tworzą wersję podstawową, której nikt nie kupuje z maksymalnie "zjechaną" ceną. Nadal są na rynku modele z korbkami, bez klimy itp. i to wcale nie w klasie mini...
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 407 SW Premium 2,0 HDI Automat
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Mikry
PostWysłany: Sro Lis 08, 2017 11:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7564
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Jak tak patrzę na oferty współczesnych aut to mam raczej wrażenie, że wersja podstawowa to ta pośrodku - zgodna z założeniami produkcyjnymi danego modelu a ponadto jest wersja budżetowa - potaniona wszystkimi możliwymi archaizmami, które jeszcze opłaca się produkować, przeznaczona dla tych, którzy chcą kupić nowy wóz, zamiast uźywanego, podstawowego w tej samej cenie. No i wersja premium, ponad podstawową, wyposażona w całkowicie zbędne pierdoły do chwalenia się bajerami, przeznaczona dla użytkowników, dla których cena nie jest najmniejszym problemem, ale którym dane auto po prostu się podoba.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LeszekR
PostWysłany: Czw Lis 09, 2017 3:32 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 496
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1980, Polonez 1989, Polonez Caro 1996,VW golf V 1,9TDI, Fiat Panda

Ma klimat ten przód borewicza z zadem akwary:) tez zwóróciłem uwagę na to ogłoszenie Wink
_________________
----------------------------
Polonez "Borewicz" 1980
Polonez "Akwarium" 1989
Polonez "Boro"Truck 1989
Polonez Caro 1996
VW Golf V 1.9 TDI
Fiat Panda 1.2 Dynamic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Golderes
PostWysłany: Czw Lis 09, 2017 10:22 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 164
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Made in Poland ....

Ma ktos cennik produktow FSO z lat 1990 -1991?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pią Lis 10, 2017 11:53 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2268
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Cennika nie mam, ale na razie warto by spisać ceny podawane kilkanaście lat temu na motonews.

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=79406&orderby=asc&start=40

Na trzeciej stronie ktoś podaje cenę:
granatowe 1.5SLE , we wrześniu 1990: 52 mln zł.

W listopadzie, cena nadal była taka sama. Białe 1.5SLE kupiliśmy również za 52 mln. Wersja podstawowa miała kosztować 47mln zł. Dopłata za silnik 1.6 wynosiła 1 mln zł i taka utrzymywała się przez kilka następnych lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qwertz
PostWysłany: Wto Gru 05, 2017 12:00 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 186
Skąd: Wroclaw/Zgorzelec Ostrzeżenia: 0/3

Dwa wczesne Polonezy rocznik 79:

jeden:

https://www.olx.pl/oferta/polonez-borewicz-79-CID5-IDpZuJ1.html#af101a6fbe;promoted


i drugi:

https://www.otomoto.pl/oferta/polonez-1-5-borewicz-1979-oryginal-przebieg-5000-tysiecy-ID6zlG8A.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Przebieg 5000 tys. Nie wiedzialem, ze polonezy to takie zywotne maszyny :lol:
Cena rownie astronomiczna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qwertz
PostWysłany: Wto Gru 05, 2017 3:16 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 186
Skąd: Wroclaw/Zgorzelec Ostrzeżenia: 0/3

i jeszcze truck, borewicz. Ale cena tez raczej z tych wiekszych

https://www.olx.pl/oferta/polonez-truck-borewicz-3d-CID5-IDnyzvU.html#bcf65555fa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Sro Gru 06, 2017 12:56 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2268
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

qwertz napisał:
Dwa wczesne Polonezy rocznik 79:

jeden:

https://www.olx.pl/oferta/polonez-borewicz-79-CID5-IDpZuJ1.html#af101a6fbe;promoted


i drugi:

https://www.otomoto.pl/oferta/polonez-1-5-borewicz-1979-oryginal-przebieg-5000-tysiecy-ID6zlG8A.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Przebieg 5000 tys. Nie wiedzialem, ze polonezy to takie zywotne maszyny Laughing
Cena rownie astronomiczna


Ten wrak to w podobnym stanie co "beskidzki" '79.

W ONS moge przypczepić się tylko do tylnych lamp z późnego akwarium.. Sprawdzić trzeba by też wykładzinę na podłodze - czy oryginał czy z cieńka z Caro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Endi
PostWysłany: Sro Gru 06, 2017 4:13 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 641
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

stivek napisał:
W ONS moge przypczepić się tylko do tylnych lamp z późnego akwarium.. Sprawdzić trzeba by też wykładzinę na podłodze - czy oryginał czy z cieńka z Caro.

Widać że auto jest po remoncie, albo przynajmniej porządniej kosmetyce. Ocynki w prawie 40 aucie na pewno by tak nie wygladały. W moim borewiczu przy okazji remontu silnika oddałem pierdołki z komory do ocynku. Po kilku latach sporadycznego użytkowania i postoju w suchyn garażu są już zmatowiałe. Wygłuszenie ściany grodziowej jest nieoryginalne, folia i wycieraczki na podłodze też. Podkładki pod korbki i zaślepki podłokietników powinny być w "chromie" a nie pomalowane jakimś "chromem" w spray'u, o tylnych lampach już wspomnialeś. Osłony pod silnikiem nie można wykluczyć, ale w 1979 raczej ich nie montowali. Do tego lusterko powinno być albo włoskie Vitalloni albo polski POZMOT,a nie ruskie badziewie. Ogólnie bardzo fajne auto tylko ktoś poległ na szczegółach,o cenie się nie wypowiadam.
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
4971
PostWysłany: Sro Gru 06, 2017 7:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1734
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

Endi napisał:
stivek napisał:
W ONS moge przypczepić się tylko do tylnych lamp z późnego akwarium.. Sprawdzić trzeba by też wykładzinę na podłodze - czy oryginał czy z cieńka z Caro.

Widać że auto jest po remoncie, albo przynajmniej porządniej kosmetyce. Ocynki w prawie 40 aucie na pewno by tak nie wygladały. W moim borewiczu przy okazji remontu silnika oddałem pierdołki z komory do ocynku. Po kilku latach sporadycznego użytkowania i postoju w suchyn garażu są już zmatowiałe. Wygłuszenie ściany grodziowej jest nieoryginalne, folia i wycieraczki na podłodze też. Podkładki pod korbki i zaślepki podłokietników powinny być w "chromie" a nie pomalowane jakimś "chromem" w spray'u, o tylnych lampach już wspomnialeś. Osłony pod silnikiem nie można wykluczyć, ale w 1979 raczej ich nie montowali. Do tego lusterko powinno być albo włoskie Vitalloni albo polski POZMOT,a nie ruskie badziewie. Ogólnie bardzo fajne auto tylko ktoś poległ na szczegółach,o cenie się nie wypowiadam.

A co jest z tym zbiornikiem paliwa - wygląda tak jakby główka tylnego mostu w niego wyrżnęła. Czyżby dzwon z przodu i całość wbiła się w ten bak?
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 407 SW Premium 2,0 HDI Automat
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
qwertz
PostWysłany: Pią Gru 08, 2017 4:10 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 186
Skąd: Wroclaw/Zgorzelec Ostrzeżenia: 0/3

ten truck ma juz bardziej sensowna cene:

http://allegro.pl/polonez-borewicz-truck-i7047818131.html#thumb/8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pią Gru 08, 2017 10:52 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2268
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Na wygłuszenie też zwróciłem uwagę, jest nieoryginalne. Bak też dziwnie wygląda. Metka na tylnym moście sugeruje, że został wymieniony na nowy, z zapasów. Osłona miski olejowej mogła być dołożona lata temu.

Moje pierwsze wrażenie ze zdjęć - to wóz po generalnym remoncie choć baza musiała być bardzo dobra, patrząc na elementy wnętrza. Całość wygląda jakby w tym, maksymalnie dwa lata temu było dokończone.

Cena na poziomie Mercedesa W123:
http://www.gieldaklasykow.pl/mercedes-200-w123-1977-35900-pln-janki/ który był wystawiony za bodajże 43 tys. - przebieg większy, ale na beczkę malutki i stan oryginalny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qwertz
PostWysłany: Pią Gru 08, 2017 10:20 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 186
Skąd: Wroclaw/Zgorzelec Ostrzeżenia: 0/3

Jest jeszcze rocznik 80 za cene juz bardziej realna. Tablica rozdzielcza w rzadko spotykanym kolorze (tak sadze)

https://www.otomoto.pl/oferta/polonez-1-5-ID6zcFnm.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 242 z 243
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 241, 242, 243  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl