Autor Wiadomość
<  RADWAN i GALKAR inż. Stefana Pragłowskiego
żukosław
PostWysłany: Sro Mar 16, 2011 7:28 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Żuk A15

Zdobyłem unikatowe zdjęcia (jeszcze nie wszystkie otrzymałem, ale jestem w kontakcie ze spadkobierczynią po śp żonie inż. Stefana Pragłowskiego. W maju powinien powstać jakiś artukulik na www.oldtimery.com, którego ozdobą będą megasmakowite zdjęcia i skany.

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Jeżeli ktokolwiek ma jakiekolwiek informacje na temat samochodu Radwan to proszę o kontakt.
_________________


Ostatnio zmieniony przez żukosław dnia Nie Mar 27, 2011 1:55 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pająk
PostWysłany: Sro Mar 16, 2011 9:07 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 155
Ostrzeżenia: 0/3

No pięknie gratuluję! O tym samochodziku pisał przed wojną ATS, niestety nie mam tego numeru. Zbierz co się tylko da, z niecierpliwością czekam na ten artykuł.
Jeśli interesujesz się przedwojenną polską techniką to odezwij się na maila. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
żukosław
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 12:27 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Żuk A15

Powoli => to znaczy całkiem szybko Szanowna Pani Lidia przesyła mi spore ilości skanów. Próbuje się w tym połapać bo Radwan czasem bywa Galkarem i odwrotnie ale już wiem ze w moje ręce trafił naprawdę unikatowy zbiór. Jak tylko otrzymam całość wraz ze zgoda na publikacje to to ładnie poskładam i oczywiście upublicznię.

A taka mała zachęta co by się rozmowa lepiej kleiła Wink


_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
żukosław
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 2:37 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Żuk A15

Wielkie dzięki za płytę CD ze skanami przedwojennych gazet. Dzięki pająk!
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mikry
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 3:05 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 7557
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: O różnej ilości kół

Wygląda jak Velorex albo te takie autka z placów zabaw Wink
_________________
Jestem koneserem, czy jakoś tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mechaniczna pomarancza
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 4:38 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: Płock Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: FIAT 126P

Mi tam zarys karoserii wybitnie podchodzi pod 2cv.Jakies dane?silniki??Co wiadomo o tym cudzie??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
żukosław
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 5:45 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Żuk A15

silnik Polski Stenhagen i Stansky dwusuw 3 cylindry 786cm3
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pająk
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 8:12 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 155
Ostrzeżenia: 0/3

Konstruktorem w firmie Steinhagen i Stransky był inż. Fryderyk Bluemke, twórca silnika Syreny. Ciekawe, czy odpowiada on też za silnik Radwana. Innym konstruktorem w tej firmie był inż. Stefan Gajęcki, późniejszy twórca dwusuwów GAD.
Pięknie się zapowiada Żukosław! Takie zdjęcia to rarytas najwyższej klasy. Jeśli będziesz miał ich więcej to piszę się na zaprojektowanie repliki tej konstrukcji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
żukosław
PostWysłany: Nie Mar 27, 2011 9:14 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Żuk A15

Zdjęć samej konstrukcji ramy i konstrukcji nadwozia jest ok 20.

Pierwsze o czym pomyślałem jak to do mnie dotarło to to ze materiałów jest znacznie więcej niż np. na temat Syreny Sport i spokojnie replikę można zrobić Smile
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
żukosław
PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 10:31 am  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Żuk A15

pająk w gazetkach od ciebie znalazłem sporo fajnych rzeczy.
np. reklamę Steinhagen i Stransky

i przy okazji sporo informacji na inny ciekawy temat

patrz:

http://oldtimery.com/index.php?option=com_jfusion&Itemid=35&jfile=viewtopic.php&f=71&t=2225

oraz:

http://oldtimery.com/index.php?option=com_joomgallery&func=viewcategory&catid=1516&Itemid=50
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
żukosław
PostWysłany: Sob Sie 06, 2011 4:21 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Żuk A15

Wraz z Pająkiem przygotowaliśmy finalny artykuł. Tekst jest autorstwa Pająka i to jemu nalezą się wielkie gratulacje.


Cytat:
Portal Oldtimery.com ma przyjemność zaprezentować artykuł, który powstał w oparciu o unikalne, nigdy dotąd niepublikowane materiały, dotyczące samochodów Galkar i Radwan oraz ich twórcy – inż. Stefana Pragłowskiego. Dotychczasowa wiedza o konstrukcjach inż. Pragłowskiego opiera się na nielicznych publikacjach dr Jana Tarczyńskiego, który uchronił od zapomnienia historię Galkara. Z uwagi na bardzo nikłą ilość zachowanych materiałów źródłowych publikacje te były ilustrowane tylko dwiema fotografiami i dwoma rysunkami. Przez długi czas wydawało się, że to wszystko, co ocalało. Dzisiaj wiadomo, że w prywatnym archiwum zachowały się niezwykłe i nigdy dotąd nie udostępniane materiały, dotyczące prac nad samochodami popularnymi, jakie prowadził inż. Pragłowski. Bezcenne archiwalia, obejmujące m.in. fotografie i rysunki dokumentujące ten niezwykle ciekawy, a praktycznie nieznany fragment rozwoju polskiej motoryzacji, zostały udostępnione portalowi Oldtimery.com przez panią Lidię Patorską-Lenartowicz, spadkobierczynię po Jadwidze Pragłowskiej (małżonce Stefana Pragłowskiego).


http://oldtimery.com/index.php?option=com_content&view=article&id=157:samochody-in-pragowskiego-galkar-i-radwan&catid=18:stare-samochody&Itemid=554[/img]
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oldi
PostWysłany: Nie Sie 07, 2011 1:06 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 891
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

Koledzy - czapki z głów - Żukosław za dotarcie i zdobycie takich cennych materiałów, Pająk za świetny artykuł Exclamation
Widać dużo pracy i zaangażowania i bezcenne udostępnienie szerokiemu ogółowi nieznanych dotychczas materiałów, wyrazy uznania również dla P. Lidii za przekazanie tych archiwaliów! Ile cennych materiałów ginie bezpowrotnie po odejściu ludzi związanych z historią motoryzacji - tu na szczęście tak się nie stało!
O projekcie Galkar były jakieś artykuły, natomiast Radwan był właściwie nieznany - tym większe wyrazy uznania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
żukosław
PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 8:53 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Żuk A15

Dzięki, za miłe słowa, które chyba jednak w większym stopniu należą się Pająkowi.

Ja się bardzo ciesze ze mogliśmy wszyscy po trochę coś tam uratować od zapomnienia.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
oldi
PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 9:15 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 891
Skąd: Łódź Ostrzeżenia: 0/3

Myślę,że materiał, który macie zgromadzony spokojnie można zamieścić w "Automobiliście".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
żukosław
PostWysłany: Pon Sie 08, 2011 10:34 pm  Odpowiedz z cytatem



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 100
Ostrzeżenia: 0/3
Pojazd: Żuk A15

Można ale musieli by chcieć i my też musielibyśmy chcieć. Dla mnie generalnie nie ma problemu ale z portalu trafi do szerszego grona. Choć gdyby był w wielu miejscach miałoby szanse się z tym zapoznać jeszcze więcej ludzi.

Myślałem już o tym i generalnie kto zechce zrobić przedruk lub zamieścić skrócone informacje to nie ma najmniejszego problemu. My nigdy nie robimy takich problemów wiedza powinna być powszechnie dostępna.

ps. proponowałem redakcji Automobilisty i Classic Auto współprace przy tworzeniu tego artykułu ale zainteresowanie nie byli.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Forum Forum Polskiej Motoryzacji -> Pojazdy przedwojenne

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu

Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Portal Miłoœników Pojazdów Zabytkowych



Wszelkie prawa do użytych na tej stronie materiałów, nazw i znaków handlowych należą do ich właścicieli.
Prawa autorskie do zdjęć, artykułów i komentarzy należą do ich autorów.
Powered by phpBB , NoseBleed v1.05 and gylu





Muzyka FPM:



Popieramy:






Polecamy:


    oldtimery, oldtimer, stare samochody     Kup pan bombkie...

Mikrus.net.pl forum współtworzą:
www.mikrus.net.pl
www.syrenalaminat.prv.pl
www.jacomoto.prv.pl
www.junak.riders.pl
www.AleFiat.prv.pl
www.junak.org.pl
www.motoretro.org.pl

linki:
www.retrotraktor.pl
www.syrena.nekla.pl/forum
www.motodane.pl
www.czarprlu.pl