Autor Wiadomość
<  Przystosowanie malucha do nauki jazdy.
dieludolfs
PostWysłany: Czw Mar 14, 2013 3:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 296
Skąd: Włocławek (Kuj-Pom) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p 1983r

Witajcie. Jak zapewne co niektórzy forumowicze wiedzą, jestem po amputacji prawej nogi i w tym roku będę startował na prawo jazdy. Problem jest taki, że we Włocławku posiadają tylko jeden samochód przystosowany dla osób niepełnosprawnych i co najgorsze - w automacie. Kiedy zdam egzamin na takim samochodzie, otrzymam prawo jazdy, na którym będę mógł jeździć TYLKO I WYŁĄCZNIE samochodem z automatyczną skrzynią biegów, a tego nie chcę. Problem ten może jednak rozwiązać zdanie egzaminu na własnym samochodzie. Spośród trzech samochodów w naszej rodzinie wybrałem właśnie malucha. Dlaczego? Vectra rodziców jest powiedzmy, że za duża Very Happy (nadwozie Kombi) i nie chcę na nim zdawać "prawka" po mieście, bo łatwiej mogę oblać. Tico - dźwignia, która pozwala jeździć bez nogi jest "Made in stodoła" - co prawda wykonana profesjonalnie, ale nie przejdzie przeglądu.
Dlaczego więc wybrałem malucha? Ano właśnie dlatego, ponieważ posiadam do niego fabryczną dźwignie ręcznego gazu i hamulca, która powinna przejść bez problemu przegląd, montaż dodatkowych lusterek dla egzaminatora nie sprawi żadnego problemu i co najważniejsze jest mały, przez co łatwo będzie się nim poruszać po mieście.
Ale przejdźmy do sedna sprawy. Samochód do egzaminu musi być wyposażony w pedał hamulca dla egzaminatora. Nie mam pojęcia, gdzie można takie coś zdobyć, jednak wiem, że takie pedały na pewno istnieją, w końcu kiedyś na "maluchach" zdawało się normalnie prawo jazdy. I teraz mam właśnie prośbę dla Was - forumowiczów o jakąś podpowiedź, propozycje co do wykonania takiej przeróbki w maluchu, gdzie mógłbym zdobyć takie pedały itp.! Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
ZAWO
PostWysłany: Czw Mar 14, 2013 4:25 pm  Odpowiedz z cytatem
Student Polmologii


Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 666
Skąd: Wrocław Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 126p `74,`97,`00 , ROVER 220SDi

popros madd dog`a o zdjęcia jego anglika. Zobacz jak tam jest to rozwiązane...
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
heli126
PostWysłany: Czw Mar 14, 2013 5:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 416
Skąd: okolice Cieszyna Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Motorynka Pony 50-M-2 1981 r., Fiat 126 el 1996 r., Jawa Typ 05 1963 r.

W Katowicach kilka razy widziałem jako "elkę" starego Fiata 500 na kat. B1. Niestety nie pamiętam nazwy ośrodka szkolenia. Oni pewnie mają patent jak to zrobić, a konstrukcja obu aut jest podobna.
Też pomyślałem o angliku, ale wydaje mi się, że on będzie miał pompę hamulcową tam, gdzie wspornik układu kierowniczego i trudno byłoby te dwie rzeczy pogodzić w krajowej wersji.
_________________
"Fiat 126 el. Dobrze, że jest."
"Motorynka - marzenie wszystkich dzieci PRL-u"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
FIrehand
PostWysłany: Czw Mar 14, 2013 8:39 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 309
Skąd: Krk Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126p: 1978, 1980, 1989, Yamaha TDM 850, BMW 5er

W samochodach do nauki jazdy pedał instruktora / egzaminatora jest po prostu połączony na sztywno ośką z pedałem kierowcy (wciskając 1 z tych pedałów 2 też schodzi w dół), trzeba więc po prostu wziąć na warsztat wspornik pedałów i przedłużyć ośkę hamulca w prawą stronę + do tego jakieś wsporniki w ścianie grodziowej zamontować i pedał. Robota w sumie prosta, jak będzie z przeglądem, trudno powiedzieć. Wątpię, żeby gdzieś były dostępne dodatkowe pedały do malucha z homologacją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
sql
PostWysłany: Pią Mar 15, 2013 11:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 545
Skąd: Wielkopolska Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: biały / zielony

Ja tam zdawałem prawko na automacie...
Sytuacja zdrowotna zmusiła mnie do tego, że mogę kierować autem posiadającym tylko i wyłącznie skrzynie automat.
Zdawałem na Megane II CC w Poznaniu Wink
Teraz jeżdżę dużym autem- jakoś w małym aucie na chwilę obecną bym się nie czuł jako kierowca.

Co do malucha to moja mama zdawała prawko właśnie na kaszlu Wink
_________________
Cezary Nawrot - (ur. 12 lipca 1931 w Siemianowicach Śląskich, zm. 15 czerwca 2004) – polski projektant wzornictwa przemysłowego, wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robert1281
PostWysłany: Nie Lut 16, 2014 12:22 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 25
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 125p PICKUP 1981r, Fiat 125p 1972

Stary fiat 500 w Katowicach jest własnością ośrodka KLIŚ znajduje się na ulicy kijowskiej LIGOTA KOKOCINIEC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
dieludolfs
PostWysłany: Wto Lut 18, 2014 3:25 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 296
Skąd: Włocławek (Kuj-Pom) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p 1983r

Dzięki bardzo za wszystkie informacje! Prawo jazdy już zrobione, egzamin praktyczny jak i wszystkie godziny kursu wyjeździłem swoim, odpowiednio przystosowanym (ręczy gaz i hamulec oraz dodatkowy pedał hamulca po stronie pasażera) samochodem z manualną skrzynią biegów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
robert1281
PostWysłany: Pią Lut 21, 2014 11:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 25
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 125p PICKUP 1981r, Fiat 125p 1972

Gratulacje Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
sql
PostWysłany: Sob Lut 22, 2014 8:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 545
Skąd: Wielkopolska Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: biały / zielony

Moje gratulacje Very Happy
_________________
Cezary Nawrot - (ur. 12 lipca 1931 w Siemianowicach Śląskich, zm. 15 czerwca 2004) – polski projektant wzornictwa przemysłowego, wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dieludolfs
PostWysłany: Nie Lut 23, 2014 1:11 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 296
Skąd: Włocławek (Kuj-Pom) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p 1983r

Dziękuję Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Waldi7
PostWysłany: Czw Mar 06, 2014 5:41 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 60
Ostrzeżenia: 0/3

Może po czasie, ale w 126, którymi jeździłem, jako instruktor, wyglądało to tak, że do ściany grodziowej (podłogi bagażnika) dwoma uchwytami zamocowany byl solidny pręt, który na jednym końcu - po stronie instruktora - miał pedał hamulca, a drugi końiec miał wygięty tak (coś na kształt odwróconej litery Z), żeby naciskać na pedał hamulca kierowcy (poziomy koniec pręta, kilka cm szerokości, ślizgał się po ramieniu pedału hamulca).

Ustrojstwo spełniało wymogi przepisów - instruktor/egzaminator mógł uruchamiać hamulec roboczy pojazdu, nie było problemów natury przeglądowej, bo przeróbka nie ingerowała w żaden sposób w fabryczną instalację hamulcową.

Wersja "hardcorowa" z dawnych czasów posiadała dodatkowo mozliwość obsługiwania przez instruktora pedału sprzęgła (co było stosunkowo proste do zrobienia, uwzględniając położenie dźwigni, do której mocuje się linkę sprzęgła).

Mimo wszystko cieszy zdany egzamin - Szerokiej drogi! I zawsze tyle bezpiecznych powrotów z trasy, ile wyjazdów!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl