Autor Wiadomość
<  Remont silnika MIKRUSA
bartwin
PostWysłany: Czw Mar 22, 2007 11:30 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Witam,

Mam wielką prośbę do wszystkich którzy mieli okazję naprawiać/remontować osobiście silnik Mikrusa lub którzy coś na ten temat wiedzą. (Wiem ze Jacot i Romano mają doświadczenia w tej kwestii Very Happy )

W przyszłym tygodniu rusza remont mojego silnika. Ja osobiście się na tym jeszcze wystarczająco nie znam, silnik będzie remontowany przez znajomego mechanika. Chciałem prosić o kilka porad...

1. Posiadam 2 silniki które jeździły w Mikrusach i trochę nowych części (np. tłoki) Chciałem wyremontować jeden z silników kosztem drugiego, dokładając jak będzie to konieczne jakieś nowe części. Z pozostałych nowych części (i jeżeli to będzie konieczne z jakiś używanych) chciałbym złożyć drugi zapasowy silnik. Czy takie podejście jest sensowne ?

2. Posiadam trochę nowych części, czy warto je montować do silnika który będzie używany czy próbować je zachować na przyszłość a teraz reanimować stare części ?

3. Chciałem prosić o kilka porad dla mechanika który nigdy nie remontował silnika Mikrusa ale zna się na silnikach wszelkiego typu (dwusuwy też). Na które elementy trzeba uważać szczególnie ? Co jest ważne przy remoncie silnika Mikrusa ? Na co trzeba szczególnie zwracać uwagę ?
Nie chodzi mi o poradnik jak remontować silnik, ale o poradnik ja remontować silnik Mikrusa - czym różni się remont silnika Mikrusa od remontu innych silników i co trzeba widzieć aby zrobić to dobrze.


Będę bardzo wdzięczny za wszelkie nawet drobne rady.
Pozdrawiam
B
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mateusz
PostWysłany: Sob Mar 24, 2007 7:11 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2005
Posty: 1090
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 104

Ekspertem w dziedzinie silników tym bardziej mikrusowych nie jestem, ale moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest "wskrzeszenie" niektórych części, ze względu na to, że dostanie jakichkolwiek częście do mikrusa jest nie lada wyczynem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jacot
PostWysłany: Nie Mar 25, 2007 12:27 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

Uff, dorwałem sie:)

Tak w skrócie nie bardzo wiem co napisać...
Po pierwsze, zależy jak masz zamiar spożytkowywać owoce remontu:)
Mikrus używany zużywa się szybko - w cześci silnikowej - wał, łożyska, cylindry.
Więc jakbyś zamierzał go jakoś intensywniej używac to oryginalnych np. tłoków szkoda.
Z drugiej strony... np. ja to mam taki nawyk, że jak remontuje to wszystko co się da wstawiam nowe:) To mnie zreszta kosztowało jedna skrzynie - bo zamiast używanych ale dobrych trybów wstawiłem nowe - ale niestety nieoryginalne, czego okiem nie poznałem. Więc tak na wszelki wypadek zasugeruje, że w zakresie trybów jeśli nie ma uszczerbków to lepiej zostać przy tym co jeździło jeśli jeździło dobrze:)
A z tłokami... no zależy jaki masz zapas i wymiary cylindrów. Innymi słowy ile szlifów da sie zrobić. Tulejowanie o ile wchodzi w gre to ryzykowna operacja, ze o kosztach nie wspomne. Możliwości w tym zakresie moga Ci same wyznaczyc sciezke:)
Dwa silniki "na zmiane" to jest bardzo sluszna koncepcja o ile starcza Ci cześci.
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bartwin
PostWysłany: Pon Mar 26, 2007 1:46 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Ja tez nie wiem co napisać... Very Happy

Po remoncie sądze ze auto bedzie robić kilkaset kilometrów rocznie, kilka/kilkanaście wycieczek, zloty i imprezy. Ale raczej delikatnie i raczej okazjonalnie.

Też bym wstawił chętnie nowe ale... Nowe części ciężko zdobyć a stare warto chyba reanimować jak się da...

Wymiarów swoich tłoków w tym momencie nie mam jak sprawdzić, zrobie to za ok 2 tygodznie. Mam chyba 6 nowych tłoków i dużo podniszczonych + 4 tłoki w silnikach nie wiem jeszcze w jakim stanie.

Nie chodzi tylko o tłoki, co na przykład ze sprzęgłem, mam jedno nowe i czy warto je montować ? Czy zostawić sobie na później... ? Very Happy

Mnie zaświtał pomysł wyremontowania Mikrusa na podstawie tych części ktore już w nim są, a z zapasowych dobrał bym tylko coś jak bedzie to koniecznie bezwzględnie. W ten sposób może uda się oszczędzić coś na drugie auto... Very Happy albo na trzecie.... Twisted Evil ...

Które części źle działają w Mikrusie jak są zużyte ? (Wiem ze wszystkie Very Happy chodzi mi ktore są najbardziej wrażliwe na awarie z powodu zużycia)

Pozdrawiam
B
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Jacot
PostWysłany: Pon Mar 26, 2007 10:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

bartwin napisał:
Ja tez nie wiem co napisać... Very Happy
Mnie zaświtał pomysł wyremontowania Mikrusa na podstawie tych części ktore już w nim są, a z zapasowych dobrał bym tylko coś jak bedzie to koniecznie bezwzględnie. W ten sposób może uda się oszczędzić coś na drugie auto... Very Happy albo na trzecie.... Twisted Evil ...
B


To bedzie chyba najlepsza koncepcja, przynajmniej dzisiaj tak mysle Smile
Z tlokami i cylindrami samo wyjdzie - no bo jak sie okaze np. ze wszystkie cylindry po 4 szlifie a najwiekszy tlok na drugi?Smile Wiadomo to kto jakie kombinacje robil z braku laku?Smile
Z reszta w sumie tez... no okaze sie po weryfikacji wszystkich czesci.
Sprzegłu na ogol nic sie nie dzieje, lozyska najwyzej pomieniac i bedzie. Chyba ze mu ktos krzywde robil, tarcze sie posypaly albo i gorzej.

Statystycznie najwiecej szkody i nieszczescia przysparza tryb wstecznego, starzy mikrusiarze twierdzili, ze wstecznego najlepiej nie uzywac i mieli racje zaiste, nie sluchalem i cierpialem pare razy;) To jest niestety wadliwe rozwiazanie (oryginalne z Goggo:) i to sie niemal na pewno musi wysypac, predzej czy pozniej a przy okazji reszta skrzyni.
Lozyska na wale sie sypia a zwlaszcza to od strony dynama, dokladne wywazenie wirnika i wentylatora pomaga ale niezbyt wiele. Nie wiem jakie zastaniesz smarowanie tego lozyska ale na wszelki wypadek pozwole sobie stwierdzic, ze stosowana niekiedy koncepcja smarowania ze skrzyni biegow trwalosci nie poprawia a tylko komplikuje sprawe.
O szczegolach to pogadamy, jak sie dobierzesz do silnika Smile
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bartwin
PostWysłany: Sro Mar 28, 2007 11:00 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Dziekuje za wszystkie rady !!

Jedno pytanie na razie jeszcze tylko mam:

Szkiełkować silnik na mat czy błysk ?

B
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Jacot
PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 5:13 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

bartwin napisał:
Dziekuje za wszystkie rady !!

Jedno pytanie na razie jeszcze tylko mam:

Szkiełkować silnik na mat czy błysk ?

B


A po co szkielkowac?Smile
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bartwin
PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 10:09 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

żeby, zanim się wszystko przykryje pokrywą od wietrzenia, silnik ładnie wyglądał Wink

źle myśle ?
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Jacot
PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 10:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 143
Skąd: Zakopane Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Junak M10, Mikrus MR300

bartwin napisał:
żeby, zanim się wszystko przykryje pokrywą od wietrzenia, silnik ładnie wyglądał Wink
źle myśle ?


Wiesz, ja to może konserwatywny jestem, ale "za moich czasów" to silnik sie myłoSmile
"Cóż może być piękniejszeeego, od silnika umyteeeego.. Smile"(to z Niemena:)
Zwłaszcza kiedy to ładny aluminiowy odlew:) Teraz jakoś moda nastała na te piaskowania/szkiełkowania/inne-ania wszystkiego ale to zawsze zmienia stan powierzchni i juz nie wyglada jak wygladac by powinno.
Kurcze, ja przez dwa tygodnie moczyłem w rozmaitych miksturach, dreczyłem prądem i itp. dekiel od Junaka a to tylko dlatego, ze miał ładną oryginalną fakturkę nietkniętą szlifierką ani polerkąSmile Problem tkwił w tym, że musiał dłuższy czas leżeć w jakimś kurniku i brzyćko się zabarwił. Ale dało radę bez szkiełek:)
_________________
Jacot
http://www.junakriders.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Sro Lut 09, 2011 11:27 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Na kłopoty:

Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gazeliusz
PostWysłany: Nie Lut 20, 2011 1:22 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Taa... Już mnie Mikry wystrychnął na dudka tą reklamą :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
gazeliusz
PostWysłany: Czw Cze 23, 2011 1:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Zamieszczam krótki filmik z pierwszego uruchomienia silnika..pierwsza praca po remoncie i złożeniu..gaźnik nie wyregulowany..teraz ma popracować jeszcze kilka godzin na wolnych obrotach aby wstępnie się dotrzeć i będzie można go montować..po trzech latach czekania ech..ale i tak się cieszę

https://picasaweb.google.com/lh/photo/rRagAqcM70Txnoa8ekDdGmm8pCogh2hybONoIDqb1tw?feat=directlink Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
gazeliusz
PostWysłany: Czw Cze 23, 2011 1:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

Zamieszczam krótki filmik z pierwszego uruchomienia silnika..pierwsza praca po remoncie i złożeniu..gaźnik nie wyregulowany..teraz ma popracować jeszcze kilka godzin na wolnych obrotach aby wstępnie się dotrzeć i będzie można go montować..po trzech latach czekania ech..ale i tak się cieszę

https://picasaweb.google.com/lh/photo/rRagAqcM70Txnoa8ekDdGmm8pCogh2hybONoIDqb1tw?feat=directlink Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Mateusz
PostWysłany: Czw Cze 23, 2011 10:39 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Maj 2005
Posty: 1090
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 104

gazeliusz napisał:
Zamieszczam krótki filmik z pierwszego uruchomienia silnika..pierwsza praca po remoncie i złożeniu..gaźnik nie wyregulowany..teraz ma popracować jeszcze kilka godzin na wolnych obrotach aby wstępnie się dotrzeć i będzie można go montować..po trzech latach czekania ech..ale i tak się cieszę

https://picasaweb.google.com/lh/photo/rRagAqcM70Txnoa8ekDdGmm8pCogh2hybONoIDqb1tw?feat=directlink Smile

Ale mam nadzieję, że z tłumikiem "będzie chodzić"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gazeliusz
PostWysłany: Pią Cze 24, 2011 9:12 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 321
Skąd: Warszawa Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Komar 231, Romet Kadet, Syrena R20

No tłumik mam taki partyzancki, deko motocyklowy..tzn na pierwsze próby toczenia Mikrusa i na pewno będę musiał coś z tym zrobić..Wiem, że temat dorabiania tłumików był kilka razy poruszany ale nikt z posiadaczy oryginału nie kwapił się z pożyczeniem na wzór aby je dorobić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Mikrus

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl