Autor Wiadomość
<  Mechanicznie...
Mikry
PostWysłany: Wto Sty 09, 2007 1:27 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Mikrus posiadał prądnico-rozrusznik (typu PR-1a Wink ), zwany w skrócie prądororusznikiem lub dynastarterem (występowało to to w DKW-kach i temu podobnych wynalazkach). Jedno urządzenie posiadało dwie funkcje bo i posiadało dwa osobne uzwojenia. Wirnik jest zatem zarówno twornikiem prądnicy jak i wirnikiem rozrusznika, podobnie ze stojanem. Plusem jest kompaktowa (więc mniejsza i lżejsza) konstrukcja niż w przypadku dwóch osobnych urządzeń, minusem zaś obsługowość będąca wynikiem większego skomplikowania całości, która ma dodatkowo wbudowany jeszcze aparat zapłonowy.
Odpalało się zaś Mikrusa zwyczjnie kluczykiem czyli nowocześniej niż młodszego o 15 lat Malucha. Fajną cechą w Mikrusie jest umiejscowienie rozrusznika (prądorozrusznika) bezpośrednio na jednym z końców wału korbowego, z wyeliminowanym bendixem. Gdy zatem przekręca się kluczyk w drugie położenie stacyjki - silnik momentalnie zaskakuje na swoje właściwe obroty bez charakterystycznego "chcechłania" w zwykłych silnikach z normalnym rozrusznikiem.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jacot
PostWysłany: Wto Sty 09, 2007 1:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

Mikry napisał:
...silnik momentalnie zaskakuje na swoje właściwe obroty bez charakterystycznego "chcechłania" w zwykłych silnikach z normalnym rozrusznikiem.


Taaaa.... Wink Pod warunkiem, że ma się dobry akumulator (czytaj: dużej wydajnosci chwilowej) i sprężanie na poziomie nominalnym czyli coś okolo 6,5 Smile
Ja tam nie wiem, nie znam sie, ale i dziś czasem budze sie w nocy zlany zimnym potem, kiedy mi sie przysni dzwiek porannego odpalania Mikrusa, zwlaszcza zimą Smile
Wada dynamostarterow jest fakt, ze wprawdzie maja duzy moment obrotowy ale pod warunkiem, ze sie jakos kręcą Smile
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
GRZ 20
PostWysłany: Wto Sty 09, 2007 9:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 182
Skąd: Tychy Ostrzeżenia: 0/3

I ciekawe jak niektórym udaje się wcisnąć do niego silnik z Malucha
i ciekawe jak się nim jeździ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mic350
PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 1:48 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 5
Skąd: Parcela woj. łódzkie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Mikrus Mr-300, Junak M10...

Witam.
Mam pytanie odnośnie tłoków. W silniku mojego Mikrusa był zamontowany tłok nazwe go A. Na jednym z Moto Bazarów w Łodzi kupiłem komplet tłoki z cylindrami i ten tłok nazwę B. Tłoki mają podobną średnicę A-58,00 mm a B-58,67 mm średnica sworznia jest taka sama ale różnią sie odległością sworznia od górnej krawędzi tłoka oraz "rozstawem" pierścieni (wymiary jak na zdjęciach).


Tłok A



Tłok B




Który tłok jest oryginalny mikrusowy?
_________________
Poszukuję informacji i części do motocykla TRIUMPH K9.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jacot
PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 6:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

mic350 napisał:

Który tłok jest oryginalny mikrusowy?


Tlok "B" wygląda na oryginał
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
smok86
PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 9:27 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 189
Skąd: Będzin/Swansea UK Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Warszawa 204

Tlok A z jakiegos motorka albo motorynki pochodzi. Tak mi sie wydaje.
_________________
'64 Warszawa 204

WWW.CLEAN-SERWIS.DL.PL

WWW.ARTROMOT-K2.PRV.PL
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Dżepetto
PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 11:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 1237
Skąd: Wojkowice(Śląskie) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 6xMotorynka, Suzuki RG 80

smok mylisz wszystko. Motorynka posiadała tłok na 2 pierścienie, na 3 był stosowany w czeskich silnikach tzn. w ogarach 200, jawkach mustang itp. więc możliwe że jest to tłok z ogarka, zmierze jutro średnice tłoka z ogara i z motorynki.
_________________
Kupie każdą część do Rometa... od całego motorku po śrubke

Motorynka Pony M301 1988 mniam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
Marcin522T
PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 11:26 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 564
Skąd: Poręba (Śląskie) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: brak

Dżepetto napisał:
na 3 był stosowany w czeskich silnikach tzn. w ogarach 200, jawkach mustang itp. więc możliwe że jest to tłok z ogarka


Na pewno? W moim ogarku są dwa pierścienie tłokowe. A tłok jest oryginalny, nigdy nie zmieniany.
_________________
Było, ni ma...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
bartwin
PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 11:15 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Ciekawi mnie jaki wpływ na prace silnika ma różnica wymiarów 32,5 i 34,5 mm. Wydaje mi siem ze zmienia sie pojemność silnika, kompresja .... Nie znam się, ale sądze ze jakiś wpływ to musi mieć, nie ?


--------------edit--------------

Mnie też tłok B wyglda na orginał, mam gdzies zdjecia swoich tłoków, postaram sie je odnaleźć i wkleic.

Pozdrawiam
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Jacot
PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 1:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

Dżepetto napisał:
smok mylisz wszystko. Motorynka posiadała tłok na 2 pierścienie, na 3 był stosowany w czeskich silnikach tzn. w ogarach 200, jawkach mustang itp. więc możliwe że jest to tłok z ogarka, zmierze jutro średnice tłoka z ogara i z motorynki.


Tlok z ogarka srednicy 58 mm?Smile

Ale daleko nie padlo. Moze to byc czeski tlok, nie pamietam - z Jawy czy CZtty- sie stosowalo do Mikrusa, m.in. z powodu latwosci dostania pierscieni. Trzeba bylo jedynie rozwiercic piasty na sworzen mikrusowy i jesli ktos bardzo chcial to podtoczyc denko ale niekonicznie Smile
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Jacot
PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 1:47 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

bartwin napisał:
Ciekawi mnie jaki wpływ na prace silnika ma różnica wymiarów 32,5 i 34,5 mm. Wydaje mi siem ze zmienia sie pojemność silnika, kompresja ....


Pojemnosc sie nie zmienia, zmienia sie stopien sprezania a co za nim idzie - kompresja:)
I to sie robilo Mikrusom, bo tej jego mocy bylo jakby troche niezaduzo:)
Poniewaz ten tlok z Jawy wylazi z cylindra to trzeba bylo podtoczyc albo tlok albo krawedz komory spalania. Niestety Mikrus traci wtedy na elastycznosci, moment idzie w gore.
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bartwin
PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 2:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Pojemność komory spalanie się chyba zmienia, nie ? pojemność skokowa zostaje ta sama ? Czyli dobrze wydedukowałem ze charakterystyka silnika bedzie inna Cool

Pozdrawiam
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Dżepetto
PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 3:44 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 1237
Skąd: Wojkowice(Śląskie) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 6xMotorynka, Suzuki RG 80

Marcin522T ogarki mają 3 pierścienie na tłokach. Możliwe że miałeś chrzczony silnik.... Średnica jedynie mogła by sie nie zgadzac.
_________________
Kupie każdą część do Rometa... od całego motorku po śrubke

Motorynka Pony M301 1988 mniam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
wujekcinek
PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 11:48 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 400
Skąd: Grodzisk Maz. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Syrena 105L 1977 Żuk A111B 1992 WSK M06 B3 Gil 1978 Komar 3 1974

1. mikrus ma tłok 58mm, wszelkie ogary 38mm, jawa nie wiem
2. ogara z silnikiem 3biegowym ukradli nam w 1988, nowego, na gwarancji więc nie zdążyłem się przekonać ile miał pierścieni, ale w książce jest że ma 2
3. objętość skokowa będzie taka sama
4. jak sworzeń będzie niżej to cały tłok będzie wyżej, więc objętość komory spalania będzie mniejsza, więc kompresja będzie większa
5. jaka przy tej kompresji będzie charakterystyka to i wróżka nie powie, ale zasadniczo na mniejszej kompresji będzie żwawszy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartwin
PostWysłany: Sro Sty 31, 2007 8:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Znalazłem fotke tłoków

To są według mojej wiedzy 2 orginalne nowe Exclamation tłoki Mikrusa.

Pozdrawiam


_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Mikrus

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl