Autor Wiadomość
<  Warszawa lakier
arturromarr
PostWysłany: Czw Sty 24, 2008 7:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 51
Ostrzeżenia: /3
Pojazd: Syrena/Warszawa

Ile średnio idzie lakieru i podkładu na Wawę?
Proszę o głos doświadczonych w temacie.
Najlepiej jakby napisał ktoś kto malował na dwa kolory ile na górę i ile na dół.
Bardzo proszę o informację
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lajkonik
PostWysłany: Czw Sty 24, 2008 8:50 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 399
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: /3
Pojazd: made in Poland

To zależy czy malujesz cały samochód od wewnątrz i z zewnątrz, bo jeśli tak to nawet 8 kilo jest potrzebne. Po wierzchu 5 kilo jak chcesz ładnie pomalować.
_________________
1972 - FSO Warszawa 223
1975 - FSM Syrena 105
1979 - Polski Fiat 126p
1983 - FSO Polonez 1.5 X Coupe
1984 - Trabant 601 S
1990 - Nysa M-522
1993 - Polski Fiat 126p FL
1994 - Polonez Caro 1.6 GLE
1997 - Fiat 126 elx Maluch
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Bryan
PostWysłany: Czw Sty 24, 2008 11:51 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 153
Ostrzeżenia: /3
Pojazd: MADE IN PRL

ogolnie ile lakieru pójdzie na auto to pytanie typu czy za rok będzie cieplo o tej porze. Ważne jest ile warst lakieru przewidujesz na aucie. Znaczy sie im jest ich więcej to wówczas lakier jest trwalszy i można sobie pozwolić na polerkę a później na częstsze woskowanie. W zachodnich standardach zaczyna sie od 10 warstw farby. Wydaje się sporo ale oni lakierują znacznie cieniej poszczególne warstwy. Co do ilości wszystko jak pisałem zależy od warstw. To co napisał Lajkonik 8 kg to wyjdzie ok 6,5-7l. co jesli malować całe auto + podłoga jak to było fabrycznie w wawkach robione to starczy to na ok 3-4 warstwy. Następna kwestia to jaki lakier wybierzesz. Jeśli akryl to fajnie, ale jeśli zdecydujesz sie na bazę kolorystyczną a na to clar to dolicz jeszcze clar. Choć w tym przypadku warstwę ochronną stanowi clar, więc warstw bazy może być mniej. Co do warstw podkładu, ma ich być tyle ile trzeba!. trudno powiedzieć konkretnie ile. Tyle co by można było całe auto przeszlifować pod lakier i co by nadal był jednolity kolor w sensie nieprzetarty podkład aż do szpachli. Ma to znaczenie gdyż wówczas mniej się zużywa bazy na zakrycie różnic kolorystycznych.
Ateraz koniec z teorią i przejdźmy do praktyki. Ja w swojej wawie zdecydowałem się na zestaw bazy + bezbarwny. Łącznie na wawke poszło mi 4,8l bazy i ok. 5l bezbarwnego. Nie lakierowałem u siebie podłogi bo sensu to niema, nie jest widoczna, a litr bazy trochę kosztuje.. Nie lakierowałem również sporej ilości detali co były fabrycznie lakierowane, jak zawiasy, zamki, podstawka akumulatora itp../
_________________
FSO Warszawa 223 '1969 RIP
FSO Warszawa 201 '1963
WFM M52 Osa '1965

www.RetroKlimaty.pl

www.ReklamaNaKolach.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
gulo76
PostWysłany: Pon Lut 02, 2009 10:59 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 17
Ostrzeżenia: /3

A ja mam pytanko czy jest możliwoś dojścia do orginalnych numerów lakierów??? czy były jakoś kodowane jak w terazniejszych samochodach???jeżeli tak jak znalezc odpowiedni nr ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SDI
PostWysłany: Pią Lis 09, 2012 7:20 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: TORUN Ostrzeżenia: /3
Pojazd: WARSZAWA 203

dawno tu nikt nie zaglądał czy można gdzieś znależć orginalne kolory nadwozia i tapicerki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Robi200
PostWysłany: Pią Lis 09, 2012 9:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 410
Ostrzeżenia: /3
Pojazd: kilka

Nie ma czego takiego, był kiedyś folder z kolorami do warszaw ale wyblakłe kolory niewiele miały wspólnego z rzeczywistością. Jakieś wzory tapicerki również są do odnalezienia ale w starych nieremontowanych warszawach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziwny Mag
PostWysłany: Sob Lis 10, 2012 10:52 pm  Odpowiedz z cytatem
Moderator


Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 1737
Skąd: Ostrów Wlkp Ostrzeżenia: /3

Oryginalne kolory nadwozia to co najwyżej nazwy konkretnych kolorów - ale na numery wg jakiegokolwiek systemu nie ma co liczyć. Tym bardziej, że o powtarzalności koloru w różnych partiach można mówić od czasu rozpoczęcia produkcji POlskiego Fiata 125p.

Na przykłady tapicerki zerknij tu:

http://miniauto.fr.yuku.com/topic/989/WARSZAWA-M-20-w-1-1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Warszawa

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl