Autor Wiadomość
<  Remont kapitalny Junaka M-10.Ile to naprawdę kosztuje?
Lukasz125p
PostWysłany: Pon Sie 27, 2007 9:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 719
Ostrzeżenia: 0/3

Jak w temacie mam pytanie do fachowców i znawców tego kultowego motocykla.
Ile Waszym zdaniem powinien wynieść profesjonalny kapitalny remont tego motoru , mam na myśli rozebranie do ostatniej śrubki, lakierowanie i złożenie go od nowa, no i oczywiście remoncik silnika.

Moje pytanie wynika z tego iż nieraz widywałem "Janki" po remontach za 5, 6tyś.zł, ale jest też dużo za kwoty rzędu 3 tyś.

Dodam jeszcze iż jakiś rok temu istniał w Łodzi sklep pod szyldem Junak- salon , serwis. I tam od podstaw odrestaurowany Junak M-10 (1963) kosztował 4.400 zł. Motocykl remontowano używając wszystkich fabrycznie nowych części , które można jeszcze nabyć. Zaczynając na mechanice, a na nowych linkach, gumach, obiciu kanapy i kloszu tylnej lampy kończąc. Na motor dawali o ile dobrze pamiętam 6 miesięcy gwarancji.
Tak na marginesie to była działalność uboczna bo sklep zajmował się sprzedażą tych nowych Junaków i używanych japończyków.

Co Chłopaki myślicie o tych cenach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
youngtimer
PostWysłany: Wto Sie 28, 2007 2:35 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 67
Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA WOJ.SLASKIE Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FIAT 132 MK1 SPECJAL 1974 ORAZ WFM OSA M 50 1960

Lukasz125p napisał:
Jak w temacie mam pytanie do fachowców i znawców tego kultowego motocykla.
Ile Waszym zdaniem powinien wynieść profesjonalny kapitalny remont tego motoru , mam na myśli rozebranie do ostatniej śrubki, lakierowanie i złożenie go od nowa, no i oczywiście remoncik silnika.

Moje pytanie wynika z tego iż nieraz widywałem "Janki" po remontach za 5, 6tyś.zł, ale jest też dużo za kwoty rzędu 3 tyś.

Dodam jeszcze iż jakiś rok temu istniał w Łodzi sklep pod szyldem Junak- salon , serwis. I tam od podstaw odrestaurowany Junak M-10 (1963) kosztował 4.400 zł. Motocykl remontowano używając wszystkich fabrycznie nowych części , które można jeszcze nabyć. Zaczynając na mechanice, a na nowych linkach, gumach, obiciu kanapy i kloszu tylnej lampy kończąc. Na motor dawali o ile dobrze pamiętam 6 miesięcy gwarancji.
Tak na marginesie to była działalność uboczna bo sklep zajmował się sprzedażą tych nowych Junaków i używanych japończyków.

Co Chłopaki myślicie o tych cenach?


Osobiscie mialem 3 junaki i moje zdanie jest takie ze zalezy czy remontujesz sam?czy dajesz komus?zalezy czy chcesz miec 100% orginal czy np chcesz miec alternator.lub podobne unoweczesnienia ale mysle ze jak masz kompletny motocykl do remontu okolo 6000 zl i masz porzadnie maszyne zrobiona..
_________________
WFM OSA M 50 1960
FIAT 132 1800 SPECJAL
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SZISZIN
PostWysłany: Wto Sie 28, 2007 9:26 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 899
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

Jeżeli chcesz zlecić wszystko warsztatowi to być może, że remont zamknie się taką sumą. Ale jak sam masz gdzie walczyć z Junakiem, to myślę, że koszty remontu nie powinny przekroczyć sumy 2 - 2,5 tys. Oczywiście mam tu na myśli sprzęt który jest kompletny i wymaga tylko remontu kapitalnego.
Podkład epoksyd, szpachla - ok 80zł
Lakier - dobra baza + klar ok 400zł ( jak bazy kupisz litr - tylko po co?)
chromy - no i tu jest problem - od drogo do cholernie drogo. Ostatnio chromowałem Junaka za 700zł
Części silnikowe: tuleje, zawory, gniazda, wieńce, łańcuchy, itd - ok 900zł -1000zł
Inne (że co? no np. gorzała po odpaleniu sprzęta Very Happy )- niech 300 - 400zł
razem: 2480zł
Wkład własnej pracy - nie do oszacowania Wink
_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
youngtimer
PostWysłany: Wto Sie 28, 2007 10:00 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 67
Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA WOJ.SLASKIE Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FIAT 132 MK1 SPECJAL 1974 ORAZ WFM OSA M 50 1960

SZISZIN napisał:
Jeżeli chcesz zlecić wszystko warsztatowi to być może, że remont zamknie się taką sumą. Ale jak sam masz gdzie walczyć z Junakiem, to myślę, że koszty remontu nie powinny przekroczyć sumy 2 - 2,5 tys. Oczywiście mam tu na myśli sprzęt który jest kompletny i wymaga tylko remontu kapitalnego.
Podkład epoksyd, szpachla - ok 80zł
Lakier - dobra baza + klar ok 400zł ( jak bazy kupisz litr - tylko po co?)
chromy - no i tu jest problem - od drogo do cholernie drogo. Ostatnio chromowałem Junaka za 700zł
Części silnikowe: tuleje, zawory, gniazda, wieńce, łańcuchy, itd - ok 900zł -1000zł
Inne (że co? no np. gorzała po odpaleniu sprzęta Very Happy )- niech 300 - 400zł
razem: 2480zł
Wkład własnej pracy - nie do oszacowania Wink



no ja mysle ze samemu to 3000-4000 zl to jest przedział..ze wzgeldow takich ze zrob silnik,wszytsko wylakieruj,szparunki,chromy,centrowanie kol,obicie siedzenia,a kasa leci uwierzcie mi na slowo
_________________
WFM OSA M 50 1960
FIAT 132 1800 SPECJAL
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jacot
PostWysłany: Sro Sie 29, 2007 12:15 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

SZISZIN napisał:

Części silnikowe: tuleje, zawory, gniazda, wieńce, łańcuchy, itd - ok 900zł -1000zł
Inne (że co? no np. gorzała po odpaleniu sprzęta Very Happy )- niech 300 - 400zł
razem: 2480zł


No, onegdaj jeden 'fachowiec' wyliczal, ze naprawde profesjonalny kompletny remont Junaka musi kosztowac w granicach 13 tys. Co prawda zniknal jakos z pola widzenia m.in. poniewaz sie oszust i lobuz okazal ale tak bardzo to on nie przesadzal. Przy zalozeniu ze bylby rzeczywiscie na fabrycznie nowych oryginalnych czesciach (a nie nowych, kupionych w sklepie w Debicy czy gdzies tam:), co jest prawie niemozliwe a gdyby bylo to tyle musialoby kosztowac:)

Ja na szczescie nigdy nie zliczalem ile kasy wpakowalem w Junaka, przy czym daleki on jest od doskonalosci wciaz ale ladnych pare lat temu chlopaki na Liscie Junaka robili takie zestawienia i wyszlo jak drut, ze kwota wydatkow rzedu 4-5 tys za calosc jest jak najbardziej realna. Sam sie zdziwilem ale wychodzilo czarno na bialym. Przy zalozeniu, ze przecietny Junakowiec jednak sporo robot bedzie musial zlecic bo naprawy walu, tulejowania cylindra, skladania i pasowania glowicy czy nawet toczenia gniazd z ba1054 lepiej coby nie robil nawet jesli ma pod reka mozliwosci, jesli nie jest w tym zawodowcem, bo koszty moga tylko wzrosnac;)
Wydatki na sam silnik w 2 tysiakach sie chyba nie zmieszcza. Liczac tylko tak oglednie, z cen jakie pamietam w przyblizeniu, wal - 300, glowica 300-400, wart grzechu rozrzad tez cos kolo tego, tlok-cylinder 100-200, pradnica zdaje sie kolo 200 ale nie wiem czy jeszcze realnie. A to tylko rzeczy glowne. Jeszcze te lozyska, lancuchy, tulejki, byc moze zakup jakichs czesci silnika, skrzyni itp bo prawie zawsze cos trzeba wymienic przynajmniej na lepsze... A niech sie okaze, ze iskrownik jest do kapitalki. Za tym wszystkim trzeba podzwonic, pojezdzic i takie tam. Stowki leca jedna za druga, ani sie czlowiek obejrzy;) Zawsze wychodzi wiecej niz sie planowalo.
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bruns
PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 7:53 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 64
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polski

Lakierowanie "ściganta japanesa " to koszt 3000 zl w warsztacie lakierniczym . Jest tam sporo kolorowych wygibasów ale nie ma drobnicy takiej jak w klasyku czyli : puszki ,wsporniki , podstawki ,mocunki , stopki , osłony , rama , zawieszenie i wiele innych . Myślę że profesjonalne malowanie Junaka z napisami na baku i szparunkami 3000 to mało . Chyba że ktoś zrobi sobie sam sprayem i napisy wyklei z foli samoprzylepnej.
_________________
warsztat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
GaCek
PostWysłany: Sro Wrz 05, 2007 9:29 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 26 Cze 2005
Posty: 78
Skąd: Hajnówka Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: eMa,Junak,-W-F-M-

3000zł za mało Shocked nigdy w życiu nie dałbym tyle za malowanie starego motoru. 1000zł to max. Ja osobiście nigdy bym nie zainwestował w jakiś drogi lakier, 500zł za litr czy coś podobnego, a tym bardziej metalik, który w żaden sposób nie pasuje do starego klasyka. Ja z regóły sam szykuje blachy pod lakier, bo wtedy wiem ile szpachli w rzeczywistości jest na nich. Jakoś po ostatnich doświadczeniach z lakiernikami to zabardzo im nie wierze.
No chyba że ktoś jest ogranicznony i nic nie umnie sam zrobić to prosze bardzo niech płaci 3000 a nawet 4000zł.
_________________
Junak, emka -W-F-M-ka czyli ..... kupa złomu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SZISZIN
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 10:00 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 899
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

No i tu jest pies pogrzebany - jeżeli potrafisz zrobić coś sam, ,masz sprzęt i miejsce to koszty remontu znacząco się redukują. Kiedyś zawiosłem do państwa blacharzy maskę z mojego kapitana, która była wybulona, tak, że nie dolegała do nadwozia. Pany obejrzeli, podumali i stwierdzili, że muszą pracować we dwóch, bo maska duża a godzina tyle i tyle a muszą pracować przy niej ok 8-10 godz!!!!!!!!!!! - no i zaśpiewali 800zł. Więc pojechałem na giełdę kupiłem miga za 1100zł, butlę CO za 130 i... zrobiłem to sam. Wystarczyło tylko wyciąć kawałek blachy, sklepać i zaspawać. Mig służy do dzisiaj i zrobił już trzy samochody. Przyjąłem na wstępie swojej zabawy z rdzawą motoryzacją, że wszystko co będę w stanie, będę robił sam. Mig, kompresor, dobry pistolet lakierniczy to wydatek rzędu 2500 - 3000zł, więc jeśli stwierdzacie, że ok 3000 kosztuje lakierowanie ( na co mi się jeży włos na głowie ) to sprzęt wraca się po jednym, dwóch remontach.
Osobiście uważam, że jeżeli przy sprzęcie nikt nie dłubał przecinakiem i mlotkiem i nie jeżdził używając do smarowania silnika piachu bądź ziemi ( miałem takie doświadczenie z moim pierwszym jankiem, kiedy garściami z silnika wyjmowałem ziemię ), to koszty remontu nie muszą być jakieś kosmiczne. Osobiście o zawrót głowy przyprawiają mnie ceny chromów i jakość która niekiedy jest nieadekwatna do ich ceny.
_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
bruns
PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 10:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 64
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: polski

SZISZIN pełen szacunek koledze za zdolności manualne . Materiały lakiernicze są relatywnie tanie względem robocizny . Najdroższa jest wiedza i umiejętności . Przy lakierowaniu motocykla jest wiele drobnych elementów które trzeba przygotowywać ręcznie bez możliwości używania narzędzi elektro i pneumatycznych ze względu na ich skomplikowany kształt . Nie jest możliwe aby lakiernik polakierował cały motocykl z malowaniem szparunków w jeden dzień . W tym czasie może polakierować całe auto lub zarysowane boki w dwóch samochodach i zarobić łatwiej lepszą kasę . Bardzo popieram ludzi co chcą kupić migomat , spręż. i pistolet do lakierowania i sami remontować swoje zabytki oraz nauczyć się sztuki spawania i lakierowania . Sam kiedyś tak zaczynałem ! Niestety aby posiąść pewne umiejętności trzeba czasu , praktyki i na początek kilka razy coś spier... aby się nauczyć . Za kwotę 2,5 - 3 tyś. sprzętu dobrego nie kupisz , chyba że samego miga lub kompresor ale zestaw mig + kompresor + pistolet dla amatora-majsterkowicza może być . No i jeszcze warunki do ww. prac . Wielu pasjonatów mieszka w blokach a do prac i składania mają pomieszczenie w piwnicy , szopie lub zimnym garażu i przy - 20C co mogą sobie polakierować ?
_________________
warsztat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Junak

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl