Autor Wiadomość
<  Zakładowy schemat montażowy pompy hamulcowej..
gazeliusz
PostWysłany: Nie Lis 27, 2011 10:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Laughing Laughing


1. Sprężyna wpychająca tłoczek po zdjęciu nogi z pedału hamulca.

2. Gumowy kapturek, w który wchodzi głownia sprężyny

3. Cieniutka blaszka, będąca częścią zaworu zwrotnego.

4. Tłoczek z malutkimi otworkami, tworzącymi z blaszką 3 zawór zwrotny.

5. Tutaj powinna być uszczelka, zapobiegająca wydostawaniu się płynu hamulcowego z pompy od strony cięgna/popychacza od pedału hamulca.

6. Popychacz a w instrukcji serwisowej - cięgno, biegnące do padału hamulca.

7. Zbiorniczek płynu hamulcowego.

Pompa od strony gniazd na przewody hamulcowe jest zamnkieta przez czujnik świateł STOP (widoczny na zdjęciu, z miejscem do przykręcenia przewodów). Z drugiej strony (tam gdzie wchodzi popychacz), pompa zamknięta jest podkładką oporową, zabezpieczoną ?spinką, pierścieniem segera czy jak to nazwać? Też widoczne na zdjęciu.



Tak to sobie wyobrażam i nasmarowałem. Czy o czymś zapomniałem? U mnie zniknęła/rozpłynęła się uszczelka nr 5


Ostatnio zmieniony przez gazeliusz dnia Wto Lis 29, 2011 9:41 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
bartwin
PostWysłany: Wto Lis 29, 2011 10:31 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Czad!
Gazeliuszu, proponuję w ramach współpracy opracować kompletny poradnik naprawy Mikrusa! Wink
B.
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
gazeliusz
PostWysłany: Wto Lis 29, 2011 8:56 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

A teraz prezentuję, niedawno odkryty rysunek wykonawczy tłoczka pracującego w pompie hamulcowej..



Prawdziwe konstruktory i rysowniki pewnie dostali by wysypki, gdyby musieli mnie z nadania zatrudnić w swoim biurze Very Happy

Może dziwić różnica średnicy na tej samej długości ( mnie zdziwiła). Może wynika to z faktu zużycia tłoczka??

Paint rządzi na osiedlu !

Foto od Pająka, dzięki. Widoczna uszczelka tłoczka.




Jacekk, czy Ty zakupiłeś tą jednoobwodową pompę od wczesnego garbusa? Jeżeli tak, czy mógłbyś porównać wymiary uszczelki i tłoczka do moich wymiarów. Ciekawe czy dałoby się podebrać sam środek albo chociaż uszczelki..Pytałem w garbusowy.pl i nie mają samych reperaturek..


Ostatnio zmieniony przez gazeliusz dnia Pon Sty 09, 2012 2:14 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
jacekk
PostWysłany: Wto Lis 29, 2011 11:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 126
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3

Nie, ja z uwagi na preferencje hasła "bezpieczeństwo nade wszystko", zamontowałem dwuobwodową pompę "skośną".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marlon
PostWysłany: Sro Gru 28, 2011 9:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 169
Skąd: Mińsk Mazowiecki Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kilka

dla prawidłowego montażu Smile


_________________
- warszawa 200P 1959
- warszawa 201 1963
- syrena 101 1960
- mikrus MR300 1960
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
gazeliusz
PostWysłany: Nie Sty 08, 2012 1:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Mam już komplet dorobionych przewodów hamulcowych (elastyczne i sztywne). Doszła też przesyłka z nowym, kompletnym wkładem do pompy hamulcowej plus komplet uszczelek gumowych na tłoczki do cylinderków. Również komplet gumowych osłon zewnętrznych na cylinderki. Mam nadzieję, że ''nie długo'' cały ten komplet zamontuję w Mikrusie a po zalaniu układu płynem, nie zapryskam całego garażu Smile






Czy jakieś sugestie co do płynu hamulcowego??

Zastanawiam się też, w jaki sposób umieścić uszczelki na tłoczkach hamulcowych, tak aby ich nie uszkodzić (gumek). Macie może jakiś wypróbowany sposób??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
gazeliusz
PostWysłany: Sob Mar 31, 2012 12:58 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Jak zwykle w Mikrusie cisza..

Poniżej porównanie wkładu pompy hamulcowej: na górze nowy zestaw od Uwe, poniżej wnętrzności mojej pompy.. Na czerwono pokazałem brak uszczelki na tłoczku w moim zestawie i uszczelkę na tłoczku od Goggomobila. Uszczelkę taką widać na zdjęciu od Pająka w postach powyżej. Tłoczek ma takie same wymiary jeśli chodzi o średnicę i długość..



Zestaw z Goggo..







Gumowa osłona pompy hamulcowej od strony popychacza tłoczka.. Pasuje od Goggo wyśmienicie.. Znalazłem również w swoich zapasach nową oryginalną mikrusową osłonę. Gumowe osłony na cylinderki hamulcowe od Goggo, również pasują idealnie..

Rewelacyjnie pokazana i wytłumaczona zasada działania pompy hamulcowej.. To chyba nawet od mikrusa Smile
https://www.youtube.com/watch?v=PLtZ5L5AIYc&feature=related
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
gazeliusz
PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 10:33 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Very Happy lubię to forum, zresztą inne mikrusowe też Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Mikry
PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 11:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7544
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Sorry stary.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gazeliusz
PostWysłany: Czw Kwi 05, 2012 9:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Czy posiada ktoś:

OPIS TECHNICZNY - INSTRUKCJA EKSPLOATACJI SAMOCHODU >>MIKRUS<< MR-300 ???

Na stronie 34 jest zamieszczony rysunek/przekrój pompy hamulcowej..

Rysunek nr 31..

Jeżeli ktoś może zrobić skan w najwyższej rozdzielczości i mi go przesłać, będę niezmiernie wdzięczny.. ja posiadam ksero, przeciętnej jakości..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
gazeliusz
PostWysłany: Pią Kwi 13, 2012 2:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Dzięki uprzejmości kolegi Bartwin:



Wygląda to zdecydowanie lepiej, niż w moim pierwszym poście powyżej Smile

Pompa hamulcowa wyczyszczona, sprawdzona gładź, drożność otworów ( należy zwrócić szczególną uwagę na jeden z otworów łączących zbiornik płynu z cylindrem w którym pracuje tłoczek pompy - jest bardzo malutki - ja przepchałem go zwykłą igłą - był całkowicie zaczopowany ).






Należy sprawdzić ( wyczuć palcem ) czy głownia sprężyny wyłożyła się prawidłowo pod oszczelką. W tym celu od drugiej strony korpusu pompy ( od strony czujnika świateł STOP ) włożyłem w otwór metalowy pręcik, którym naciskałem na sprężynę. Łatwo można wtedy wyczuć nacisk głowni sprężyny na wspomnianą uszczelkę. Świadczy to o tym, że głownia sprężyny jest na właściwym miejscu ( weszła w kopułkowatą uszczelkę)..

Cieniuteńka blaszka, jako element zaworka..


Ostrożnie wciskamy tłoczek do cylinderka pompy, uważając aby nie uszkodzić, podwinąć uszczelki na tłoczku

Wkładamy podkładkę, która zabezpieczymy zawleczką z drutu sprężynującego. Taki zestaw zapobiega wystrzeleniu tłoczka z pompy


Jeszcze gumowa osłona, czujnik światła STOP oraz korek na zbiorniczek płynu hamulcowego i nasza pompa gotowa do montażu w płycie podłogowej naszego Mikrusa MR-300 Smile Koniec moich domorosłych mądrości..


Nowy wkład pompy hamulcowej jak i gumowa osłona, to nowe części do Goggomobila..Można je kupić przez internet u Pana Uwe Staufenberg.. Polecam, części są wysokiej jakości. Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Mikry
PostWysłany: Sob Kwi 14, 2012 7:55 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7544
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Super! Doskonale o tym wszystkim wiedzieć! Dzięki Gazelowy Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gazeliusz
PostWysłany: Sob Kwi 14, 2012 10:41 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Fajnie byłoby, gdyby każdy mający doświadczenia z taką pompą podzielił się uwagami..ja nie jestem szpecjalistą i mogłem coś pokręcić..wszystko wyjdzie jak pompę zaleję płynem i nacisnę na pedał hamulca..jak mi przedniej szyby i nogawki spodni płynem nie zarzuci, to będzie dobrze.. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Mikry
PostWysłany: Sob Kwi 14, 2012 6:27 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7544
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

gazeliusz napisał:
wszystko wyjdzie jak pompę zaleję płynem i nacisnę na pedał hamulca
Oby nie Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartwin
PostWysłany: Nie Kwi 15, 2012 12:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Świetne!
Kusi mnie opracować to w postaci pdf - żeby było dla potomności. Autorze, co ty na to? Wink
B.
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Mikrus

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl