Autor Wiadomość
<  Kolory Mikrusów, Tapicerki Mikrusów + ZDJĘCIA MIKRUSÓW
bartwin
PostWysłany: Czw Lis 09, 2006 5:20 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Witam Wszystkich,
Jak już pewnie wiecie, remontuje Mikrusa. Przeszukałem forum i doszegłem do wniosku ze dobrze by było zgromadzić informacje dotyczące orginalnych (i może obecnych:-) ) kolorów Mikrusa i informacje dotyczące jego tapicerki.
Ja osobiście widziałem fotki lub stare kartki pocztowe gdzie Mikrusy były w kolorach:
1. Jasno błękitny
2. Zielony


Mikry (inne forum):
Cytat:

Na pewno Błękit, na pewno seledyn, na pewno żółty wpadający w beż no i na pewno beż wpadający w popielaty, na pewno czerwień.

Wiec kożystając ze wskazówek Mikrego dopisuje do listy:

3. seledyn
4. żółty wpadający w beż
5. beż wpadający w popielaty
6. czerwony


I jeszcze jedno pytanie na koniec: czy Mikrusy zawsze były malowane na jeden tylko kolor ? Znam na przykład niebieskiego Mikrusa z białym dachem i czerwonego Mikrus z czarnym dachem... Ktoś wie jak to jest naprawde z tymi kolorami ?

Natomiast jeżeli chodzi o tapicerke to w tych Mikrusach ktore widziałem komplet tapicerki w jednym aucie był uszyty z 2 rodzajów materiału (inna faktura i troche inny odcien tego samego koloru). Natomiast koloty spotkałem następujące:

1. Szary
2. Brązowy (moj Mikrus, narazie fotek nie mam jak wkleić)
3. Czerwony (Mikrus z muzeum w Krakowie)


Czy możecie uzupełnić moje informacje na temat kolorów lakierów i kolorów, faktury i sposobu szycia tapicerki ? Prosiłbym o wklejanie zdjęć, je też postaram sie jakies wkleić jak bede miał dostęp to swojego komputera.

Myśle ze te informacje bedą pomocne wszystkim którzy remontują wlaśnie Mikrusy.

Aha z listy części ktore wciąż poszukuje udało mi się zdobyć kilka wiec szczęśliwie lista jest coraz któtsza Very Happy . Cały czas brakuje mi Crying or Very sad :

5. prędkościomierz
6. biały napis MIKRUS na destke rozdzielczą
7. 3 białe przełączniki
8. gałka drążka zminy biegów
9. przykrywa cylindrów silnika

11. lusterko wewnętrzne,
12. osłony przeciwsłoneczne

Jeżeli ktoś ma coś z tej listy na zbyciu lub wie gdzie można pytac/kupić to prosze o informacje, z góry dziekuje za wszelką pomoc.

W tym miejscu chciałem podziekować Mikremu za informacje umieszczone w wątku o liczeniu Mikrusów. (Mikry wiesz o kotóre informacje chodzi mam nadzieje Wink )

Pozdrawiam Wszystkich i do usłyszenia (napisania Wink ) !


Ostatnio zmieniony przez bartwin dnia Pią Lis 17, 2006 11:01 am, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Czw Lis 09, 2006 7:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

bartwin napisał:
3. Czerwony (Mikrus z muzeum w Krakowie)[/b]
Z tego co kojarzę to chyba nie ma on oryginalnej tapicerki. Ogólnie najbardziej polecam zawsze egzemplarz z Muzeum Techniki w Warszawie - oddział Przemysłu w dawnych zakładach Norblina przy ulicy Żelaznej. Jest on bardzo wiernie odtworzony (za wyjątkiem daszków przeciwsłonecznych, lusterka i wystroju tablicy rozdzielczej), chyba dlatego, że remontowany był stosunkowo dawno temu, gdy jeszcze można było trafić różne oryginalne części bo właściciele egzemplarzy jeżdżących kombinowali raczej jak wstawić do nich silniki i układ kierowniczy ze 126p Wink .

Co do tapicerek - zawsze wykonane były z materiału i skaju:
(oczywiście siedziska przednich foteli powinny być w tym przypadku zielone, w skaju oparcia pasażera nie powinno być otworów a próg samochodu powinien być w kolorze nadwozia)
materiałowe było siedzisko i oparcie przednich siedzeń i tylnej kanapy oraz boczki tylne i drzwiowe. Skajowe zaś boki przednich siedzeń oraz przód siedziska, podobnie jak pasek biegnący przez bok, góre i drugi bok oparacia, również góra samego oparcia (którego dolna część była materiałowa) i plecy oparcia fotela były skajowe. W tylnej kanapie zaś skajowy był pasek biegnący przez przód siedziska oraz górna część oparcia, przechodząca w tylną półkę:

Skaj spotkałem tylko w dwóch kolorach:
- szarym
- beżowym
,
Ponadto skaj nie był gładki tylko fakturowany i owej faktury też były dwa rodzaje:
- układający się w rodzaj jodełki
- tworzący coś na wzór kwadratów:


Niezależnie od rodzaju skaju materiał był zwykle taki sam. Miałem okazję spotkać się z następującymi kolorami:
- zielony
- brązowy
- niebieski
.

Boczki drzwiowe (takie jak na pierwszym zdjęciu) posiadały kieszenie uszyte z takiego samego materiału, zmarszczone na górze, z wszytą gumką.
Boczki tapicerskie (zarówno drzwiowe jak i tylne) ZAWSZE mocowane były za pomocą metalowych spinek, które wchodziły w odpowiednie otwory na dzwiach lub karoserii z tyłu, NIGDY za pomocą wkrętów.

Kedra występowała na połączeniach boków przednich siedzeń z siedziskiem, po obu stronach paska, biegnącego przez bok, górę i drugi bok oparcia, również dookoła siedziska tylnej kanapy, dookoła kieszeni na boczkach drzwiowych, a także w miejscu łączenia tylnej półki z karoserią i deski rozdzielczej z karoserią. Kedrę spotkałem w kolorach:
- szarym
- beżowym
- brązowym (jednak wyłącznie na połączeniu tylnej półki i deski rozdzielczej z karoserią).

WAŻNE - zarówno skaj, jak i rodzaj materiału stosowano również w innych polskich samochodach z tego okresu. Posiadam przednią kanapę od Warszawy, w której spod nieoryginalnego obicia wystają strzępy takiego samego rodzaju tapicerki jak w Mikrusie, mało tego, oglądałem swego czasu mocno zniszczonego, prototypowego Smyka i również jego fotele pokrywał identyczny, fakturowany skaj. Przypuszczam więc, że gdyby we wczesnej Nysie lub Żuku jakimś cudem przetrwała oryginalna tapicerka - byłaby właśnie taka jak i w Mikrusie.

Co do lakierowania samochodu - kolor był ZAWSZE jednolity. Wyjątek oczywiście potwierdza regułę, i na Targach Poznańskich, a później na wystawę do Moskwy trafił egzemplarz dwukolorowy - ponoć biało-różowy:

Zdaje się, że była to jedyna sztuka w takim wykonaniu. Wszelkie inne kombinacja kolorystyczne, czy układy ozdobnych listewek były własną inwencją właścicieli.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartwin
PostWysłany: Pią Lis 10, 2006 12:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Dziekuje bardzo za tak szczegółowe informacje !

Zastanawiam się wlaśnie na kolorem nadwozia i kolorem tapicerki wiec takie infomacje są dla mnie cenne. Chciałbym dopasować jakoś kolory zeby wszystko do siebie w miare pasowało. Tapicerkę bedę szył od zera wiec teoretycznie możliwości mam wielkie ale chciałbym zeby moja tapicerka przypominała orginalną w jak najwiekszym stopniu.
Z czego były zrobione kedry ? Plastikowe ? Czy można je kupić ? Tapicer proponował mi ze zaszyje sznurek i zrobi coś co wygląda jak kedra ale z jakiegoś materiału. Czy nowy skaj możne teraz dostać, tylko taki który byłby podobny do orginalnego ? Może da się dopasować jakąś skórę ktore bedzie tak samo wyglądać ?

Kolejne moje pytanie odnośnie wystroju wnętrza: czym i w jakim kolorze była oklejona podłoga ? jakąś wykładziną ? czy w orginale były jakies gumowe dywaniki ?

I jeszcze jedno pytanie dotyczące wnętrza, czy dziura w podłodze w którą wchodzi dzwignia zmiany biegów była jakoś przykryta ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Pią Lis 10, 2006 2:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Kedrę można bez problemu kupić - choćby u Garbusiarzy, którym jest potrzebna na połączeniach błotników z nadwoziem. Problem może występować w przypadku zdobycia określonego koloru. Obecnie na pewno produkuje się kedrę białą, czarną i czerwoną, może inne też. Kedra jest gumowa.

Co do zestawiń kolorystycznych - do mojego beżowego Mikrusa mam przygotowaną oryginalną, nową tapicerkę w kolorze brązowym (z beżowym skajem) ale prawdopodobnie założę na nią pokrowce wyglądające tak, jak oryginalna tapicerka ale w kolorze niebieskim - zestawienie beżowego nadwozia z niebieskim wnętrzem, moim zdaniem jest najładniejsze.

Co do faktury skaju - jeszcze nie miałem okazji szukać odpowiedniego.

Co do podłogi - na środkowy kanał naklejona była gładka guma (od początku z przodu - do tylnej kanapy), otwór dźwigni zmiany biegów nie miał żadnej osłony.
Po bokach zaś zdaje się, że były wyjmowane dywaniki gumowe - w podłużne paski, takie jakie można bez problemów kupić do wykładania podłóg w dostawczakach. Taką samą wykładzinę miał Lublin mojego ojca, wyprodukowany w 1994 roku. Jedyna różnica polegała na tym, że te z Mikrusa miały nieco rzadsze paski - na cztery w obecnie produkowanych przypadają trzy w tej wykładzinie z Mikrusa. Myślę jednak, że była to typowa wykładzina, spotykana i w innych samochodach z końca lat 50-tych, przycięta po prostu na odpowiedni kształt.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartwin
PostWysłany: Pią Lis 10, 2006 3:08 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Dzieki za informacje, jednak nie wszystko chyba dobrze zrozumiałem...

W moim mikrusie jest teraz goła blacha na podłodze i nie wiem co tam ma być, rozumiem za na kanał ma być guma, a ma metalowej podłodze tylko wyjmowane gumowe dywaniki ? nie było pod nimi zadnej wykładziny czy czegoś podobnego ? Nie chciał bym zostawiać podłogi niczym nie przykrytej...

Masz nową orginalną tapicerke ? Dobrze zrozumiałem ? Jak tak to gratuluje takiego pieknego elementu Mikrusa !! Ja bede musiał szyć od zera...

Ja jeszcze całkiem nie jestem zdecydowany na kolor nadwozia, na pewno nie biały, nie beżowy ani zaden jasny kolor... A tapiecerka wlaśnie niebieska mi najbardziej odpowiada. Niebieski materiał, skaj i kedry jakies jasne. Co Ty na to ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Pią Lis 10, 2006 11:29 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Zgadzam się oczywiście Wink .
Osobiście nie jestem zwolennikiem ciemnych kolorów bo w takim malowaniu Mikrus wygląda na jeszcze mniejszego niż jest, a zarazem jasny kolor dużo bardziej podkreśla radosny wyraz "mordki" MR-300. Jest to jednak odczucie subiektywne i najważniejsze, żeby właścicielowi się podobało.
bartwin napisał:
(...) rozumiem za na kanał ma być guma, a ma metalowej podłodze tylko wyjmowane gumowe dywaniki ? nie było pod nimi zadnej wykładziny czy czegoś podobnego ? (...)
Właśnie tak Very Happy
bartwin napisał:
Masz nową orginalną tapicerke ? Dobrze zrozumiałem ? (...)
Właśnie tak Very Happy Udało się jakiś czas temu zdobyć takie coś, jednak nie jest całkowicie nowa (tzn. niektóre elementy były używane).
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartwin
PostWysłany: Sob Lis 11, 2006 1:04 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Wklejam fotki tapicerki Mikrusa z Muzeum w Krakowie (Jak mowi Mikry chyba nie orginalnej). (przepraszam za odblaski Embarassed ale akurat nie były niekogo kto mógłby mi Mikrusa otworzyć)





Mam jeszcze pytanie dotyczące kedr, jaką one mniej wiecej miały średnice ?

Znalazłem firme która robi kedry za zamówienie :





W takich wymiarach jak poniżej i podobno w dowolnym kolorze, nie wiem tylko ile trzeba zamówic...mam nadzieje ze nie kilka kilometrów. Napisałem już maila z prośbą o informacje do tej firmy.

Nr A [mm] B [mm] C [mm]
1 5 14 9
2 8 19 11
3 8 27 19

Czy ewentualnie te najmniejsze by się nadawały do Mikrusa ?
Może macie jeszcze jeszcze jakieś zdjęcia wnetrza Mikrusa ?


Ostatnio zmieniony przez bartwin dnia Sob Lis 11, 2006 7:06 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Sob Lis 11, 2006 4:02 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Jeśli będąc w garażu nie zapomnę - wymierzę kedrę i dam znać.
Teraz już przypomniałem sobie i na 100% Mikrus z MIM'u ma nieoryginalną tapicerkę.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartwin
PostWysłany: Wto Lis 14, 2006 2:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Mikry. będę bardzo wdzięczny za podanie wymiaru (średnicy) kedry.

Mam jeszcze pytania dotyczące wnętrza:
- jak wyglądała gałka zmiany biegów i uchwyt hamulca ręcznego ? Macie może jakieś zdjecia orginału ? Niestety bede dorabiał wiec każde zdjecie jest dla mnie cenne.
- jak wyglądało zagospodarowanie 'bagażnika' ? Slyszałem że był tam uchwyt za koło zapasowe ? Macie też może zdjecia ? Jak dokładnie wyglądało ?
- jak wyglądało lusterko wewnętrzne i osłony przeciwsłoneczne ? Macie zdjecia... ?


O deske rozdzielczą nie pytam bo wiem jak wyglądała w moim Mikrusie z 60 roku, ale może warto by ten temat rozszerzyć i poświęcić go całemu wnętrzu Mikrusa i zebrać rózniez informacje o desce rozdzielczej ?

Osłony przeciwsłoneczne
Tyle wiem jak na razie o osłonach (Mikry):

Cytat:
Bardzo łatwo jest dorobić je we własnym zakresie - z odpowiedniego pleksi (były wprawdzie daszki z "przetłoczeniem" na rancie ale spotkałem i gładkie) zakończonego aluminiowym rantem (jak w ściennych kalendarzach), przynitowanego do elementu wytoczonego na tokarce, mocowania zaś tak dorobionych daszków widziałem niemal identyczne w jakimś innym samochodzie - chyba w Wartburgu 311.


Macie jakieś zdjecia tych osłon ? Czy osłony i lusterko z Mikrusa z Muzeum w Krakowie jest orginalne ? (lusterko ma oświetlenie (?) i osłony nie są z pleksi....)

Deska rozdzielcza i przełączniki

Mikry powiedział:

Cytat:
Wraz z pozostałymi dwoma przełącznikami i gałkami cięgna ssania i ogrzewania występowały w kilku kolorach - białe, szare, niebieskie, kremowe. Są niewymienne choć bardzo podobny w kształcie do przełączników świateł oraz kierunkowskazów jest włącznik dmuchawy w Wartburgu 353 deLuxe, przy czym zamiast połączeń ze śrubką posiada on konektory. Główny włącznik świateł trochę podobny jest do tego stosowanego w Warszawach i Syrenach ale w wersji bez metalowego wspornika - nie jest on taki sam ale możliwe, że pasuje.


Ja dodam do co wiem i na zdjeciach widziałem (rocznik 60, ten z Plastikowym napisem Mikrus na desce rozdzielczej, nie wiem od którego numeru Mikrusa była taka deska):

Zdjecia kompletnej deski rocznika 60 nie posiadam, część elementów jest widoczna na zdjęciach z Muzeum Krakowskiego, jednak ta deska jest daleka od oryginału... ) postaram się opisać orginalną deske:

Idąc od lewej strony deski rozdzielczej

- ssanie, wyciągany przełącznik ze sprężynką
- bezpieczniki przykryte klampką przykręconą na środku śrubką z plastikową nakładkę
- prędkościomierz
- potem jest rząd 3 elementów w pionie, plastikowy napis Mikrus, drugi rząd elementów w pionie:

o-----------o
o--Mikrus--o
o-----------o

lewy rząd od góry
-kierunki
-swiatła długie/krotkie
-stacyjka
prawy rzad od gory
-swiatła
-wycieraczka
-oswietlenie wnetrza

W plastikowym napisie Mikrus powinny być 3 kontrolki, jakiego koloru i za co odpowiedzialne ? (ja tego nie wiem)

- na koniec deski jest schowek (z prawej strony), takie zagłębienie o kształcie zaokrąglonego prostokąta, głegoki na ok 20cm.

Kolory deski rozdzielczej widziałem rózne, orginalny jest chyba lakier młotkowy, widziałem też deski białe i w kolorze nadwozia.

Jeżeli w jakimś miejscu się mysle to poprawcie mnie i uzupełnijcie te informacje.
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Sro Lis 15, 2006 1:35 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Deski rozdzielcze z podanym układem i plastikowym napisem Mikrus pojawiły się około 100-200 egzemplarza. Mały błąd wkradł się w opisie przełączników po prawej stronie - włącznik świateł znajduje się na dole a oświetlenie wnętrza na górze. Kontrolki w napisie "Mikrus" miały kolory (od lewej): zielony (kierunkowskazy), czerwony (ładowanie prądnicy) i niebieski (światła drogowe).
Tablica rozdzielcza ZAWSZE była lakierowana na kolor szary/srebrny-młotkowy. Wyjątek stanowić mogą egzemplarze z serii pierwszych 20 sztuk, choć nie jest to potwierdzone.
Schowek deski w pewnym momencie się zmienił - we wcześniejszych egzemplarzach gdzie deska była bardziej pochylona schowek był głębszy, w późniejszych - bardziej pionowych z bardziej poziomą górną częścią schowek był płytszy. Deski te wizualnie niewiele się różniły, po prostu późniejsze sprawiają wrażenie produkowanych już bardziej w "przemysłowy" sposób Wink

Mikrus z krakowskiego muzeum posiada w miarę oryginalne lusterko - jego wspornik jest oryginalny ale, z tego co wiem dorabiali (pod oryginał) część ze zwierciadłem. NIE POWINNO TAM JEDNAK BYĆ LAMPKI. Lusterko obecnie zamocowane jest do płytki, która z kolei mocowana jest pod lampką. oryginalnie lusteko powinno być przykręcone bezpośrednio do nadszybia, w miejscu tej właśnie lamki.
Z daszkami przeciwsłonecznymi mam niezłą zagwostkę - moim zdaniem są nieoryginalne, choć ...mam dwie takie sztuki. Być może pochodzą z Wartburga 311, który właśnie miał podobne mocowania, w których osadzone są daszki. Być może więc te mocowania widoczne na zdjęciu są mikrusowymi bądź wartburgowymi, musiałbym je zobaczyć z bliska.
Największą zagadką jest jednak oświetlenie wnętrza Mikrusa - nie ma o nim nic w oficjalnych materiałach. Nawet na schemacie elektrycznym wychodzący z włącznika przewód kończy się niczym. Być może więc był to element do założenia we własnym zakresie. Niemniej spotkałem klika Mikrusów z wąskimi lampkami zamontiowanymi na prawych-środkowych słupkach. Lampki te produkowała w tamtych latach jedna ze spółdzielni i taką właśnie lampkę zamontuję do swojego samochodu.

Muszę poskanować parę fotek i tu powrzucać.
W każdym razie gałka zmiany biegów wyglądała tak jak na zdjęciu, które wkleiłem, gdy pisałem u układzie materiału i skaju na siedzeniach. Dźwignia ręcznego zaś nie miała żadnej dodatkowej rączki - była metalowa z jasnym - plastikowym przyciskiem.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartwin
PostWysłany: Sro Lis 15, 2006 4:28 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Dziekuje bardzo za świetnego - jak zwykle Wink - posta. Będę wdzieczny za umieszczenie zdjęć.

Nie wiem jakie są zwyczaje na forum, czy jezeli zrobiłem błąd a w kolejnym poscie (w tym przypadku Mikrego) jest sprostowanie to błąd w swoim poscie mam poprawiac ?

Wszystko już z tapicerką jest dla mnie jasne ale nie jestem pewien jednego małego detalu, umieszczam zasmarowaną w paintcie i pieknie opisaną Embarassed fotke w celu uniknięcia nieporozumień :



I teraz zgodnie z tym co napisał Mikry wymieniając od szyby tylniej w dół:
(kedra tam gdzie konczy się połka a zaczyna szyba)
1 - skaj
2,3 - materiał (miedzy obszarem 3 a 4 kedra)
4 - skaj
5 - ??? (u mnie jest goła deska, a drugim Mikrusie było owinięte kocem...)

Tego własnie dalej nie wiem, czym na być obszyty obszar nr 5 ?

Przednie boczki już wiemy jak mają wyglądać (materiał+kieszenie+kedry), a tylnie boczki są całe materiałowe ?

I kolejne pytanie dotyczące wnętrza, czy w Mikrusie była podsufitka? jak tak to jak wyglądała (szycie/kolor/faktura) ??

Ponownie prosze Was o umieszczenie tutaj lub wysłanie mi na maila jaknajwiekszej ilości dokładnych zdjęć Mikrusów, cieżko jest wzorować sie na nieorginalnym Mikrusie z krakowskiego Muzeum i na kilkudziesięciu fotkach sciągnietych z internetu o rozdzielczości czesto nie przekraczającej 500px dłuzszy bok....Może ma ktoś dokładne fotki Mikrusa z Norblina ? Na maila przyjmę dowolne rozmiary i ilości zdjeć Very Happy Z góry dziekuje
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Sro Lis 15, 2006 7:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Jeśli Chcesz - Popraw błąd (bo ktoś czytający później może nie doczytać mojego sprostowania), jeśli nie Chcesz - nie Poprawiaj (niech następny czyta uważnie całość) Wink

Wiedzę dotyczącą tylnej kanapy Wchłonąłeś niczym gąbka Wink Jest właśnie tak jak Opisałeś. Dół kanapy stanowi goła deska. Dyskusyjny jest jednak jej kolor, wydaje mi się, że powinna ona być pomalowana na czarno, z kolei kolega pomalował ją na kolor zbliżony do tapicerki i wygląda bardzo dobrze.
Boczki tylne były jednolicie materiałowe.

Podsufitka zaczynała się na przednim nadszybiu (delikatnie zachodząc na przednie słupki), przez nią przykręcone były daszki i lusterko wsteczne (choć w jednym z moich podsufitka nie zachodzi na nadszybie a wchodzi pomiędzy nie a dach, mając w zakończeniu wszyte drewniane listewki, które usztywniały włożony w ową szczelinę koniec - poprzedni właściciel twierdzi, że było to rozwiązanie oryginalne, teoretycznie to możliwe bo to egzemplarz sprzed 600, które charakteryzowały się mniej "przemysłowym" wykonaniem, w drugim - na 100% oryginalnym jest już tak jak to opisuję). Po bokach podsufitka kończyła się na uszczelkach drzwi i tylnych szyb, minimalnie zachodząc na środkowy słupek - pomiędzy wspomnianymi uszczelkami. Z tyłu zaś dochodziła aż do tylnej półki, okalając całą tylną szybę.
Wykonana była z rodzaju białej (kremowej?) flaneli - niezwykle uwielbianej przez mole Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Sro Lis 15, 2006 7:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

A w ogóle bartwin to najlepiej Jakbyś wpadł i sam sobie wszystko zdokumentował bo ja nawet cyfrówki nie mam Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartwin
PostWysłany: Czw Lis 16, 2006 11:17 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Bardzo chętnie, dziekuje za propozycje ! Czy mogło to by być w kwietniu ? (obecnie miałbym do pokonania 1500 km.... przy założeniu ze mieszkasz na zachodzie Polski). Chetnie bym przyjechał i zrobił dokumentacje fotograficzną. Ale...
Jeżeli chodzi o tapicerke to myśle ze to co jest zamieszczone powyżej jest w pełni kompletne i wystarczające do uszycia kompletu bardzo podobnego do orginalnego, dziekuje za pomoc.

A jeżeli chodzi o fotki to rozumiem ze bez cyfrówki koszty są wieksze i czasu dużo zabiera wywoływanie/skanowanie . Zwracam się zatem do tych ktorzy mają już fotki w formie cyfrowej o podzielenie sie nimi... Nie wierze ze nikt nie ma cyfrowych fotografii Mikrusa z Norblina ? (ja mogę zaoferować zdjecia Mikrusa z Muzeum w Krakowie...)
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
szymoniec
PostWysłany: Czw Lis 16, 2006 3:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 477
Skąd: WPHW Tarnobrzeg Ostrzeżenia: 0/3





_________________
siema siema, tu Jurek Owsiak i magiczny zespół Hermana Goeringa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 4
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Mikrus

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl