Autor Wiadomość
<  Reflektory w FSO Warszawa cz.2
Dziwny Mag
PostWysłany: Pon Paź 08, 2012 11:41 am  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: /3

syreniarz1992 napisał:
loran2 napisał:

Co do Szkiełek, to zdecydowany sprzeciw. W tym roczniku były już montowane właśnie takie - asymetryczne.

Pozdrawiam Serdecznie



Może to za późno zauważyłem, ale prawda zawsze powinna być na wierzchu. Lampy nowego typu stosowano po kwietniu 1967. Chyba, że masz na myśli modyfikacje z lamp pobiedowskich z dwuczęściową ramką na symetryczne.


Dyskusja narodziła się tutaj:
http://www.fpm.onmoto.pl/viewtopic.php?p=172575#172575

--------------------------------------------------------------------------------

To dla zakończenia tematu lamp Wink

Bo samą Waszą Warszawę można tylko podziwiać - dobra robota! Very Happy

loran2 napisał:
zaokrąglone ramki reflektorów.
Mamy takie, ale na razie czekają... Ich wymiana wymaga znaczących adaptacji mocowania wewnątrz lamp.

Jeśli mówimy o ramkach "grubych", z modelu 57' (200) - to mozna je założyć do nowych reflektrów i "garnków" - tzreba tylko użyć troszeczkę niewyrafinowanej siły fizycznej Mr. Green


loran2 napisał:
rocznik 1963 był końcówką produkcji 201dynki i od 1964 wchodziła już sedenka.

Niby tak... Ale rok ma 12 miesięcy. Garbuski zjeżdżały z taśmy do wiosny 1964. Później przerwa technologiczna w zakładzie = brak produkcji, przezbrojenie taśmy i oprzyrządowania - i rozpoczęcie produkcji sedanki w końcówce października. Żadnych "zakładek", jak bywało np w Gorkim.

loran2 napisał:
Na zakładkę to nowe wykonanie było montowane również w końcowej serii garbusek.

Bajki, żeby powiedzieć łagodnie Wink
Zapasy magazynowe m.in. atrap od 201 "upychano" jeszcze do końca 1967 w pick-upach. I można mówić tylko o tym kierunku - "stare" elementy "wciskane" jeszcze do nowego modelu (lub stopniowe wprowadzanie zmian).

Zresztą, z reflektorami tego typu (Warszawa, Star, Jelcz, Żuk, Nysa...) był wtedy jeszcze jeden "cyrk". Gotowa była konstrukcja reflektora asymetrycznego (czyli to, co -w uproszczeniu - utzrymało sie do końca produkcji) - czyli nowy garnek, wkład i kanciata ramka - ale producent żarówek nie mógł uruchomić seryjnej produkcji żarówek "asymetrycznych". Żeby dłużej nie odwlekać wprowadzenia nowego reflektora Laughing zaczęto produkować ten nowy, ale z SYMETRYCZNYM kloszem (!). Dzisiaj niesamowita rzadkość.


Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Sro Paź 10, 2012 10:47 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
-224-68
PostWysłany: Pon Paź 08, 2012 2:22 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 321
Skąd: Poznań Ostrzeżenia: /3
Pojazd: 201 '60, 224 '68, 223K '69, 204P '67, 126p '87

Dziwny Mag napisał:
Zresztą, z reflektorami tego typu (Warszawa, Star, Jelcz, Żuk, Nysa...) był wtedy jeszcze jeden "cyrk". Gotowa była konstrukcja reflektora asymetrycznego (czyli to, co -w uproszczeniu - utzrymało sie do końca produkcji) - czyli nowy garnek, wkład i kanciata ramka - ale producent żarówek nie mógł uruchomić seryjnej produkcji żarówek "asymetrycznych". Żeby dłużej nie odwlekać wprowadzenia nowego reflektora Laughing zaczęto produkować ten nowy, ale z SYMETRYCZNYM kloszem (!). Dzisiaj niesamowita rzadkość.


Niee.. cały reflektor był taki jak wcześniej tylko była nowa ramka kanciata co z daleka wyglądała tak jak w asymetrycznym Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Dziwny Mag
PostWysłany: Wto Paź 16, 2012 7:05 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: /3

No to wychodziłoby, że jest jeszcze jakaś odmiana...

Ja pisałem o takim Mr. Green



Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Warszawa

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl