Autor Wiadomość
<  Polonez i częsci do niego - ALLEGRO
wlodek
PostWysłany: Wto Lut 13, 2018 11:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 665
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Podejrzewam że samochód zrobiony tylko dla tego że właściciel trafił oriciari gdzieś w promocji. Samego wykonania nie komentuje, ale idea słuszna i ciekawa zarazem. Wyglada dużo lepiej niż pamiętny biały zderzak w jakimś exportowym folderze - nie mogę znaleźć linku.

Tak z innej beczki - SWAPy ale zacne:

https://www.olx.pl/oferta/1-6-16v-rover-polonez-fso-zamiana-intergroclin-CID5-IDrs8f3.html

https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-lub-zamienie-ladnego-poloneza-z-silnikiem-rovera-1-616v-CID5-IDs0P8f.html

Oba w moich ulubionych kolorach. Dodatkowo gdyby ten 21U był oryginalnym 1.4 GTI z 1998 roku to nawet w tej cenie bym go kupił, bo to takie moje niespełnione marzenie jest Smile (Gdyby ktoś słyszał o takim oryginalnym, to będę wdzięczny za informację.)
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pacyfik
PostWysłany: Sro Lut 14, 2018 3:34 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 103
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: PNy

widać w Pułtusku kończy się trend swapów Smile dwóch Przemków z jednego miasta i cena różni się tylko o stówę Wink jakiś zakład-który pójdzie szybciej??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Sro Lut 14, 2018 11:21 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 665
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Stówkę taniej bo rocznik starszy Wink

Mi to raczej wygląda na jakiś zakładzik z produkcją seryjną - "Swapy na zlecenie - bez zlecenia zresztą też" ;P
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Sro Lut 14, 2018 12:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2287
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Zdjęcia zrobione w tym samym miejscu , tylko na jednym jest śnieg a na drugim nie ma.

Rocznik '2001 ma dużo ładniejszy kolor, ale '98 sprawia wrażenie lepszego stanu. Nowszy - ma czarne progi, odrapany próg w drzwiach kierowcy i te kiepskie fotele. Oba są natomiast ciekawe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LeszekR
PostWysłany: Pią Lut 16, 2018 10:08 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 501
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1980, Polonez 1989, Polonez Caro 1996,VW golf V 1,9TDI, Fiat Panda

Stivek czy ty nie ty mówiłeś że rover w polonezie to "gówno w diamencie" a nie odwrotnie?Smile Ty i rover do tej pory myśałem że to dwa oddzielne światy:)
_________________
----------------------------
Polonez "Borewicz" 1980
Polonez "Akwarium" 1989
Polonez "Boro"Truck 1989
Polonez Caro 1996
VW Golf V 1.9 TDI
Fiat Panda 1.2 Dynamic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pią Lut 16, 2018 10:59 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2287
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

Tak, kupiłem "diament w gównie", który okazał się być "gównem w diamencie".

No, ale tam była padnięta głowica, wywalał olej do układu chłodzenia , był zagazowany, nie jeźdźił na benzynie. A cała reszta oryginalna z FSO działała bez zarzutu. Dopóki Rover się nie sypnie, jest fajny, a 1.6 16v to ciekawy swap - zwłaszcza, że kilka sztuk powstało w FSO ( z tego co słyszałem, jak to mówią internetowi znafcy )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LeszekR
PostWysłany: Pią Lut 16, 2018 1:36 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 501
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1980, Polonez 1989, Polonez Caro 1996,VW golf V 1,9TDI, Fiat Panda

stivek napisał:
Tak, kupiłem "diament w gównie", który okazał się być "gównem w diamencie".

No, ale tam była padnięta głowica, wywalał olej do układu chłodzenia , był zagazowany, nie jeźdźił na benzynie. A cała reszta oryginalna z FSO działała bez zarzutu. Dopóki Rover się nie sypnie, jest fajny, a 1.6 16v to ciekawy swap - zwłaszcza, że kilka sztuk powstało w FSO ( z tego co słyszałem, jak to mówią internetowi znafcy )


A to widzisz, dobrze zapamiętałem Twoje słowa:)1,6 16v tak, przynajmniej jeden jest znany, istnieje i sa jego foty. A sam rover no cóz, chyba spróbowałbym tego "gówna"Wink ale trudno coś trafić.
_________________
----------------------------
Polonez "Borewicz" 1980
Polonez "Akwarium" 1989
Polonez "Boro"Truck 1989
Polonez Caro 1996
VW Golf V 1.9 TDI
Fiat Panda 1.2 Dynamic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Sob Lut 17, 2018 9:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 665
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Jak mi żona nie przestanie suszyć głowy to sprzedam swojego poldorovera... Co do silnika - mimo wady w postaci UPG to świetny silnik. Nowoczesna konstrukcja - od bloku, po głowicę. Gdyby nie upadek MG-Rover Group można by ten silnik do dziś produkować (Chińczycy go produkują bez większych modyfikacji).

A historycznie jest tak że nowoczesny silnik trafił pod maskę archaicznego samochodu u schyłku produkcji. Co powstało? Polski hotchacz, polskie GTI - kto nie jeździł nie wie co stracił Wink Pamietam sytuacje z 2010 roku. Mój kuzyn który z miłośnika polonezów stał się jego prześmiewcą, kupił po mojej namowie atu plusa 1.4. Był mega zdziwiony jak świetnie sobie radził na szutrze i śniegu. Mocno go potem pomodyfikowal. Łącznie z klatką od irreco, hamulacami z marei, wspomaganiu kierownicy itp.
_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LeszekR
PostWysłany: Sob Lut 17, 2018 9:27 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 501
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1980, Polonez 1989, Polonez Caro 1996,VW golf V 1,9TDI, Fiat Panda

Wlodek a Tobie jak sprawuje się poldorover? Jaki masz przebieg, stan blacharsko?
_________________
----------------------------
Polonez "Borewicz" 1980
Polonez "Akwarium" 1989
Polonez "Boro"Truck 1989
Polonez Caro 1996
VW Golf V 1.9 TDI
Fiat Panda 1.2 Dynamic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wlodek
PostWysłany: Nie Lut 18, 2018 12:44 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 665
Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polonez

Rocznik 1995. Kupiłem go od pierwszego właściciela w 2012roku z przebiegiem 76kkm. A moja przygoda z tym samochodem zaczęła się dziesięć lat wcześniej jak poszedłem do liceum. Przechodziłem obok niego codziennie w drodze z przystanku do szkoły. Stał zawsze zaparkowany pod sądem naprzeciwko teatru Banialuka. Najbardziej wówczas zastanawiał mnie napis na klapie - 1.4GLI 16v multipointinjection. Dopiero po jakimś czasie dowiedziałem się ze to był polonez z silnikiem rovera i ze takie coś powstawało w FSO seryjnie.

W 2010roku przejeżdżałem obok i ku mojemu zdziwieniu stał dalej tam gdzie go widziałem ostatni raz po maturze w 2005roku. Zatrzymałem się obok niego- obejrzałem go- miał wgniecioną maskę podarty fotel kierowcy i ogólnie było widac
że dawno nim nikt nie jeździ. Zostawiłem kartkę za szybą z numerem telefonu i informacją że chętnie go kupię. Odzew był po kilku tygodniach - zadzwonił starszy Pan z pytaniem czy dalej chce go kupić. Spotkaliśmy się ale cena była dla mnie zaporowa - 2500zł. Ale co się odwlecze to nie uciecze - po roku znowu zadzwonił i tym razem się dogadaliśmy 1200zl z nowym akumulatorem i nowymi zimowkami. Dodatkowo właściciel powiedział mi że ma usterkę- nie pali na deszczu i że mechanik mu powiedział, że to uszkodzony komputer... od razu mu mówię że to przewody zapłonowe ale upierał się ze ma najlepszego mechanika w Bielsku. Okazało się po zakupie ze to jednak ja mam racje Wink Niestety nigdy nie był garażowany co widać po blacharce. Właściciel wymienił w nim prawy próg, naprawialł tez doły drzwi ale ruda wychodzi dalej.
W pierwszym roku zrobiłem nim ponad 12kkm i świetnie się sprawował. A od kilku lat stoi nieużywany. Jedyna usterka to rozcieknięta pompa wody - jak się okazało pasek rozrządu był z 2009 roku ale pompa i napinacz z 1995 roku... bez komentarza.

Mała dygresja - ojciec kolegi zawsze powtarzał że najgorszy rocznik Caro to 1995 - korodowały nawet po dwóch latach od opuszczenia fabryki i miały pełno niedoróbek. I w moim się to potwierdza - ma wady fabryczne lakieru. Klar zszedł mu z dachu, a pod maską na nadkolach wogóle nie ma bezbarwnego. Z tego co pamietam był to rok najwyższego poziomu produkcji i pewnie stąd to niedbalstwo...

Aktualne zdjecie z końca zeszłego roku tuż po wymianie rozrządu i ogarnięciu układu chłodzenia (wymieniłem metalowe rurki na nowe, to samo z cybantami i termostatem):


_________________
Polonez Caro Plus 1999r.
Polonez Caro Plus 1998r.
Polonez Caro 1.4 GLI 16V 1995r.
Polonez 1500 1981r.
Warszawa 203 1966r.
Fiat 126p 1980r.
MG ZS 2,0 TD 2005r.
był: Polonez Truck 1991r.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb3ae5868998da8a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Nie Lut 18, 2018 10:01 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3603
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

wlodek napisał:
pasek rozrządu był z 2009 roku ale pompa i napinacz z 1995 roku... bez komentarza.


Skąd ja to znam... U mnie w nubirze ciule z lokalnego kołchozu zwanego 'Polmozbytem', ASO Daewoo zresztą, wiosną 2008 wymieniali rozrząd, stare graty oddali i wydawało mi się, że jedna rolka więcej powinna być. Upierali się, że wymienili wszystko "bo zapisane", tylko gdzieś im się zapodziała. Często coś dla mnie naprawiali i wszystko zawsze grało, więc uwierzyłem na słowo, a po niecałych sześćdziesięciu tysiącach kilometrów zawory cmoknęły się z tłokami, z powodu... Tak, dokładnie - zużytej rolki napinacza! Tylko o czym tu dyskutować z "fachowcami" po prawie czterech latach od czasu, kiedy było robione. Niecały rok później zwinęli zresztą cały ten swój burdel.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stivek
PostWysłany: Pon Lut 19, 2018 10:45 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 2287
Skąd: Katowice Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez 1500 '80. FSO Polonez Caro 1.6GLE'92. Skoda 120L '88. Chevrolet Blazer LT 4300.

wlodek napisał:
najgorszy rocznik Caro to 1995 - korodowały nawet po dwóch latach od opuszczenia fabryki i miały pełno niedoróbek.


Moje gówno w diamencie też było z 1995r. Teoretycznie miał 130 tys. km przebiegu, ale fotel ( taboret ) kierowcy przetarty do metalowej konstrukcji. Doły drzwi zjedzone. Zresztą 1995r. to szczyt popularności Poloneza, drobne oszczędności materiałowe dawały przy tej skali znaczące oszczędności dla FSO.

Pierwszy raz Poldoroverem jechałem w 1995, w piżamie z monopolowego w Krynicy Morskiej do Piasków. Jechał fajnie (prawie nowy egzemplarz), ale spodziewałem się czegoś więcej. Podobne wrażenia miałem kilka lat temu, jak przymierzałem się do zakupu Poldrovera ( znowu ). Przyjechałem Borewiczem i pierwsze wrażenie za kierownicą Rovera to niesamowicie szybko wkręcający się na obroty silnik. Ale już w czasie jazdy małe rozczarowanie, że wóz nie zbiera się aż tak dobrze, jak można tego oczekiwać. No i pierwszy zakręt - oburącz zwieszam się na kierownicy a Polonez z skręca z wielką niechęcią. Borewicz przynajmniej się przechyla, łatwiej balansować ciałem, przenosząc ciężar na jedną stronę , podobnie jak na nartach, ułatwia to wejścia w zakręt Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Endi
PostWysłany: Pią Lut 23, 2018 10:46 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 643
Skąd: Świdnik Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSO Polonez 1500 1981r., Daewoo-FSO Polonez Atu + 1997 r.

https://www.olx.pl/oferta/polonez-track-1-9-diesel-5-osobowy-2000-rok-wspomaganie-kierowcy-CID5-IDsdOSn.html#d3758ec99f ktoś się spotkał z taką tapicerką Question to wymysł właściciela czy takie coś wychodziło Question
_________________
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...
https://www.facebook.com/zoltypolonez?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
4971
PostWysłany: Pią Lut 23, 2018 8:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1740
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

Endi napisał:
https://www.olx.pl/oferta/polonez-track-1-9-diesel-5-osobowy-2000-rok-wspomaganie-kierowcy-CID5-IDsdOSn.html#d3758ec99f ktoś się spotkał z taką tapicerką Question to wymysł właściciela czy takie coś wychodziło Question

Zauważ, że w przodzie są dwa różne fotele - Plusowy i "borewiczowy". szlaczki idą w poprzek na jednym i wzdłuż na drugim... No jasne że rzeźba właściciela...
_________________
- Fiat 126 elx Maluch Happy End 0482
- FSO 125p 1,5L - Rok 1985
- Peugeot 407 SW Premium 2,0 HDI Automat
- Peugeot Berlingo 1,6 HDI

www.starorzeka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 246 z 246
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 244, 245, 246
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Polonez

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl