Autor Wiadomość
<  Mikrus w Legendach PRL-u
bartwin
PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 7:00 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: /3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

" Francja złożyła zamówienie na kilkadziesiąt Mikrusów"

A skąd pochodzą takie informacje ?]
B
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Romano
PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 9:27 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 177
Ostrzeżenia: /3
Pojazd: stare i jeszcze starsze...

oczywiście kilka/kilkadziesiąt tys.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartwin
PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 5:53 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 419
Skąd: Mikrus ? z Mielca. Ostrzeżenia: /3
Pojazd: 3 x Mikrus Mr-300

A no to ok - miełem przez chwilkę nadzieje że jakieś nowości wyszły na jaw Wink

Pozdrawiam
B
_________________
6 czerwca 2011 roku ukazała się w sprzedaży książka pod tytułem "Mikrus MR-300 - 3 lata produkcji, 50 lat historii"
Zamówienia można składać na stronie: http://www.mikrus.net.pl. Zapraszamy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pająk
PostWysłany: Czw Cze 05, 2008 1:30 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 155
Ostrzeżenia: /3

Jacot napisał: Mhm, masz jakies dowody na potwierdzenie tej teorii? Smile W sprawy dotyczace produkcji czolgow zapewne tak, ale nic poza tym.

A nieprawda, przynajmniej jeśli chodzi o rzeszowskie WSK. Dowodów w formie papierowej nie mam (zresztą nigdy się o takie nie starałem) ale taki pogląd wyrobiłem sobie na podstawie rozmów z byłymi pracownikami WSK. Z racji mojej pracy na politechnice (Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa, Katedra Konstrukcji Maszyn) często się spotykam z ludźmi z WSK, a dawni pracownicy nieraz przychodzą do mojego szefa. Więc okazji do dyskusji jest sporo. Ludzie z dawnego kierownictwa wspominają, że Związek Radziecki był przeciwny wszelkim samodzielnym poczynaniom i wszystko co wprowadzali do produkcji musieli uzgadniać. Formalnie decyzje podejmowało Zjednoczenie Przemysłu Lotniczego. Jeden z byłych pracowników przedstawicielstwa wojskowego wspominał, że z uwagi na nieprzychylną postawę Rosjan uniemożliwiono własne prace konstrukcyjne na WSK wybitnemu konstruktorowi silników (nazwisko na N, niestety nie pamiętam). Człowiek ten później przeszedł do jakiejś instytucji badawczej i opracował bardzo udany silnik.
A, jeszcze jedną wersję powodu zakończenia produkcji słyszałem (ale na zasadzie "jedna baba drugiej babie"): decyzję miał podjąć sam Cyrankiewicz, ponieważ uważał (mimo początkowego pozytywnego nastawienia), że nie warto finansować takiego przedsięwzięcia, bo są inne ważniejsze rzeczy (a w tym czasie wprowadzano Syrenę, więc może uznał że ona wystarczy, a ludzie z przemysłu motoryzacyjnego mogli go w tym utwierdzić). Oczywiście to są gdybania i domysły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Czw Cze 05, 2008 9:42 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7613
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: /3
Pojazd: O różnej ilości kół

Ale właśnie ta teoria mnie osobiście wydaje się najbardziej prawdopodobna.
Kasa jedna a fabryki do jej wpompowania dwie - FSO i WSK (czyli sztandarowa, stołeczna fabryka i jakieś tam WSK gdzieś w stronę radzieckiej granicy). Wprowadzenie do produkcji Syreny musiało swoje kosztować, podobnie jak rozbudowa fabryki w Mielcu ale nad Syreną pracowano już od 1953 roku a Mikrusa pewnie nie zdążono ująć w działaniach gospodarki planowej na najbliższe lata.
Tak mi się wydaje.
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 2 z 2
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Mikrus

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl