Autor Wiadomość
<  Nie tylko Proste Pytania
Pavel
PostWysłany: Pon Paź 24, 2011 5:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 312
Skąd: Wielkopolska Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Truck '91

Coś na wzór przyklejonych tematów w innych działach. Tu proszę moda o przyklejenie tematu - jeśli nie jest to problem i nie ma przeciwwskazań.

No to pytanka z cyklu "Nie tylko proste".

1. Czy przyczepka D17 (Żuk) ma takie samo podwozie jak przyczepka D233 (Tarpan) ?
2. Jaki ma wymiar nadwozie przyczepy D17 i czy jest to to samo co skrzynia z Żuka ?
_________________

poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lukasz15
PostWysłany: Pon Paź 24, 2011 8:35 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 1887
Skąd: ze wsi - lubelskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126p FL 94 i Fiat 125p "C" 85

Po obejrzeniu i porównaniu kilku zdjęć wydaje mi się że podwozie D17 i D233 jest takie same, lub bardzo podobne.
Co do wymiarów to nie wiem jakie, ale na pewno obie miały ładowność 400kg
_________________
Maluch 4ever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Dziwny Mag
PostWysłany: Wto Paź 25, 2011 1:22 am  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

ad. 1)
Technicznie niby to samo; fizycznie - całkowicie różne. D233 to (z odrobiną tylko przenośni), obcięty Tarpan, a D17 obcięty Żuk Wink Inne profile ramy, inne poprzeczki, inne wypusty na wsporniki resorów (no i inne zaczepy - D233 kulowy; D17 rolniczy "oczkowy").

ad.2)
Skrzynia analogiczna do żukowskiej. Wymiary w D17 to 2154mm (długość) x 1875mm (maksymalna szerokość zewnętrzna) / 1754mm (szerokość podłogi między burtami).
Jest ona dłuższa od skrzyni Żuka A 16, a krótsza od A11 - przynajmnije dopóki mówimy o skrzyni drewnianej (w/w wymiary takiej właśnie dotyczą). Nie wiem, jak później, kiedy już weszła skrzynia z burtami stalowymi.

Pozdrawiam! Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
monterr97
PostWysłany: Sro Paź 26, 2011 12:29 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 283
Skąd: Sulejów Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: POLMO-FSR Tarpan 239D; Pannonia T2

Wiedziałem że Przemek pomoże Wink Moim zdaniem najlepiej by było, jakbyś miał możliwość porównania na żywo dwóch przyczepek w dobrym stanie, pomierzyć itp.
_________________
POLMO-FSR Tarpan 239D - 5.12.1990
Pannonia T2 - 1962
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
mp79
PostWysłany: Sro Paź 26, 2011 3:52 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Pytałem w innym wątku, lecz bez echa, więc zapytam i tutaj.
Jak i czym bezinwazyjnie przytrzymać koło pasowe alternatora, żeby odkręcić nakrętkę je trzymającą? Wie ktoś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pavel
PostWysłany: Sro Paź 26, 2011 4:39 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 312
Skąd: Wielkopolska Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Truck '91

monterr97 napisał:
Wiedziałem że Przemek pomoże Wink Moim zdaniem najlepiej by było, jakbyś miał możliwość porównania na żywo dwóch przyczepek w dobrym stanie, pomierzyć itp.


Tarpanowska no problem, żukowską mam namierzoną aby muszę znaleźć chwilę czasu aby podjechać i pogadać z właścicielem.
_________________

poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Nie Lis 13, 2011 7:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

http://www.allegromat.pl/aukcja90944
Fabrycznie takie montowano, czy to gadżet jakiś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Waldi7
PostWysłany: Czw Kwi 19, 2012 8:27 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 60
Ostrzeżenia: 0/3

mp79 napisał:
Pytałem w innym wątku, lecz bez echa, więc zapytam i tutaj.
Jak i czym bezinwazyjnie przytrzymać koło pasowe alternatora, żeby odkręcić nakrętkę je trzymającą? Wie ktoś?


Patent 1 - paskiem klinowym najlepiej nieco wyższym niż profil koła pasowego "owinąć" koło pasowe i końce tak powstałej pętli (pozostałą część paska klinowego) ścisnąć mocno w imadle, możliwie najbliżej koła pasowego. W ten sposób koło będzie hamowane, a nakrętkę piasty powinno dać się odkręcić. Jeżeli nie pomoże zwykły klucz, można z czuciem postukać młotkiem w przyzwoity klucz (żeby go szlag nie trafił - będzie to imitacja klucza udarowego), a najlepiej skorzystać z udarowego klucza pneumatycznego - jak nie masz pod ręką, najbliższy warsztat ogumienia pewnie będzie miał.

Patent 2 - jeżeli koło pasowe jest przykręcone do piasty kilkoma małymi szpilkami (np. MCool, zdejmij je i na dwie szpilki zakręć z powrotem nakrętki. Między te nakrętki (szpilki nie bedą narażone na zniszczenie gwintu) włóż stosowną "brechę" blokującą obrót wałka, a drugim kluczem odkręcaj nakrętkę piasty.

Oba sposoby nie powinny uszkodzić elementów (oczywiście pasek z patentu 1 już do niczego innego nie będzie się raczej nadawał po ściśnięciu w imadle), o ile nie zastosuje się nadmiernej siły. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Sob Cze 02, 2012 6:40 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Dzięki; pewnie spróbuję któregoś z tych sposobów, ale z lenistwa jeżdżę na razie z piszczącym paskiem. Wink
Ale to tak przy okazji, bo mam drugie pytanie:
W jednym z polonezowskich wątków było o oponach - że bezdętkowe można założyć na borewiczowskie felgi i jeździć bez dętek. Czy tak samo można zrobić z felgą np. z żuka czy z nysy i założyć oponę przeznaczoną do lublina?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Sro Sie 08, 2012 11:18 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Poprzedni problem rozwiązany. Oczywiście, była to kwestia wymiany paska na nowy. Na pierwszy rzut oka nie było tego widać, ale w porównaniu z nowym było widać skalę wyślizgania.
Dla "potomnych": sprawdzajcie dokładnie oznaczenia na pasku, bo ja kupiłem za gruby i męczyłem się z założeniem.
A teraz do rzeczy, bo gdyby nie nowy problem, to by mnie tu nie było Wink

Czy regulator obrotów dmuchawy w lublinie to to samo, co włącznik dmuchawy? Panel sterowania nagrzewnicą i regulator występują w schemacie jako dwa osobne elementy, połączone czterema kablami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Pią Sie 17, 2012 6:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3625
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Jak się okazało, ów regulator znajduje się pod maską - ale do rzeczy:
Kupiłem nowy, wymieniłem i... nadal nie działa. Fajnie, co? Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benek125pkkk
PostWysłany: Sob Cze 08, 2013 9:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 59
Skąd: Małopolskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: brak

Czy wie ktoś kiedy rozpoczęto produkcję tarpana ze skrzynią ładunkową - drewnianą ?


Udało się - Znalazłem odpowiedz i na to pytanie był to rok 1982
_________________
mb125p86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pavel
PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 7:20 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 312
Skąd: Wielkopolska Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Truck '91

Może ktoś wie.

Ile waży przyczepa Tarpanowska D-233 ?
_________________

poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Sro Cze 12, 2013 11:12 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Masa własna D233 ( z pałąkami i plandeką): 290 kg.
----------------------
benek125pkkk napisał:
Czy wie ktoś kiedy rozpoczęto produkcję tarpana ze skrzynią ładunkową - drewnianą ?

Udało się - Znalazłem odpowiedz i na to pytanie był to rok 1982


Właśnie próbowałem coś o tym znaleźć - na razie bez skutku - ale ten 1982 wydaje mi się zbyt późny... Gdzie znalazłeś taką informację?
Ja na razie wyczytałem u pana Wielińskiego, że w 1978 zaczęto sprzedawać podwozie pod zabudowę (rama z kabiną jak w skrzyniowym i "podpórki" pod zabudowę - też jak w skrzyniowym).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Pavel
PostWysłany: Czw Cze 13, 2013 8:55 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 312
Skąd: Wielkopolska Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Truck '91

Dzięki Magu za odpowiedź.
_________________

poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Lublin, Tarpan, Nysa, Żuk i inne

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl