Autor Wiadomość
<  Dlaczego Junak???
Caro1980
PostWysłany: Sro Mar 26, 2008 11:17 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 43
Skąd: Wawka Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro Lublin II w pracy MERCEDES ACTROS

Dlaczego wybraliście Junaka co was skłoniło bo mnie jego piękne kształty Twisted Evil
_________________
MAM LUBLINA II ale wizualnie III.Z JUNAKIEM koniec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
paderewsku
PostWysłany: Sro Mar 26, 2008 11:53 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 163
Skąd: łosice/głowno Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Warszawa 223, WFM M06S34

...jak masz kupić Junaka-....to nigdy nie kupuj Junaka.... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email WP Kontakt
Caro1980
PostWysłany: Sro Mar 26, 2008 1:30 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 43
Skąd: Wawka Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro Lublin II w pracy MERCEDES ACTROS

Już to zrobiłem i kupiłem i cool
_________________
MAM LUBLINA II ale wizualnie III.Z JUNAKIEM koniec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
GaCek
PostWysłany: Sob Mar 29, 2008 10:36 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 26 Cze 2005
Posty: 78
Skąd: Hajnówka Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: eMa,Junak,-W-F-M-

Na dzień dzisiejszy to już nie wiem co w nim jest takiego cool.
Może pierwsze zauroczenie?? A może to ze nie miałem żadego własnego środka transportu??
Poprostu taki złom w którego trzeba pakować kase.
_________________
Junak, emka -W-F-M-ka czyli ..... kupa złomu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jacot
PostWysłany: Sob Mar 29, 2008 8:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

Caro1980 napisał:
Dlaczego wybraliście Junaka co was skłoniło bo mnie jego piękne kształty Twisted Evil


No nie wiem:) Kazdy ma pewnie wlasna motywacje.
Ja wlasciwie wcale nie chcialem Junaka:)
Chcialem sobie zrobic jakis motor, dla odmiany czoperowaty i akurat trafily mi sie zwloki Junaka, wzglednie tanio. Ale juz przy rozbieraniu naszlo mnie, ze w sumie to szkoda tu cos przerabiac, bo to jest dobrze i ciekawie zrobione. Ot i wszystko:)
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SZISZIN
PostWysłany: Nie Kwi 13, 2008 10:35 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 899
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

Po pierwsze - legenda: jedyny czterosów po wojnie
Po drugie - legenda: osiągnięcia sportowe
Po trzecie -legenda: nawiązanie do tradycji Sokołów choćby przez osobę konstruktora podwozia
Po czwarte - najcudowniejszy gang czterosuwowej jednocylindrówki
Po piąte - jest cudny;))))))
_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Lukasz125p
PostWysłany: Wto Kwi 15, 2008 1:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 719
Ostrzeżenia: 0/3

Zgadzam się z Szanownymi Przedmówcami w 100 %.
Na pewno fakt że był to jedyny powojenny motocykl czterosuwowy ma największe znaczenie. Poza tym klimat i dusza tego motoru są moim zdaniem nie do opisania. W Junaku jest jakaś magia, jest to przecież piękny dopracowany stylistycznie motocykl z "burżuazyjnymi" złotymi szparunkami który produkowano w siermiężnej Polsce Gomułki. Można sobie tylko wyobrazić jaki to musiał być wtedy szyk i wypas, skoro dzisiaj wygląd tego motoru robi wrażenie swoim dystyngowaniem i elegancją.

Do dziś nie mogę odżałować że nie kupiłem parę lat temu Junaka M07 z płytkimi błotnikami i małą lampą Crying or Very sad za 2 tysiące.
Gratuluję Wam posiadania tego wspaniałego motocykla i życzę mnóstwo satysfakcji z użytkowania Cool

Pozdrawiam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jacot
PostWysłany: Sro Kwi 16, 2008 11:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

Lukasz125p napisał:
...dopracowany stylistycznie motocykl z "burżuazyjnymi" złotymi szparunkami który produkowano w siermiężnej Polsce Gomułki.


Troche musze sie wtracic;) Panowie, nie mieszajcie propagandy z historia a przynajmniej nie z historia techniki:)
Patrzac w tych kategoriach Junaka skonstruowano w czasach "najbardziej nasilonego terroru", zas decyzje o podjeciu produkcji wbrew oczywistosci rachunku ekonomicznego zawdzieczal nastaniu owej "siermieznosci"..., której notabene zawdzięczamy istotna liczbę konstrukcji, ktorymi dzis sie zachwycamy.
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
SZISZIN
PostWysłany: Nie Kwi 20, 2008 7:52 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 899
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Trochę tego złomu się nazbierało ;)

Jacot napisał:
Lukasz125p napisał:
...dopracowany stylistycznie motocykl z "burżuazyjnymi" złotymi szparunkami który produkowano w siermiężnej Polsce Gomułki.


Troche musze sie wtracic;) Panowie, nie mieszajcie propagandy z historia a przynajmniej nie z historia techniki:)
Patrzac w tych kategoriach Junaka skonstruowano w czasach "najbardziej nasilonego terroru", zas decyzje o podjeciu produkcji wbrew oczywistosci rachunku ekonomicznego zawdzieczal nastaniu owej "siermieznosci"..., której notabene zawdzięczamy istotna liczbę konstrukcji, ktorymi dzis sie zachwycamy.



Jak chylę głowę przed Tobą za wspaniałe propagowanie historii Junaka i tego co się z nim wiąże, tak nie mogę zgodzić się z tym, co napisałeś powyżej;) Wszyscy są chyba świadomi tego, że przedwojenne konstrukcje samochodów i motocykli spod znaku CWS także by nigdy nie powstały gdyby w grę wchodził rachunek ekonomiczny. A jednak je produkowano! I nie zmienia tego faktu to, że w założeniu mialy być wykorzystywane także w wojsku czy policji. Mówienie o tym, że takie konstrukcje jak Junak mogły powstać dzięki real - socjalizmowi w Polsce jest właśnie swego rodzaju mitem, jak mitem jest dodawanie komunistom zasług za odbudowę kraju. To nie komuniści a Polacy wielkim bezinteresownym wysiłkiem podnieśli ten kraj z ruiny a komunistom możemy zawdzięczać fakt, że ten wielki, powojenny entuzjazm społeczny szybko roztrwonili, wyhodowując typ "barejowskiego" robola "opier - podpier" Wink Historia prl-owskich zmagań z motocyklizmem ( i nie tylko) jest zakończona irracjonalnymi, żeby nie powiedzieć debilnymi decyzjami, które przekreśliły dorobek wielu dziesięcioleci.
Kończąc: historia powojennej motoryzacji to swoisty dysonans pomiędzy tym, co chcielibyśmy a tym co realnie można było w tym kraju stworzyć. Junak jest także tego dobrym przykładem.
_________________
http://www.fotosik.pl/moje_albumy.php
Lu - blin - z fabryką FSC
Lu - blin - każdy samochód wie
Lu - blin, kochany Lublin
To najpiękniejsze z wszystkich polskich miast...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Jacot
PostWysłany: Nie Kwi 20, 2008 8:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

Wiesz, ja tak wlasnie ogolnie:) O niemieszaniu jakiejkolwiek propagandy, tak za jak i przeciw. Sformulowanie o "siermieznosci gomulkowskiej" jest wyjetym wprost z jezyka propagadny, bo tez i zwodniczo niejednoznacznym;) Ze wspomne anegdotke z owego wlasnie czasu, o tym ze "za sanacji nie bylo telewizorow a teraz sa"Wink - a to sie da przylozyc zarowno do czasow dzisiejszych jak i do kazdych innych:) I dlatego jestem uczulony, bo rola historykow jest odlawianie faktow jakimi byly a propagadystow zaklamywanie ich jak najglebiej:)
Co do Sokołow, to jednakowoz przesliczna skad innad 500tka nie doczekala produkcji z powodu braku srodkow na jej podjecie, bo armia tego finansowac nie chciala;) Takoz i z Junakiem - czy w "kapitalizmie" czy "socjalizmie", ktos podejmuje decyzje o podjeciu produkcji, ktos wyklada kase na inwestycje...
Mozna by dlugo snuc rozwazania czy i jak by to wygladalo w innych warunkach... mozna ale po co:) Masz calkowita racje: procz "czynnikow obiektywnych" wszystko zalezalo od ludzi. Zreszta w obie strony, bo to tez nie "komuna" zaprzepascila wiele cennych dokonan ale konkretni ludzie: glupi, zawistni... Co na historii Junaka rowniez sie odbilo.
Nawiasem mowiac, wlasnie w tej historii dziwnie sie rysuje rola jednego z tych wlasnie PZInzowskich inzynierow... ale dokad nie mam niezbitych dowodow to dam spokoj jego pamieci;)
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pustynny
PostWysłany: Sob Lip 26, 2008 4:25 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 11
Skąd: Stargard Szczeciński Ostrzeżenia: 0/3

Cześć!
I tu jakby z Jacotem muszę się zgodzić...
Całe istnienie Junaka od początku do końca było powiązane z ludzkimi pragnieniami, ambicjami, dążeniami, a często i z...zawiściami. Sad Smutne to, ale prawdziwe...
Dobrym tego przykładem była wystawa muzealna "Historia motocykla Junak SFM" otwarta w czasie ostatniego Spotkania Miłośników Junaka SFM w Szczecinie. Panowie, ta wystawa to było nic innego jak konfrontacja marzeń i dążeń konstruktorów przelanych na plany konstrukcyjne pojazdów SFM z szarą rzeczywistością przedstawianą na protokołach, sprawozdaniach i pismach, pod którymi podpisywali się najzwyklejsi ludzie (a nie np. komuna Wink ). W niektórych dokumentach widać moc dobrej woli, ale część z nich pokazuje ewidentny jej brak...
Co tu dużo mówić! Jeśli chodzi o ludzi to generalnie dzisiaj mamy to samo, ale jeśli chodzi o czasy, to, niestety, Junak kiepsko trafił. A potem to już tylko do tego dorabiano ideologię. Wink
O Junaku mówi się "polski Harley"...jakoś tak bardziej pasuje mi "polski Indian"... Dlaczego, spytacie? Gdyby tylko Armie zainteresowała się tymi motocyklami, to...resztę dopowiedzcie sobie sami. Smile
_________________
Pozdrawiam - pustynny
http://www.junak.org.pl
http://junak.ekoma.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Junak

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl