Autor Wiadomość
<  Amortyzatory ramieniowe - regeneracja?
duszek001
PostWysłany: Sob Maj 14, 2016 3:01 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 24
Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Warszawa M20 1964 + fiat 125p + junak m07 + junak m10

Witam wszystkich i mam pytanie:

Czy istnieje jakas reperaturka do regeneracji tylnych amortyzatorow ramieniowych do wawki?

Jezeli tak to gdzie cos takiego mozna kupic?

Mam cztery sztuki ale chcialbym jedna pare odnowic.

Dziekuje i pozdrawiam.
_________________
duszek001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mario d
PostWysłany: Pią Maj 27, 2016 7:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 238
Skąd: wojkowice Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Warszawa 223 -Klementyna V6

rozkręć je przemyj, zdejmij na prasie ramie, żeby simering wymienić ,jak nie będzie rdzy w srodkuj ,poskładaj zalej olejem i powinny dzialac
_________________
Warszawa 223 V6 1970r
Warszawa M20 1957r
Ford Scorpio mk2 2.3 16V 1997r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
SZISZIN
PostWysłany: Nie Lip 24, 2016 7:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 899
Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

Mam nadzieję, że się nie pogniewasz jak dołączę się do tematu z pytaniem: Czy ma ktoś patent na skuteczne zdjęcie ramieni wahacza przedniego amortyzatora. Wiem, że się go rozcina na spawie, ale próbuję ściągnąć go z wieloklina i za żadne skarby nie chce zejść.

EDIT: Udało się Smile Dorobiłem wsuwaną płytkę wzmocnioną użebrowaniem, którą wsunąłem między korpus amortyzatora i ramię wahacza. Zainwestowałem w hydrauliczny ściągacz... 20t (bardzo solidny, konwencjonalny ściagacz nie dał rady) i po lekkim nagrzaniu ramienia poszło - ale rezerwy mocy w ściągaczu już niewiele zostało Smile . Płytkę wykonałem z formatki i po ściągnięciu pierwszego ramienia musialem na prasie prostować płaszczyznę przy osi wahacza - najlepiej zatem wykonać coś takiego z dobrej stali narzędziowej lub całość zahartować. Po rozebraniu całości ukazał się bardzo żenujący widok - uszczelnienie osi amortyzatora jest realizowane gumowym pierścieniem/podkladką. Po prostu kwintesencja prymitywizmu. Dodam, że w Oplu Kapitanie z 51 r., prawie identyczny amortyzator /Ruscy skopiowali zawias Kapitana w Pabiedzie/ jest uszczelniony simeringiem, którego warga pracuje w naciętym rowku osi wahacza.
I w tym przypadku "prawie" robi dużą różnicę... .
_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Kimkat
PostWysłany: Pon Lis 14, 2016 4:30 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Gliwice Ostrzeżenia: /3

Masz zdjęcia tego jak to wygląda po zrobieniu?
_________________
piec do cynkowania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
SZISZIN
PostWysłany: Nie Sty 22, 2017 8:30 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 899
Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

Kimkat napisał:
Masz zdjęcia tego jak to wygląda po zrobieniu?

ups -trochę tutak długo nie zaglądałem. A co chcesz zobaczyć: przyrząd czy amortyzator?
_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Radek
PostWysłany: Pon Gru 11, 2017 2:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 145
Skąd: zalesie górne k/W-wy Ostrzeżenia: /3

Poka ! Very Happy
_________________
nic ciekawego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
kamilek2ssS
PostWysłany: Czw Cze 28, 2018 10:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 28 Cze 2018
Posty: 1
Skąd: Wrocław Ostrzeżenia: /3

Dziękuję za ten wątek. Bardzo mi się przydaly te informacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Warszawa

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl