Autor Wiadomość
<  Szybkie pytanie
kreciqq
PostWysłany: Sro Paź 15, 2014 4:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 325
Skąd: Kalisz Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSM 126P 650E

http://allegro.pl/drzwi-lewe-fiat-126p-stary-typ-i4690252290.html
Ktoś z okolic mógłby obejrzeć te drzwi czy nadają się jeszcze do odratowania?
Prawdopodobnie poszłyby do wytrawienia, ewentualnie miejscowego piaskowania. Tylko czy nie są zbyt przeżarte
_________________
Brązowy 126P...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
benek125pkkk
PostWysłany: Wto Lis 04, 2014 6:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 59
Skąd: Małopolskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: brak

Witam ma do państwa zapytanie, otrzymałem ostatnio od dziadka Fiata 126p z 1991 roku z przebiegiem zbliżającym się do 100 tys. Autko jednak ma kilka wad, najgorsze jest to, że coś słaby jest, nie chce ciągnąć, ja mu dodaję gazu, ale wzrasta tylko głośność oraz obroty, a maluch nie przyspiesza, a o pokonaniu nawet małej górki nie ma co mówić. Pojawiły się jeszcze do tego dziwne stuki takie tyk tyk..., podczas pracy na postoju i w jeździe.

Czy może to być skończone sprzęgło ?

Za wszelkie porady z góry podziękował.
_________________
mb125p86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
smutny
PostWysłany: Wto Lis 04, 2014 8:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 2558
Skąd: CHORZÓW Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FIAT 126 FL'87 Azurro, Niewiadów N-250cb '92, Fiat Punto II GO! 2001 Blue Metro, Fiat Punto MY2012 0.9 Twinair S&S Lime, Romet Zenit '94, Flaming '74

Przyczyn może być kilka. Czy silnik na postoju pracuje prawidłowo? tzn. czy prawidłowo reaguje na dodawanie gazu? Czy pracują oba cylindry? Czy sprzęgło łapie u góry?(jeśli tak to jest prawdopodobnie padnięte)
_________________
maluch wiecznie żywy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
grzesiol
PostWysłany: Wto Lis 04, 2014 9:54 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 109
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 BIS '88

Jeżeli obroty wzrastają a auto nie jedzie to ślizga sprzęgło co kwalifikuje je raczej do wymiany.
_________________
"Nie rycz, mała, nie rycz
Ja znam te wasze numery..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benek125pkkk
PostWysłany: Wto Lis 04, 2014 10:09 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 59
Skąd: Małopolskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: brak

Witam

dzięki za odpowiedz


Tak na postoju reaguje na gaz prawidłowo, wydaje się, że silnik sam w sobie jest mocny ale co do jazdy to już nie, nie daje rady się rozpędzić, wzrastają obroty a ja posuwam się na 1 biegu, max na 2 i to z wielkim trudem, 3-ki nie ma co dawać

Jutro sprawdzę czy bierze na sprzęgle tylko od góry - co zasugerował kolega Smutny, nie zwróciłem uwagi,

Pewnie będzie sprzęgło tak jak wspomnieli koledzy grzesiol oraz smutny, czy lajk, ale mający minimalne pojęcie da radę wymienić sprzęgło (nie mam kanału)
_________________
mb125p86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
smutny
PostWysłany: Wto Lis 04, 2014 10:25 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 2558
Skąd: CHORZÓW Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FIAT 126 FL'87 Azurro, Niewiadów N-250cb '92, Fiat Punto II GO! 2001 Blue Metro, Fiat Punto MY2012 0.9 Twinair S&S Lime, Romet Zenit '94, Flaming '74

Z kanałem zdecydowanie jest to wygodniejsze i bezpieczniejsze Wink popytaj sąsiadów, znajomych, może ktoś użyczy dziury Razz wymiana to ze 2 godzinki czasu z 2 przerwami na browar Razz
_________________
maluch wiecznie żywy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
wojtix
PostWysłany: Wto Lis 04, 2014 11:43 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 1144
Skąd: Ścinawa/Leicester Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: 3 x Fiat 126p, Fiat 126 Personal 4 deville

benek125pkkk napisał:
Autko jednak ma kilka wad, najgorsze jest to, że coś słaby jest, nie chce ciągnąć, ja mu dodaję gazu, ale wzrasta tylko głośność oraz obroty, a maluch nie przyspiesza, a o pokonaniu nawet małej górki nie ma co mówić. Pojawiły się jeszcze do tego dziwne stuki takie tyk tyk..., podczas pracy na postoju i w jeździe.

winą może być również pęknięta uszczelka pod głowicą. Wtedy gwizda i huczy. Sprawdź przy kolektorach i gwizdkach głowicy, czy przy dodaniu gazu powietrze nadmiernie nie ulatuje. Silnik traci kompresję dlatego staje się słaby i nie ma mocy.
_________________
http://www.garnek.pl/wojtix/a
jest mi bliski jak przyjaciel każdy Polak w Małym Fiacie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
kamil.calik
PostWysłany: Sro Lis 05, 2014 7:46 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 979
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Opel Astra G 1.6 16V, MZ TS 150

benek125pkkk napisał:
czy lajk, ale mający minimalne pojęcie da radę wymienić sprzęgło (nie mam kanału)


Jeżeli masz minimalne pojęcie o mechanice i nie masz kanału, to pozostań tylko przy browarze, a robotę zleć komuś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
grzesiol
PostWysłany: Sro Lis 05, 2014 6:18 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 109
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 126 BIS '88

Robiłem kilka razy sprzęgło w maluchu ale bez kanału raczej bym się tego nie podjął.
_________________
"Nie rycz, mała, nie rycz
Ja znam te wasze numery..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benek125pkkk
PostWysłany: Sro Lis 05, 2014 7:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 59
Skąd: Małopolskie Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: brak

Na razie jestem poza domem, ale niebawem zrobię jeszcze jakieś próby, by być pewnym, że to sprzęgło - narka
_________________
mb125p86
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ormo
PostWysłany: Sro Lis 05, 2014 8:57 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Mielec Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Fiat 125p`73, Fiat 126p`84, Junak M10 WB03, WSK Mo6B3'77, OSA M50, Romet Kadet, Komar 2320

według mnie najwygodniej wymienic sprzeglo po wyjęciu silnika razem ze skrzynią, a ile razy wyciągałem zestaw z malucha nigdy nie korzystałem z kanału. Trzeba się położyc raz z jednej, raz zdrugiej strony malucha ale wszystko da się elegancko zrobić na płaskim terenie. Oczywiście że mając do dyspozycji kanał jest wygodniej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
heli126
PostWysłany: Czw Lis 06, 2014 6:13 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: okolice Cieszyna Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Motorynka Pony 50-M-2 1981 r., Fiat 126 el 1996 r., Jawa Typ 05 1963 r.

Jeśli Maluch podczas dodania gazu przy podjeżdżaniu pod wzniesienie na trójce lub czwórce zwiększa obroty, a nie przyspiesza, to wówczas sprzęgło się ślizga.

Jeśli mamy jakiś problem z uszczelką pod głowicą, to z "gwizdków" ucieka nam kompresja. Można to sprawdzić na zapalonym silniku, dotykając "gwizdków", tylko trzeba uważać, by się nie poparzyć.
Ewentualnie zmierzyć stopień kompresji w obu cylindrach i porównać.

Do wymiany sprzęgła wystarczy wyjąć silnik. Nie trzeba do tego kanału, wystarczy parking przed blokiem i wolny czas:)

Wówczas mamy dostęp do docisku, tarczy i łożyska wyciskowego sprzęgła.
Ostatnio też wyjmowałem silnik i demontowałem sprzęgło.
Warto pamiętać o tym, by stopniowo i na krzyż odkręcać śruby mocujące docisk do koła zamachowego, by nie zwichrować docisku właśnie.
Montaż podobnie, tzn. na krzyż i stopniowo, a ostatecznie momentem 10 (jeśli ktoś ma dostęp do klucza dynamometrycznego). Trzeba też idealnie dopasować położenie tarczy sprzęgła do otworu w wale korbowym na wałek sprzęgłowy.

Przy okazji można też wymienić łożysko wyciskowe. Wymiana jest prosta (łożysko trzymają dwie sprężynki).
_________________
"Fiat 126 el. Dobrze, że jest."
"Motorynka - marzenie wszystkich dzieci PRL-u"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
kreciqq
PostWysłany: Sro Lis 26, 2014 2:16 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 325
Skąd: Kalisz Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FSM 126P 650E

Pytanie do posiadaczy maluchów z brązowymi szybami. Czy kiedykolwiek zdarzyło wam się mieć problem z podbiciem dowodu z powodu przednich szyb? Jak z tego wybrnęliście ?
_________________
Brązowy 126P...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
killerdex
PostWysłany: Sro Lis 26, 2014 3:19 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 5
Ostrzeżenia: 0/3

jedz na inna stacje i nie bedzie problemu
http://similarcar.com/pl/Ford-B-MAX-1.6-Duratec-Ti-VCT-105KM-automat-versus-Ford-C-MAX-II-Grand-1.0-EcoBoost-125KM-manual


Ostatnio zmieniony przez killerdex dnia Pią Gru 19, 2014 6:26 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mtts
PostWysłany: Sro Lis 26, 2014 4:17 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 94
Skąd: Kraków Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Polski Fiat 126p 650E '88

kreciqq napisał:
Pytanie do posiadaczy maluchów z brązowymi szybami. Czy kiedykolwiek zdarzyło wam się mieć problem z podbiciem dowodu z powodu przednich szyb? Jak z tego wybrnęliście ?

W moim przypadku bez najmniejszych problemów - może dlatego, że posiadam najjaśniejszy z odcieni..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 144 z 146
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 143, 144, 145, 146  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Fiat 126p

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl