Autor Wiadomość
<  Produkcja mikrusów i ich unifikacja
kpt_witko
PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 3:00 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 50
Skąd: kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: na razie brak

Witam,
Otóż ostatnio zastanawia mnie fakt, dlaczego konstruktorzy Mikrusa nie postawili na maksymalna unifikację z innymi rodzimymi samochodami - przecież na pewno zwiększyłoby to szanse i opłacalność produkcji mikrusów. zmniejszyłoby także koszt produkcji i dostępność części eksploatacyjnych. Macie jakieś twierdzenia, przypuszczenia dlaczego się tak nie stało? Pomijam tu fakt, iż mikrus "zatykał" luzy produkcyjne w w wsk mielec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 12:02 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Odpowiedź jest prostsza niż możnaby sobie wyobrazić - trudno byłoby zunifikować Mikrusa z Warszawą a tym bardziej ze Starem bo tylko takie wtedy samochody były produkowane seryjnie.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Parzus
PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 5:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 1365
Skąd: Bytom Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: ŻUK A-07-H 96',Polonez Truck 99',Romet Ogar 200 85'

Mikry ma racje przecież wtedy w polsce nie produkowano pojazdu z którego można by zastosować części do mikrusa Rolling Eyes
_________________
DLA SAMOCHODÓW ŻUK - NIE MA ZŁYCH DRÓG!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Romano
PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 4:01 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

Jak można zunifikować pojazd który przez dwa miesiące kopiowano Exclamation Question Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kpt_witko
PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 5:00 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 50
Skąd: kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: na razie brak

no właśnie o to mi chodzi. Skoro kopiowano goggomobila, nie pomyślano o tym, że trzeba będzie robić maszyny pod produkcję nietypowych części? i jeszcze jedno - czy mikrusowe koła nie są czasem kółkami lotniczymi? w mielcu chyba helikoptery produkowano, o ile dobrze pamiętam. swoją drogą - czy silnik S-21 z żuka nie zmieściłby się do mikrusa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Komar2330
PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 5:17 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 35
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Kilka

Z tym silnikiem byłby problem Very Happy
_________________
Komar 2330 '69
Komar 2350 '76
Pegaz 750 '78
Jawa 23A '78
FSO 125p 1.5ME (wzmocniony-82KM Very Happy) '90
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Romano
PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 7:49 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

kpt_witko napisał:
no właśnie o to mi chodzi. Skoro kopiowano goggomobila, nie pomyślano o tym, że trzeba będzie robić maszyny pod produkcję nietypowych części? i jeszcze jedno - czy mikrusowe koła nie są czasem kółkami lotniczymi? w mielcu chyba helikoptery produkowano, o ile dobrze pamiętam. swoją drogą - czy silnik S-21 z żuka nie zmieściłby się do mikrusa?

Śmigłowiec ma bardzo szerokie koła.W Mikrusie zainstalowano gotowe opony jakie aktualnie zakłady oponiarskie robiły 4,40"x10" Używano je do maszyn rolniczych i odmiana 2pr do wózków akumulatorowych. Goggomobil miał podobne 4,50"x10"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartwin
PostWysłany: Czw Lut 07, 2008 9:25 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

Kiedyś jak będę miał czas to zrobię listę części które 'pobrano' z innych pojazdów - jest tego troche moim zdaniem. Ale jak zwykle Roman ma racje Very HappyVery HappyVery Happy i się z nim zgadzam.
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mikry
PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 12:29 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Nie tak znowu dużo: kierunkowskazy, niektóre elementy reflektorów, niektóre elementy prędkościomierza, elementy gaźnika, a najbardziej podoba mi się trójkątny klosik lampy "stop", zapożyczony z podświetlenia rejestracji z garbatej Warszawy tyle, że barwiony na czerwono.
To tak z gruba, przy czym spora część unifikowanych elementów pochodziła z motocykli.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Romano
PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 2:16 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

No i dlatego tak ciężko coś kupić....nic nie pasuje....istny unikat Cool
nawet od Goggomobila niewiele pasuje choć takie podobne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pająk
PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 2:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 155
Ostrzeżenia: 0/3

Romano, możesz rozwinąć myśl? Chodzi mi o to, co nie pasuje od Goggomobila i dlaczego (tj. jakie są różnice). Skrzynia biegów np. podejdzie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Romano
PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 5:20 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

pająk napisał:
Romano, możesz rozwinąć myśl? Chodzi mi o to, co nie pasuje od Goggomobila i dlaczego (tj. jakie są różnice). Skrzynia biegów np. podejdzie?

Przede wszystkim trzeba rozróżnić trzy typy silników od Goggo 250, 300, 400
Najbardziej zblizony to wiadomo 300. Wizualnie dużo się nie różni, sprzęgło jest na wałku pośrednim a nie na wale jak w Mikrusie, opcja na wale daje większe wibracje, wyższe obroty sprzęgła. Z silnika i skrzyni większosc nie pasuje, zmieniono wymiary o ułamki milimetra, mocowanie cylindrów na innym rozstawie szpilek.Można wykorzystać półwidełki, krzyżaki (półosie Mikrus ma dłuższe), gaźnik, tłumik, osłonę, być może prądorozrusznik (pierwsze Mikrusy miały od Goggo).Pasują chyba tłoki.Z zawieszenia pasują amortyzatory z sprężynami, maja inną konstrukcje ale są wymiarowo takie same i o wiele trwalsze.Wersja Goggomobil 300 była bardzo małopopularna i praktycznie jest nie do zdobycia. Najbardziej popularna 250 ma ta samą moc jak Mikrus 300.Silniki Mikrusa były niedbale wykonane i zmontowane.Trwałość silnika Mikrusa pewnie jest dwukrotnie mniejsza niż niemieckiego wzorca.Posiadam silnik 250 na licencji Glasa wykonany przez firmę LLoyd (identyczny jak Goggo) i moge powiedzieć, że nie ma porównania jeśli chodzi o kulturę pracy, szybkość odpalania itd.Silniki te były montowane do naszych maluchów 126 czyli Figo u niemców.Moc 14 KM.Silnik posiada dodatkowo wymiennik cieplny w tłumiku do ogrzewania kabiny.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pająk
PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 12:17 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 155
Ostrzeżenia: 0/3

Dzięki za wyczerpujące info Smile Nie miałem okazji rozbierać silnika Goggomobila, więc nie mam jak porównać (ale węszę na ebay, chcę kupić do amatorskiej karoserii, którą prezentowałem w innym wątku). Piszesz, że wymiary zmienione o ułamki mm... Spotkałem się z relacją, że w Goggo niektóre wymiary skrzyni były w calach (nie pamiętam co dokładnie, może uzębienie kół), myślisz że to możliwe? A w silniku podobno była inaczej łożyskowana główka korbowodu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kpt_witko
PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 1:38 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 50
Skąd: kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: na razie brak

kto wymieniał silniki w pf126p z 24km na 14? fabrycznie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Romano
PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 1:45 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

kpt_witko napisał:
kto wymieniał silniki w pf126p z 24km na 14? fabrycznie?

Nie wymieniał a montował...Niemcy..Lloyd Motoren Werke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Mikrus

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl