Autor Wiadomość
<  Smutny blaszak rok 1970
cezary88
PostWysłany: Wto Sie 05, 2014 9:32 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 125p 1973, 126p 1983

Zwracam się do kolegów o pomoc dotyczącą malowania Żuków, macie jakieś informacje dotyczące kolorów w tamtym czasie? Czy były one malowane z palety FSO?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Wto Sie 05, 2014 9:45 am  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Generalnie tak - choć jest to drobne uproszczenie; ale jeśli Zuk był jansoszary, to był to ten sam lakier, co jansoszary na 125p. Jeśli był brązowy, to był to ten sam brąz, co na 125p itd. itd. Dla Zuków masz do dyspozycji szarości, błękity, niebieskie, zielenie, beże...
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
sql
PostWysłany: Wto Sie 05, 2014 8:17 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 547
Skąd: Wielkopolska Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: biały / zielony

Jeśli chodzi o kolor to ja bym go w brązie widział bądź szary, ale to moje zdanie i nie każdy musi się z tym zgodzić Smile domyślam się, że żuczek będzie zarejestrowany na żółte blachy ?
_________________
Cezary Nawrot - (ur. 12 lipca 1931 w Siemianowicach Śląskich, zm. 15 czerwca 2004) – polski projektant wzornictwa przemysłowego, wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cezary88
PostWysłany: Sro Sie 06, 2014 9:13 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 125p 1973, 126p 1983

Planuję pomalować go na szary kolor,zastanawiam się tylko czy kolor z palety fso czyli F624 (grigio medio) będzie odpowiedni,trudno jest ustalić jakie odcienie były wówczas stosowane.Większość materiałów dotycząca Żuka z tamtego okresu są czarno-białe.Przejrzałem wszystkie motory z lat 60 i 70 i nie ma na ten temat żadnej informacji.Łatwiej jest bazować na polskich filmach z epoki,ale to też nie jest wyznacznikiem....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan_Kloss
PostWysłany: Wto Sie 12, 2014 2:20 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 119
Skąd: z miasta;-) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polonez Caro GLI

wlodek napisał:
W oryginale to był towos czy mikrobus?

Jak dla mnie to był Żuk w strażaku ===widać to m.in. za sprawą tych pojedyńczych okien za szoferką czy wystających uchwytów obok tylnej klapy.
Na tabliczce pewnie jest A-151, ew. jakaś inna wersja specjalna.

Kolorów "typowych" dla Żuka było w sumie kilka, m.in. pomarańczowy, siwy, brązowy, piaskowy [taki ni beżowy ni zielony jak Syrena], beżowy wpadający w żólty, rzadziej biały czy błekitny.
Oczywiście w ciągu swojego życia Żuki/Nyski przechodziły nieskończenie wiele "remontów" i do dzisiaj spora część egzemplarzy nosi na sobie po 3-4 warstwy nakładanej pędzlem farby...

Pozdrawiam
_________________
J-23 znowu nadaje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cezary88
PostWysłany: Nie Sie 24, 2014 5:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 125p 1973, 126p 1983

Witam żuk jest w trakcie kolejnego etapu przygotowań do lakierowania.Jest to wyjątkowy trudny moment ponieważ musimy ścierać szpachlówkę do idealnej powierzchni.Zastanawia mnie jedno czy zostawiać przetłoczenia na pasie dolnym przodu kabiny.Przetłoczenie na pasie górnym zrobiliśmy.Wzorowałem się na innych żukach,natomiast, kwestia pasa dolnego jest dla mnie nie do końca pewna.Jak myślicie zostawić płasko czy zostawić przetłoczenie?

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Nie Sie 24, 2014 11:58 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Mówisz o linii łączenia pasa z błotnikiem?
Ja bym zostawił widoczną.
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
cezary88
PostWysłany: Pon Sie 25, 2014 12:06 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 125p 1973, 126p 1983

Tak, linia na górze pod szybą i na dole pod wlotem chłodnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marian
PostWysłany: Wto Sie 26, 2014 12:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 229
Skąd: Jelenia Góra Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Nysa 522T 1990

Ja bym zostawił! Przygotowanie pod lakier jest bardzo ważne.... Poświęć dużo czasu i pracy na to, bo potem każdą niedoróbkę będzie widać na lakierze.
_________________
Nysa - to jest to... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Marian
PostWysłany: Sro Sie 27, 2014 12:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 229
Skąd: Jelenia Góra Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Nysa 522T 1990

A czemu ten Żuk ma nową plastikową osłonę kolumny i ten włącznik fiatowy? W 1970 chyba tego nie było... Cool
_________________
Nysa - to jest to... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
cezary88
PostWysłany: Czw Sie 28, 2014 9:35 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 125p 1973, 126p 1983

Żuk jest po kolejnym bardzo ważnym etapie czyli po nałożeniu szpachli natryskowej. Teraz dokładnie widać że udało nam się pokryć wszystkie krzywizny na jego nadwoziu. Nie było to proste. Efekt nas zadowala wyszło całkiem dobrze Very Happy



Te "piegi" i szpary w błotniku postanowiłem mu zostawić nadają mu uroku w końcu tak montowano błotniki w żukach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Norbinuss
PostWysłany: Pią Sie 29, 2014 10:10 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 393
Ostrzeżenia: 0/3

Nie tylko błotniki ale i wszystko tak było montowane raczej Twisted Evil Coraz bliżej końca, czekam na fotki już jego po lakierowaniu Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Pią Sie 29, 2014 6:31 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

cezary88 napisał:

Te "piegi" i szpary w błotniku postanowiłem mu zostawić nadają mu uroku w końcu tak montowano błotniki w żukach

Chwała Ci za to! Zostanie dzięki temu więcej autentyczności w tym autku!
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Mateusz
PostWysłany: Pią Sie 29, 2014 9:53 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2005
Posty: 1090
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 104

A nie można było zrobić frontu od naiwniaka? Bez sensu taki stary zostawiać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Pią Sie 29, 2014 11:52 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: 0/3

Ty se Pan tom zardzewiałom syrenem polakierÓj, a nie tak jeźdżasz i jeżdżasz i wrażenia estetytyczne ludziom nadwyrenżasz...

Cool

P.S. Prywata: a zdjęcia jak obiecał, tak obiecał... Wink
_________________
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Lublin, Tarpan, Nysa, Żuk i inne

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl