Autor Wiadomość
<  Zderzaki i boczne wloty powietrza
MANIAKZG
PostWysłany: Pią Gru 22, 2006 2:58 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 87
Skąd: Zielona Góra Ostrzeżenia: 0/3

Witam! Znalazłem stary zeszyt, w którym prowadziłem kiedyś zapiski dotyczące Fiatów 126p. Chciałbym się dowiedzieć czy te dane są zgodne z rzeczywistością, czy może zawierają błędy.

1. Boczne wloty powietrza:
a) wlot poziomy - mały:
- do 1987r
*do 1985r - wszystkie modele
*do 1987r - modele zubożone

b) wlot pionowy
- lata 1977 - 1990 - modele na eksport (?)

c) wlot poziomy - duży:
- od 1985r
*1985 - 1987 - modele bogatsze
*1987 - 1994 - wszystkie modele

d) wlot poziomy - model el:
- lata 1994 - 1999

2. Zderzaki:
a) metalowe
- do 1985 roku
*1973 - 1982 - wszystkie modele
*1982 - 1985 - oprócz K i EK i chyba ES

b) plastikowe małe - pierwszy rodzaj (brak miejsca na światła wsteczne i przeciwmgielne)
- lata 1977 - 1985
*1977 - 1982 - tylko na eksport
*1982 - 1985 - droższe modele (K, EK i chyba ES)

c) plastikowe małe - drugi rodzaj (ze światłami wstecznymi i przeciwmgielnymi)
- lata 1985 - 1991 (w standardowych wersjach)

d) plastikowe duże
- lata 1985 - 1994
*1985 - 1991 - w bogatszych wersjach
*1991 - 1994 - we wszystkich wersjach

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cytryn_126
PostWysłany: Pią Gru 22, 2006 12:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

oooo, ciekawe obserwacje, możnaby prosić o więcej Question
Pozwolę sobie na małe sprostowanie tego, co na pewno się nie zgadza:
b) lata 1984(85)-1987 - FLe
c) lata 87-94 - wszystkie modele, wcześniej nie montowano
d) el/elx - lata 1994-2000
2a)73-77-wszystkie
77-? - oprócz K, EK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MANIAKZG
PostWysłany: Pią Gru 22, 2006 1:29 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 87
Skąd: Zielona Góra Ostrzeżenia: 0/3

Ale w latach 1984 - 1987 nie wszystkie FLe miały pionowe kratki. Tańsze wersje pozostały przy poziomych. A jeśli chodzi o metalowe zderzaki to niezłym rarytasem są modele z 1984/1985 roku. Miały już przedni znaczek z boku a tylne wyżej na klapie. Ciekawe zestawienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Korozja
PostWysłany: Pią Gru 22, 2006 1:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 911
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: jedyny prawdziwy

Powiem że ze ciekawy temat powstał
Sam nigdy się nad tym nie zastanawiałem więc z przyjemnością będe chłonął tą wiedze Very Happy
_________________
"Marian stanął na pomoście, spojrzał na jezioro, spluną przed siebie. Nie spodziewał się że wiatr zawieje mu prosto w oczy."

Mało casu, kruca bomba, mało casu ...

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
4971
PostWysłany: Sob Gru 23, 2006 12:50 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1729
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

MANIAKZG napisał:
Witam! Znalazłem stary zeszyt, w którym prowadziłem kiedyś zapiski dotyczące Fiatów 126p. Chciałbym się dowiedzieć czy te dane są zgodne z rzeczywistością, czy może zawierają błędy.

1. Boczne wloty powietrza:
a) wlot poziomy - mały:
- do 1987r
*do 1985r - wszystkie modele
*do 1987r - modele zubożone

b) wlot pionowy
- lata 1977 - 1990 - modele na eksport (?)

c) wlot poziomy - duży:
- od 1985r
*1985 - 1987 - modele bogatsze
*1987 - 1994 - wszystkie modele

d) wlot poziomy - model el:
- lata 1994 - 1999


Kilka uwag...

a)
- do 1988r
*do 12-1984r - wszystkie modele
*do 1988r - modele standard

b) wlot pionowy zaczął się FLa czyli od 12-1984 do około 1988

c) wlot poziomy duży pojawił się najpierw (z mniejszą liczbą żeber) w BISach od 1987 a potem około 1988 w FLach (z większą liczbą żeber)

d) wlot poziomy - model el oczywiście nie do 1999 tylko do końca 22-09-2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
ISO-lator
PostWysłany: Sob Gru 23, 2006 7:24 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1340
Skąd: Tomaszów Maz. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kici Fiat

Wydaje mi sie, że mieszanie wlotów BISa z maluchowymi troche sie mija z celem, bo BIS od początku do końca produkcji (87-91) miał cały czas takie same wloty, a raczej kratki osłaniajace, FLe wydaje mi sie że miały cały czas takie same kratki w szerokich wlotach, poza tym każda kratka maluchowska miała "kierownice" powietrza żeby pokierować powietrze do półki, a BISowska nie.
_________________
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650E '88 efelo II
BMW 325e (e30) '86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
sr99
PostWysłany: Sob Gru 23, 2006 7:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 499
Skąd: Środa Wlkp Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126p

Było by dobrze wstawić jakieś fotki poglądowe, zawsze łatwiej rozpoznać w razie czego Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ISO-lator
PostWysłany: Nie Gru 24, 2006 12:15 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1340
Skąd: Tomaszów Maz. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kici Fiat

Na tym foto poniżej są pokazane wloty BIS'a (te niżej) i wąskie pionowe które z tego co wiem występowały w P4, ST i późniejszych FL'ach, ale od początku lat '80, bo ojciec kupił takie waśnie wloty w '81 roku.
http://www.mm.pl/~decapc1/126_1987_bis/2005-09-13_05.jpg
_________________
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650E '88 efelo II
BMW 325e (e30) '86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
4971
PostWysłany: Sob Gru 30, 2006 10:57 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1729
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

Wąskie pionowe wloty z Twojej fotki NIGDY nie wystepowały w FLach. Takie wloty wprowadzono dopiero w FLach i tylko tam były stosowane. ST (nawet ze zderzakami FL) miały wloty ST
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
ISO-lator
PostWysłany: Nie Gru 31, 2006 11:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1340
Skąd: Tomaszów Maz. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kici Fiat

To w jakim celu produkowali by pionowe wloty od poczatku lat '80 żeby je wprowadzić dopiero w FL'ch? bo nie rozumiem.
_________________
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650E '88 efelo II
BMW 325e (e30) '86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
4971
PostWysłany: Pon Sty 01, 2007 8:24 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1729
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

4971 napisał:
Wąskie pionowe wloty z Twojej fotki NIGDY nie wystepowały w FLach. Takie wloty wprowadzono dopiero w FLach i tylko tam były stosowane. ST (nawet ze zderzakami FL) miały wloty ST


W mojej wypowiedzi wkradł się błąd - powinno być:
"Wąskie POZIOME wloty z Twojej fotki NIGDY nie wystepowały w FLach."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
4971
PostWysłany: Pon Sty 01, 2007 8:25 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 1729
Skąd: Wodzisław Śląski Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 Happy End 0482

ISO-lator napisał:
To w jakim celu produkowali by pionowe wloty od poczatku lat '80 żeby je wprowadzić dopiero w FL'ch? bo nie rozumiem.

Po pierwsze co to znaczy "od początku lat '80", a po drugie takie wloty były montowane TYLKO w FLach. FLe zaś produkowano od końca 1984 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
ISO-lator
PostWysłany: Sro Sty 03, 2007 7:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 1340
Skąd: Tomaszów Maz. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: kici Fiat

Chodziło o to, że ojciec kupił te wloty w roku '81 bądź w '82, więc obstawiam że produkowali je od początku lat '80 wiec od roku '80 (1980), tez mi sie wydaje ze były montowane dopiero w FL'ah, ale poco tak dlugo zwlekali?
_________________
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650E '88 efelo II
BMW 325e (e30) '86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen
Cytryn_126
PostWysłany: Sro Sty 03, 2007 10:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 2058
Ostrzeżenia: 0/3

czy zderzaki szerokie fl-owe różnią się czymś od tych z elegantissima ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MAD_DOGG
PostWysłany: Czw Sty 04, 2007 12:35 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Maj 2006
Posty: 640
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

kolorem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl