Autor Wiadomość
<  Skoda 105L, 1978.
Żyraf
PostWysłany: Czw Kwi 23, 2009 3:03 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 40
Skąd: Gród Przemysła. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Skoda 105L 1978

Postanowiłem pokazać i tu moją Elkę.
Skodzina rok 1978, oryginalny stan bez poważniejszych remontów, lakier w większości fabryka, silnik nawet głowicy nie miał jeszcze ściąganej.
kupiona od drugiego właściciela-pasjonaty już jakiś czas temu, zimą niejeżdżona, w porach innych niż zima służy na co dzień.
Co nie zmienia faktu że jest moim oczkiem w głowie i każde wolne pieniądze idą na jej dopracowanie.
Małe tylko odstępstwa od oryginału to zewnętrzne lusterko, klakson i CB radio.
poza tym jak fabryka przykazała.
Jak wam się podoba?








_________________
Wspólnym wysiłkiem wszystkich bratnich narodów motoryzujemy Polskę Ludową!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bolek76
PostWysłany: Czw Kwi 23, 2009 10:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 15
Skąd: Katowice - Düsseldorf (Niemcy) Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Skoda Fabia Kombi 1

Ona jest piekna Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Pią Kwi 24, 2009 12:24 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7603
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Od czego zależne były szczeliny (ich obecność) wentylacyjne w tylnym pasie Skodówek?
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lukasz15
PostWysłany: Pią Kwi 24, 2009 8:02 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 1887
Skąd: ze wsi - lubelskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126p FL 94 i Fiat 125p "C" 85

Ładny sprzęcik pasuje o niej ta zieleń Wink Pokaż wnętrze, silnik...
_________________
Maluch 4ever
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
mp79
PostWysłany: Pią Kwi 24, 2009 12:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3627
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Mikry napisał:
Od czego zależne były szczeliny (ich obecność) wentylacyjne w tylnym pasie Skodówek?

Też zauważyłem, że ich nie ma. Confused Wygląda jakby tylny pas był od nowszej 105, w której szczeliny wentylacyjne były już w klapie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcelo81
PostWysłany: Pią Kwi 24, 2009 8:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 166
Skąd: Działdowo, Elbląg Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p 650' 1983r, Skoda 105 s 1982r,Vauxhall Astra Kombi 1.6 1996r.Ford Fiesta 1,3 Calypso 1993r.

Piękna skodzianka kolorek piękny ja chcę swoią 105 (1982)malowac na ten kolorek ale tez jest opcja na biały. pas jest od nowszej 105 w starszej powinny w pasie tylnym powinny byc wloty.
_________________
NDZ 0SEX Smile Jeżdżę samochodem Polski Fiat 126p
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
mp79
PostWysłany: Sob Kwi 25, 2009 8:17 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3627
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

1982? Confused Ten kolor na tym roczniku będzie wyglądać nienaturalnie. Ja proponuję na biało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Żyraf
PostWysłany: Sob Kwi 25, 2009 11:15 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 40
Skąd: Gród Przemysła. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Skoda 105L 1978

Już odpowiadam.
Dziurki w tylnym pasie zostały zlikwidowane w skodach na rok modelowy 1978, czyli w połowie '77 a klapa ze spoilerkiem weszła na rok modelowy '80(sierpień 79) więc to jest rozwiązanie oryginalne, przejściowe stosowane 2 lata.
Choć nie powiem , chybione bo komora silnika prawie nie ma przewietrzania.

ten kolor (5322 želen ostrá) by stosowany do sierpnia '79. IMO klapa ze spoilerkiem+ ten kolor się komponować nie będą, ale to już twój wybór.

Dzięki za miłe opinie:)
a tu Elka ze swoim dużym kolegą Marianem:)



_________________
Wspólnym wysiłkiem wszystkich bratnich narodów motoryzujemy Polskę Ludową!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mp79
PostWysłany: Sob Kwi 25, 2009 3:33 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 3627
Skąd: z małej mieścinki pod ruską granicą Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: samochód ciężarowy

Żyraf napisał:
komora silnika prawie nie ma przewietrzania.

No właśnie. Takie zestawienie zdarzało mi się widzieć równie często jak szczelny w pasie + pseudospoiler ze szczelinami w klapie, więc cały czas byłem przekonany, że to kundlarstwo. Szczerze, trudno mi uwierzyć, że aż przez dwa lata produkowano skody bez wywietrzników w komorze silnika. Confused No, ale ekspertem od skód nie jestem... Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Żyraf
PostWysłany: Sob Kwi 25, 2009 4:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 40
Skąd: Gród Przemysła. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Skoda 105L 1978

Czechosłowacy pod tym względem nie byli wiele lepsi od naszych rodzimych fabrykantów z np. Fabryki Samochodów Osobliwych, i ładowali co się dało do swoich aut.

Z tego co wiem usunięcie wentylacji w tylnym pasie było spowodowane zbyt szybkim zanieczyszczaniem się filtra powietrza(ciągnięte stamtąd było zawsze zapylone) a co do klapy tylnej...może czechosłowaccy inżynierowie sądzili że takie rozwiązanie wystarczy?
Ale nie wystarcza, w upale w dużych korkach mimo nowego ukł. chłodzenia trzeba skodzinę ochładzać ogrzewaniem kabiny.

Podobnie jak w Polsce wyglądała u nich unifikacja aut. Wszystkie przełączniki, elementy elektryczne, oświetlenie itp były identyczne w skodach, aviach, liazach, zetorach a nawet superluksusowych limuzynach tatra.
Tak więc, produkcja aut w KLD nie może być do końca brana na rozum:)
_________________
Wspólnym wysiłkiem wszystkich bratnich narodów motoryzujemy Polskę Ludową!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oldi
PostWysłany: Sob Kwi 25, 2009 10:57 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 891
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

Żyraf napisał:
Czechosłowacy pod tym względem nie byli wiele lepsi od naszych rodzimych fabrykantów z np. Fabryki Samochodów Osobliwych, i ładowali co się dało do swoich aut.



Ale wydaje mi się,ze mimo wszystko byli bardziej poukładani, przynajmniej w wersjach eksportowych.
Piękny egzemplarz - 105L czyli trochę lepsza wersja, bo mój ojciec miał 105S z roku 1982 to był totalny golas np. nie miała uchwytów na drzwiach do zamykania, tylko takie śmieszne jakby rączki z tkaniny, z tyłu szyby nie opuszczane,że o takich bajerach jak np. szyba tylna ogrzewana nie wspomnę...Kolor był biały pasujący do tego rocznika, taki zielony nie był wtedy już stosowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Żyraf
PostWysłany: Nie Kwi 26, 2009 4:32 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 40
Skąd: Gród Przemysła. Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Skoda 105L 1978

Cytat:

Ale wydaje mi się,ze mimo wszystko byli bardziej poukładani, przynajmniej w wersjach eksportowych.

masz trochę racji, aż takich cyrków jak np maluchy ST/FL u nich nie było, ale święci też nie są.
W mojej część wyposażenia wskazuje na rok modelowy '78(1połowa roku), część na modelowy '79 i teraz bądź mądry i powiedz który to MR.
Zwłaszcza że data 1szej rejestracji wypada dokładnie na styku lat modelowych:)
A tak poza tym to nie jest wersja eksportowa, sprowadzona jako nowa była z CSSR przez pierwszego właściciela.
_________________
Wspólnym wysiłkiem wszystkich bratnich narodów motoryzujemy Polskę Ludową!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oldi
PostWysłany: Nie Kwi 26, 2009 9:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 891
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

[quote="Żyraf"]
Cytat:


A tak poza tym to nie jest wersja eksportowa, sprowadzona jako nowa była z CSSR przez pierwszego właściciela.

I to może tłumaczy dlaczego masz taki mix, bo na eksport to były konkretne wersje wyposazeniowe np. S nie miała nic, L cos tam już było a GLS to juz wypas (który na ogół szedł na Zachód) Z tego co pamiętam poszczególne wersje były opisane w instrukcji obsługi.
A wracając do naszych wyrobów to ja miałem takiego malucha - z zewnątrz wyglądał jak FL a w środku najzwyklejszy standard...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcelo81
PostWysłany: Nie Kwi 26, 2009 9:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 166
Skąd: Działdowo, Elbląg Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p 650' 1983r, Skoda 105 s 1982r,Vauxhall Astra Kombi 1.6 1996r.Ford Fiesta 1,3 Calypso 1993r.

w mojej eSce 82 ta oszczedność aż do przesady czesi sie nie popisali tak oszczedzajac ale mam zamiar troszke wzbogacic swoja babcię:)te paski zamykania drzwi są jak "czeski film"Smile
_________________
NDZ 0SEX Smile Jeżdżę samochodem Polski Fiat 126p
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
oldi
PostWysłany: Nie Kwi 26, 2009 10:10 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 891
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

W tamtych czasach wszystko się sprzedawało i Polacy cieszyli się z każdego pojazdu jaki nam przyjaciele z KDL zaoferowali.Dlatego najuboższe wersje tez były rozchwytywane (na przedpłaty jako zamienniki PF 125p)a wersja 105S była bardzo uboga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Tematy moto-ogólne -> Pojazdy Krajów Demokracji Ludowej

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl